Ostalo / Kolumne

Nova dimenzija

Povijesna sadašnjost

Povijesna sadašnjost

Umjesto teksta ovaj tjedan želio bih vam prenjeti dijelić knjige Napoleon Hilla koju sam pročitao. Ono što me fasciniralo u ovome djelu jest da je knjiga napisana 1937 godine, dakle još u vrijeme kada je moj djed bio tinejdžer,  samo nekoliko godina  nakon velike depresije. Dakle evo što kaže Hill:

„Potrebna nam je nova vrsta vodstva.

Novi lideri trebaju nam u politici. Većina političara postala je naizgled neka vrsta prvoklasnih legaliziranih gangstera. Oni podižu poreze i pljačkaju industriju i poslovanje dokle god ljudi ne dođu do granice izdržljivosti toga tereta.

Bankarstvo prolazi kroz reforme. Lideri bankarstva su gotovo u potpunosti izgubili povjerenje javnosti. Bankari su već nanjušili potrebu za reformom i započeli su je.

Industrija treba nove lidere. Stari tipovi lidera su razmišljali u terminima dividendi, umjesto u humanističkim terminima. Budući lider industrije mora smatrati sebe kvazi javnim službenikom, čija je dužnost da upravlja dobivenim povjerenjem na način da ne oštećuje pojedinca ili grupu individualaca. Eksploatacija radnih ljudi je stvar prošlosti.

Vođe religija u budućnosti će morati posvetiti više pažnje  potrebama svojih sljedbenika u riješavanju njihovih ekonomskih i osobnih problema u sadašnjosti, a manje pažnje posvetiti mrtvoj prošlosti i još nerođenoj budućnosti.

Novi lideri potrebni su u novinarstvu. Novine budućnosti morat će biti razvedene od „posebno privilegiranih“ i oslobođene od subvencija putem reklamiranja. Morat će prestati biti organi propagande za interese onih koji patroniziraju oglase. Novine koje publiciraju skandale i razvratnosti otići će putem svih sila koje truju ljudski mozak.

U profesiji zakona, medicine i edukacije novi lideri postat će nužnost. Lideri u edukaciji morat će naći načine da uče ljude kako da primjenjuju znanje. Morat će se baviti više praksom a manje teorijom.

Ovo su samo neka od polja u kojima novo vodstvo i novi pristup jesu potreba. Svijet prolazi kroz rapidne promjene. To znači da mediji kroz koje se promoviraju promjene u navikama ljudi moraju biti prilagođene promjeni. Ovi mediji su oni koji određuju trend civilizacije. „

Prilično napredno za period od prije 75 godina, ne mislite li? Koliko smo odmakli?

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.