Ostalo / Kolumne

SEDMI PEČAT

Amore: Pravi tvrdokorni talijanski krimi triler kakav nismo dugo gledali!

Amore: Pravi tvrdokorni talijanski krimi triler kakav nismo dugo gledali!

Na ovoljetnom izdanju FMFS-a (op.a. Festival Mediteranskog Filma Split) u službenoj konkurenciji je prikazan i najnoviji film etabliranog talijanskog glumca, a sve češće i redatelja Andree Di Stefana, ''Amore''.

Zahvaljujući vrijednoj ekipi zadarske kinoteke film ćete ove nedjelje moći pogledati i u našem gradu, a to je, vjerujte mi, prilika koja se ne propušta.

U noći prije odlaska u mirovinu milanskog policijskog poručnika Franca Amorea (P. Favino), supruga Viviana (L. Caridi) mu potajno organizira oproštajnu zabavu. Tek što se s večernjeg trčanja vratio u stan, Amorea dočekaju drage kolege, prijatelji i rodbina, no zabavu im iznenada pokvari telefonski poziv šefa policije koji mu javlja kako je ubijen njegov dugogodišnji partner Dino (F. Di Leva) i kako treba čim prije doći na poprište zločina. Shrvan tugom i nevjericom, Amore se prisjeti događaja koji su se zbili unatrag posljednjih desetak dana i koji otkrivaju što se točno dogodilo… 

Nakon niza zapaženih uloga u filmovima poput: ''The Phantom of the Opera'' Daria Argenta, ''Before Night Falls'' Juliana Schnabela ili ''Nine'' Roba Marshalla, Andrea Di Stefano se odlučio okušati u autorskim vodama pa smo tako 2014. dočekali i njegov debi imena ''Escobar: Paradise Lost''.

Unatoč glumačkom angažmanu velikog Benicia Del Toroa, Di Stefanov film je bio čisto solidan debitantski uradak koji se pomalo pogubio u hrpi različitih ideja te se stoga i brzo zaboravio. Daleko bolji dojam ostavlja već pet godina kasnije sa zatvorskom krimi dramom ''The Informer'' u kojoj pokazuje kako se njegove redateljske, a bogme i scenarističke sposobnosti fino razvijaju i kako bi se taj pozitivni pomak mogao samo nastaviti.

Amore (2023)

Režija: Andrea Di Stefano

Uloge: Pierfrancesco Favino, Linda Caridi, Antonio Gerardi, Francesco Di Leva, Martin Francisco Montero Baez, Katia Mironova, Carlo Gallo, Mauro Negri, Fabrizio Rocchi…

Žanr: Triler, drama, krimić

Trajanje: 124 min.

Tu pak stižemo do Di Stefanovog najnovijeg i bez ikakve dileme, najuspjelijeg filma. Bučne, grafitima iscrtane ulice Los Angelesa te opasnim pojavama prenapučene zatvorske ćelije on ovdje zamjenjuje rodnom Italijom, točnije, Milanom. O talijanskoj mafiji mediji možda više i ne vrište toliko često kako su to činili 80-ih, 90-ih, a i puno ranije, ali to ne znači da se njihovim ulicama i dalje ne vrzmaju kojekakvi opasni tipovi. U vrijeme velikih globalnih migracija, Italiju su preplavile druge nacije poput sveprisutnih Kineza, a s njima je uz veliki kapital (sjetimo se samo kineskih kupovina slavnih talijanskih nogometnih klubova) stigao i novi soj kriminalnog podzemlja. 

Di Stefanov naslovni (anti)junak policajac je bez mrlje u karijeri koja je potrajala puna 3 i pol desetljeća i kroz koju nije bio prisiljen niti jednom službeno koristiti pištolj. No uz mršavu plaću koja mu ne omogućava dostojanstven život, Amore se odlučuje na prijevremeni odlazak u mirovinu sve kako bi se prebacio u privatni sektor koji obećava puno bolji standard negoli je ikad imao. Premda su njegovi budući poslodavci potencijalno mutni likovi, oni ga uvjeravaju kako su takvi poslovi iza njih. Naivno vjerujući kako će sve ići glatko, dogode se neke nezamislive stvari koje mu zauvijek mijenjaju život.

Kako vam ne bi dodatno spojlao radnju, reći ću samo kako je Di Stefano ovdje lako mogao uletjeti u scenaristički uvijek klizak teren klišeja policijskih krimi trilera, no to se srećom nije dogodilo. Dapače, kao sad već dovoljno iskusni autor on znalački spaja najbolje fragmente nekoć vrlo popularnih poliziotteschi krimića s neo-noirom i trilerom, ali u istoj mjeri se i dramski dotiče ideja egzistencijalne krize i sverastućih problema unutar koruptivnog sustava.

Trailer: Amore from FMFS on Vimeo.

Od uvodne, dronom snimljene petominutne sekvence neonom osunčanog Milana (popraćene pulsirajućom  glazbenom podlogom Santija Pulvirentija) pa sve do dramatičnog klimaksa, Di Stefano nas u potpunosti uvlači u priču ispunjenu obratima i nezaboravnih prizora. 

Majstorski osmišljen i realiziran (Di Stefano je na dojmljiv način u talijansku kinematografiju ubacio blještavi holivudski produkcijski dizajn na kojem se prethodno kalio), ''Amore'' iliti punim naslovom ''L'ultima notte di Amore'', pravi je primjer kako se uz kreativnog i napose originalnog autora i inspiriranu glumačku postavu (svakako prednjače uvijek fantastični Pierfrancesco Favino, Linda Caridi i Antonio Gerardi) određeni žanrovi nikad neće do kraja idejno iscrpiti i kako uvijek postoje odlične filmske priče koje jedva čekaju ugledati svjetlo dana. Dinamičan, napet i krajnje neizvjestan, ''Amore'' je pravi bombon od filma za sve ljubitelje krimi triler žanra, ali i mnogo šire.

OCJENA: 4.5/5


Reci što misliš!