Ostalo / Kolumne

SEDMI PEČAT

The Novelist's Film: Još jedna Hongova ležerna šetnja kontinuumom slučajnih susreta, životnih odluka i pravih momenata

The Novelist's Film: Još jedna Hongova ležerna šetnja kontinuumom slučajnih susreta, životnih odluka i pravih momenata

Prije nekih godinu i pol dana pisao sam vam o dvadesetčetvrtom (!) filmu (op.a. ''The Woman Who Ran'') hiperaktivnog južnokorejskog autora Hong Sang-sooa, a dotični je u međuvremenu izbacio ni manje ni više doli još tri nova naslova.

Ovom prilikom ćemo se pozabaviti njegovim posljednjim filmom, Srebrnim medvjedom ovjenčanoj drami ''The Novelist's Film''.  

Proslavljena romanospisateljica Jun-hee (Hye-yeoung Lee) prateći glasine otputuje u predgrađe Seula kako bi pronašla svoju nekadašnju kolegicu (Seo Younghwa) koja se iznenada povukla s literarne scene. Par šalica kave i pokoju čašicu razgovora kasnije, Jun-hee se uputi doma no prije toga usput odluči posjetiti obližnje, novosagrađeno arhitektonsko čudo.  

Njezino zurenje u park pokraj građevine uskoro prekine supruga redatelja Hyojina (Hae-hyo Kwon), čovjeka s kojim se godinama ranije nezgodno razišla nakon što nisu uspjeli zajedno snimiti film po njezinom romanu. Nakon nove šalice kave i razgovora, svo troje se upute u šetnju prije spomenutim parkom gdje slučajno susretnu nekoć prominentnu glumicu Kilsoo (Kim Min-hee).

The Novelist's Film (2022)

Režija: Hong Sang-soo

Uloge: Lee Hye-yeong, Kim Min-hee, Mi-so Park, Seo Younghwa, Yunhee Cho, Ju-bong Gi, Seong-guk Ha, Lee Eun-mi, Hae-hyo Kwon…

Žanr: Drama

Trajanje: 92 min.

Hyojinov komentar o Kilsooinom prekidu karijere uzruja Jun-hee i ona se oprosti s redateljem i njegovom suprugom te odluči nastaviti šetnju s Kilsoo kroz koju ubrzo padne i ideja o zajedničkom snimanju kratkog filma…  

Spojlati radnju filma u kojem se takoreći gotovo ništa niti ne događa, nije neki veliki grijeh, no da sam pojednostavnio, zvučalo bi poput: Žena se susretne s drugom ženom. Popiju zajedno kavu, malo proćakuluju te se raziđu. Ubrzo prvospomenuta susretne druge poznanike s kojima popije kavu, proćakula i prošeće sve dok ne susretnu još jednu osobu i bla, bla, bla…

Sad vam je jasno? Dobrodošli u mikrosvijet Hongovih sporogorećih, niskobudžetnih art-house drama u čijem su fokusu uglavnom žene, njihove životne preokupacije, neprekidne ćakule, cuganje, jedenje i sporadičan smijeh. 

Reklo bi se na prvu, formula koju ponavlja već godinama i koja je istovjetna ostalima, no Hong je lisac koji uvijek zna ubaciti neki novi 'sastojak' s kojim vas do kraja navuče na gledanje. U ovom filmu je primjerice prisutan autoironični meta pristup s replikama koje opravdavaju nepostojanje klasičnog narativa.

Kad u određenom momentu filma Kilsoo (tumači je Hongova životna suputnica i vječna muza Kim Min-hee) priupita Jun-hee o radnji njezina kratkog filma, ova joj odgovori kako to uopće nije bitno. Bitni su pravi ljudi i njihova iskrena spontanost.

Koliko god to tako izgledalo, Hong ipak nije išao u krajnost kroz koju je pustio glumce da improviziraju dijaloge i radnju, već ipak gradi određenu priču, a isto tako i protura ideje o životnim odlukama, razmiricama, slučajnim susretima koji rađaju nova prijateljstva, zajedničke suradnje i preokrete.

E sad, koliko vas će imati strpljenja i htijenja gledati sat i pol srednje krupnih planova uglavnom statične kamere, a bogme i glumaca, spori ritam koji drže isključivo male ćakule kako o nebitnim, tako i nešto značajnijim temama, ne znam, no Honga volite ili ne. 

Žiri i direkcija Berlinalea ga bez ikakve sumnje obožavaju pošto je sa svojim filmovima već tri godine zaredom nominiran i isto toliko puta se vratio doma s nagradom u rukama.''The Novelist's Film'' možda i nije savršen prvi susret s autorom i temama koje ga preokupiraju, no to ne znači da nije vrijedan pokušaja gledanja.

Pokušajte u glavi stvoriti južnokorejsku inačicu Jarmuschovih ranijih radova, Smithovih ''Trgovaca'' i Wangovog ''Dima'', gotovo je u potpunosti lišiti humora i/ili bizarnosti i polako ste na tragu onog što vas ovdje očekuje.

OCJENA: 4/5


Reci što misliš!