Ostalo / Kolumne

Sedmi pečat

Nepodobno neprilagođena

Nepodobno neprilagođena

Frances i Sophie su poput dvije lezbijke koje imaju savršen odnos...bez seksa

Za divno čudo, sa debelim zaostatkom u naše kino napokon je stigao Scottov "The Counselor" i što sam spomenuo da bi bio grijeh propustiti ga, haaaa, zovite me griješnikom no iskreno rečeno, nisam imao volje po kišnom i vjetrovitom danu odlaziti u kino kako bi se povrh svega razočarao. Kao alternativa, ukazao se mi se film kojeg svakako pokušajte pronaći i pogledati, a krije se iza zagonetnog imena "Frances Ha".

 Frances Ha (2012)

 

Režija: Noah Baumbach

Uloge: Greta Gerwig, Mickey Sumner, Adam Driver, Michael Zeegen, Charlotte d'Amboise, Grace Gummer, Michael Esper...

Žanr: Komedija, drama

Trajanje: 86 min

 Frances (G. Gerwig) je pomoćna plesačica sa nedovoljno talenta kojim bi postala zvijezda. Bliži se trećem desetljeću života i nema sreće u ljubavi - ipak, nije tužna i nesretna jer ima svoju cimericu Sophie (M. Sumner). Kako bi ih neki prijatelji opisali, Frances i Sophie su poput dvije lezbijke koje imaju savršen odnos bez seksa.

Sve nedaće i nesavršenosti koje Frances ignorira postaju ogromne i stvarne kada se Sophie odluči preseliti. Frances ostaje izgubljena u svojoj nespretnosti, neodgovornosti. Frances mora odrasti....    

Zašto vam skrećem pažnju na baš ovaj film? Pokušajte zamisliti spoj Woodya Allena (radnja se većim dijelom dešava u New Yorku), Wesa Andersona, ranog Jima Jarmuscha i francuski novovalni film u jednom. Jeste? E pa to bi bilo to. 

Ukoliko niste čuli za Noaha Baumbacha ukratko ću vam reći da je to čovjek koji je svoj život apsolutno podredio filmskom stvaralaštvu te uz režiju za svoje filmove redovito piše  scenarije, a ponekad i uskoči ispred kamere u nekoj manje zahtjevnoj glumačkoj roli.  

Od debitantskog i hvaljenog "Kicking And Screaming" (1995), Baumbach je lutao između anonimnosti i loših kritika za svoje gotovo negledljive romantične komedije da bi 'svjetlo na kraju tunela' ugledao 2004-e kad je započeo scenarističku suradnju sa proslavljenim Wesom Andersonom.

Potpuna afirmacija za Baumbacha desila se 2005-e sa odličnom komičnom dramom"The  Squid And The Whale (2005) inspiriranom osobnim iskustvom koje je proživljavao tijekom razvoda svojih roditelja. Uslijedila je solidna komedija "Margot At The Wedding" da bi

2010-e započeo suradnju sa mladom i talentiranom Gretom Gerwig na 'čudnoj' komediji "Greenberg" i to nas polako dovodi ovotjednoj priči.

Baumbach i Gerwig su složili scenarij za nazovimo to jedan od onih indie filmova kojeg bi strukturalno mogli opisati kao celuloidnu novelu.

Priča polako teče poput poglavlja romana o mladoj žene koja uporno odbija odrasti, preuzeti kontrolu nad svojim životom, postati netko.

Dijalozi su stvarni, spontani, gotovo improvizirani. Likovi su svakidašnji, ljudski nesavršeni, preslika neke nove intelektualne generacije.    

Crno bijela tehnika snimanja stvara neizbježnu asocijaciju sa Allenovim "Manhattanom" (1979) dok nas Francesin spontani izlet u Pariz podsjeća na francuske novovalne filmove. Greta Gerwig je fantastično 'zbrkana', čas melankolična, čas spontano duhovita i šeprtljava no povrh svega šarmantna i dopadljiva. 

"Frances Ha" je mali film napravljen sa puno srca i ljubavi. Nemojte se ustručavati oboružati strpljenjem za film koji vam polako ulazi pod kožu i zbog kojeg vam se osmijeh polako razvlači licem. Posebno preporučam film ženama koje su se pronašle u ovim rječima, a što znači ono Ha, vidjet ćete na samom kraju filma.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.