Ostalo / Kolumne

Sedmi pečat

Ljudi smo, dogovorit ćemo se

Ljudi smo, dogovorit ćemo se

Polanski je još jedanput uspio nadmašiti samog sebe i iznenaditi gledatelje jednim izuzetno duhovitim i pametnim filmom

Dok producenti premijerno prikazanog megahita (očekivano) 'The Hunger Games' zadovoljno trljaju dlanove jer njihova investicija strelovito grabi milijune, s druge strane silikonske doline, isto tako strelovito, čelnici Disneya dijele otkaze i pljuske odgovornima za megadebakl zvan 'John Carter'.

No, pošto nas osobito i ne brinu njihove slatke brige tj. muke (kao da ih sami nemamo već dovoljno), ja bih vam želio skrenuti pozornost na još jedan izvanredan naslov iz filmski bogate minule godine. Mislim da vam ime Romana Polanskog ne treba posebno predstavljati stoga ćemo iduće retke posvetiti kraćem sadržaju njegovog posljednjeg remek-djela.

Carnage (2011)

Režija: Roman Polanski

Uloge: Jodie Foster, Kate Winslet, Christoph Waltz, John C. Riley, Elvis Polanski, Eliot Berger...

Žanr: Komedija, drama

Trajanje: 80 min.Zachary i Ethan su dvojica 11-godišnjaka čija kraća prepirka u parku kulminira Zacharyevim udarcem motkom. Ethan nastrada. U pokušaju da izglade stvari na civiliziran način, roditelji dvaju dječaka odluče se susresti u stanu Ethanovih roditelja. Nonšalantan stav Zacharyevih roditelja (posebice oca Alana (C.Waltz)) rješavanju problema iziritira Ethanovu majku Penelope (J.Foster) te se formalan razgovor uskoro pretvori u pravi verbalni rat....  

Nakon izuzetno hvaljenog trilera The Ghost Writer (2010), koji je Polanskom donio pregršt nagrada sa hrpe prestižnih festivala (među ostalima i Srebrni Medvjed u Berlinu za najbolju režiju), Polanski je odlučio zaplivati daleko pitomijim vodama koje su prepoznatljive za primjerice Woodya Allena.

Polanski je ovom prilikom odlučio napraviti jednu izuzetnu delikatnu stva,r a to je pokušaj filmske adaptacije jedne od najpopularnijh kazališnih predstava u posljednjih 5 godina. Riječ je dakako o predstavi 'God Of Carnage' francuske spisateljice i Romanove stare suradnice Yasmine Reze koja je skupa sa Polanskim i napisala scenarij za ovu filmsku ekranizaciju.

Dok su bračne parove Longstreet i Cowan na daskama najpoznatijih svjetskih pozornica tumačili renomirani glumci poput Ralpha Fiennesa, Janet McTeer, Jeffa Danielsa, Hope Davis, Jamesa Gandolfinia ili Marcie Gay Harden njihove filmske stope sa podjednako kvalitetnim izvedbama pratili su fantastični Christoph Waltz, Jodie Foster, Kate Winslet i John C. Riley.

Polanski je još jedanput uspio nadmašiti samog sebe i iznenaditi gledatelje jednim izuzetno duhovitim i pametnim filmom, no prije svega, uspio je gledateljima pred velikim ili malim ekranima donijeti pravi osjećaj kazališta u vlastitim domovima. Da ne bude zabune, ovdje je ipak riječ o (samo) četvero protagonista koji provedu jedno poslijepodne u stanu (mada je pričom lociran u Brooklynu, snimano je zbog svima upoznatim sa Polanskievim slučajem u Parizu) razgovarajući.  

Nema tu nikakvih specijalnih efekata, masovnih scena, krvi i metaka, seksa ili atraktivnih lokacija, cijeli film nose sami glumci (savršeno pogođen casting), koji na idealan način prikazuju današnji snobizam i licemjerje zamaskirano pod krinkom civiliziranosti da bi se na kraju ti razumni, racionalni i savjesni roditelji u žučnim raspravama pokazali većom djecom negoli su njihova. 

Nismo svi takve sreće da u svojim skromnim životima imamo priliku pogledati kakvu hit predstavu sa originalnim postavama koje se vrte po primjerice daskama Broadwaya, no Polanski nam je uspio na idealan način jednu takvu hit predstavu prebaciti na filmsku vrpcu sa savršeno nadahnutim glumcima, pa zašto onda ne biste odvojili niti sat i po svojeg vremena na gledanje ove fantastične komedije koja će svima dati pokoju lekciju iz života.

 

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.