Ostalo / Zadarska županija

U organizaciji Zadarske županije i Centra Stjepan Matičević Sveučilišta u Zadru

Održana znanstveno stručna konferencija "Učinkoviti doprinosi pomoćnika u nastavi"

Održana znanstveno stručna konferencija

U organizaciji Zadarske županije i Centra Stjepan Matičević Sveučilišta u Zadru u srijedu, 17.lipnja 2015.godine u sklopu projekta „Osiguravanje pomoćnika učenicima s teškoćama u osnovnim i srednjim školama kojima je osnivač Zadarska županija" održana je znanstveno stručna konferencija Učinkoviti doprinosi pomoćnika u nastavi.

Okupljene je u ime Zadarske županije, nositelja projekta pozdravio Ivan Šimunić, pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti.
Izrazio je zadovoljstvo zbog činjenice da je Upravni odjel za društvene djelatnosti sredstva za provedbu spomenutog projekta dobio iz zadnjeg semestra Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007. - 2013.

Prema Zakonu, osnivači škola su dužni financirati troškove pomoćnika u nastavi, a tu obvezu paralelno ne prati financijski aspekt, istaknuo je pročelnik Šimunić.

Projekt je, navodi Šimunić, odlično proveden i isplaniran, a jedino što treba mijenjati odnosno povećati je financijski obujam raspoloživim prijaviteljima. Naveo je da je upravo iz tog razloga dobro što su nam na raspolaganju europski financijski izvori.

„Važno je da svi sudionici obrazovnog procesa znaju kako svi učenici imaju svoje dostojanstvo, stoga kod svih treba razvijati i poticati humanost prema učenicima s teškoćama" - zaključio je Šimunić.
Čestitao je i zahvalio se svima koji su sudjelovali u projektu osobito Sveučilištu u Zadru, kao partneru projekta, organizatoru i domaćinu znanstveno - stručne konferencije.

U ime Sveučilišta u Zadru, partnera u projektu i organizatora konferencije prisutne je pozdravila prof. dr. sc. Dijana Vican koja je istaknula da je "konferencija rezultat procjene nositelja projekta (Zadarske županije), Sveučilišta u Zadru (znanstvene institucije) i obrazovnih institucija (škola i stručnih suradnika u školi) da problem pomoćnika u nastavi stavi u prioritet rješavanja dubljim i višestranim pristupom razmatranja; ne samo s gledišta teorije i s gledišta prakse, nego s gledišta legislativnog okvira, njegove primjene, profesionalnih i financijskih mogućnosti.

„Uvođenje pomoćnika u nastavi je, nema dvojbe, pomak u kvaliteti obrazovnog sustava i pedagoškog standarda. Međutim, nedomišljena praktična primjena ovog obrazovnog standarda izazvala je u obrazovnom sustavu dosta zbrke i neizvjesnosti. Osnivači škola su u financijskoj nevolji; roditelji imaju svoja očekivanja; škole funkcioniraju na temelju uputa s vrha; nadležno ministarstvo je nemoćno; bez povećanog proračuna ono neće uspjeti riješiti ovaj problem" - zaključila je prof. dr. sc. Vican.

Znanstveno - stručnu analizu učinkovitih doprinosa pomoćnika u nastavi napravile su profesorice Sveučilišta u Zadru.

Radni dio konferencije započet je plenarnim izlaganjem prof. dr. sc. Dijane Vican na temu Model inkluzivnog obrazovanja u RH.

„Ako pogledate sustav od osamdesetih naovamo možete vidjeti postepeno gašenje specijalnih škola i postepenu integraciju gotovo sve djece u redoviti sustav obrazovanja: djece s lakšim mentalnim teškoćama, tjelesnim problemima, hiperaktivnu djecu, djecu s različitim dijagnozama, djecu koja ne znaju hrvatski jezik, odgojno zapuštenu djecu, djecu s problemima u ponašanju, ponavljače i dr. Malo je onih koji su se pitali kako je učiteljima i nastavnicima raditi s tako heterogenim razrednim odjeljenjima. Dolazimo do 2006. godine (točnije, 13. prosinca 2006.) kada UN usvajaju Konvenciju o pravima osoba s invaliditetom. Republika Hrvatska je među prvima potpisala ovu Konvenciju. Konvencija je sukladno Ustavu RH stupila na snagu 3. svibnja 2008. godine od kada je postala dio pravnog poretka RH. Konvencija ima snagu jaču od Ustava RH i ne može biti obvezujuća za ministra i nadležno ministarstvo, osnivača škola i škole, a neobvezujuća za one koji kreiraju državni proračun" - istaknula je prof. dr. sc. Vican.

U nastavku o važnosti orijentacijske liste kao polazišta u radu s učenicima s teškoćama govorila je izv. prof. dr. sc. Smiljana Zrilić.
S profesionalnim obilježjima pomoćnika u nastavi, okupljene je upoznala doc. dr. sc. Matilda Karamatić Brčić.

Primjere iz školske prakse škola partnera u projektu predstavili su stručni suradnici Dragana Dumić Keanly iz Osnovne škole Benkovac, Leo Nemet iz Osnovne škole Sv. Filip i Jakov i Jasna Matulić iz Poljoprivredne, prehrambene i veterinarske škole Stanka Ožanića.
Uspješnoj provedbi i realizaciji projekta „Osiguravanje pomoćnika učenicima s teškoćama u osnovnim i srednjim školama kojima je osnivač Zadarska županija" pridonijeli su partneri u projektu: Sveučilište u Zadru, Poljoprivredna, prehrambena, veterinarska škola Stanka Ožanića, Osnovna škola Petar Lorini Sali, Osnovna škola Nikole Tesle Gračac, Osnovna škola Zemunik, Osnovna škola Sv. Filip i Jakov, Osnovna škola Pakoštane, Osnovna škola Benkovac, Osnovna škola Jurja Barakovića Ražanac i Osnovna škola Privlaka.
„Projektom je za 17 učenika s teškoćama integriranih u redovite osnovne i srednje škole osiguran pomoćnik u nastavi, zaposleno je i educirano 16 nezaposlenih osoba za pomoćnika u nastavi. Tijekom provedbe projekta koristili smo se raznim promidžbenim aktivnostima kako bi javnost upoznali s pravom svakog djeteta da bude uključeno u sustav redovnog školovanja i samim time bude ravnopravno integrirano u društvo" - istaknula je gospođa Anita Mijić, voditeljica projekta.

Provedba projekta započela je 1. listopada 2014. godine i traje do 30. rujna 2015. godine.

Ukupna vrijednost projekta je 1.108.919,00 (85 % sufinancirano iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007. - 2013. , a 15 % je sufinancirala Zadarska županija).


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.