Digitalni marketing i društvene mreže
Prazna trafika
Pretpostavimo da ste svi na neki način stekli iskustva online dućana. Taj dućan je bio dizajniran, nešto je nudio i omogućavao kupnju. Kroz dizajn, online trgovina nastoji vizualno komunicirati s korisnikom, nudeći mu iskustvo kupnje u posebno uređenom prostoru ujedno pokazujući identitet virtualnog dućana.
Taj isti dućan nešto i nudi, nastoji nam olakšati proces pretraživanja, nudi informacije, pomaže pri odluci, nastoji ponuditi proizvod koji može biti vezan za našu odluku, provede nas kroz proces plaćanja i - nastoji ostati u kontaktu s nama.
Dobri dućani, osim robe, nude i jedinstveno iskustvo kupnje, sadržaje koji nisu nužno prodajni (savjete, zanimljivosti, multimedijalne sadržaje...), nastoje dodati što više osobnosti u proces prodaje i kupnje, savjetuje...
Sve više truda i sredstava prodavatelji ulažu u izgradnju odnosa s kupcem, a mnogi taj odnos stavljaju na prvo mjesto. Zašto? Prodaja-kupnja je, zapravo, emotivan proces. Kruh i prvu kavu najčešće kupujemo u najbližoj trgovini i kafiću najbližem kući/poslu, dok za skuplje stvari i iskustva tražimo puno više od blizine.
Moderni marketing se bori za pozitivan emotivni trag koji u konačnici dovodi do zadovoljnog kupca, ponovnu kupnju i word-of-mouth marketinga, tj. kupca koji dijeli pozitivno iskustvo. To emotivno iskustvo ima sve veći važnost za marketing, a u turizmu predstavlja kapital. Ljudi vole dijeliti emotivna iskustva, a ovisno o raznim faktorima pozitivna iskustva dijele sa 15-25 osoba a negativna 25-50 osoba!
Kroz digitalne medije i društvene mreže, te brojke mogu višestruko narasti i postići golemu viralnost. Primjera radi, korisnik Facebooka ima prosječno 150-200 kontakata, sigurno je da će njegov post vidjeti najmanje 50 osoba, moguće i svih 150-200 a potencijalno i svi umreženi s kontaktima tog korisnika. Brzina dijeljenja iskustava i informacija nikad nije bila tolika, kao ni mogućnost širenja i dijeljenja.
Primjera radi, pogledajte video „Twitter je brži od potresa" .
Danas svi dijele svoja iskustva na društvenim mrežama, dobra i loša, na to je nemoguće utjecati. Ono na što možemo utjecati je emotivno iskustvo kroz marketing, uslugu, kvalitetu onoga što prodajemo, kao i post-prodajne aktivnosti. Jednako vrijedi ako ste iznajmljivač, ugostitelj, trgovac, taksist, zabavljač... bez iznimke.
Kroz digitalni marketing, svaki od sudionika turističke ponude našeg grada i regije može utjecati na ta emotivna iskustva i njihovo prenošenje, mada već sudjeluju i bez da to zapravo žele. Dobro promišljanje i provedba aktivnosti, kao i veća online prisutnost, provjereno i sigurno utječu na korisnike/goste/kupce koji svoja iskustva prenose dalje.
Kod kreiranja sadržaja, važno je imati na umu da pored stvaranja percepcije vlastitog poslovnog subjekta, imamo vrlo velik utjecaj na formiranje dojma o samoj destinaciji (mjestu, gradu, županiji, regiji, državi) i da funkcioniramo u toj cjelini. Kao cjelina, na području digitalnog marketinga, imamo jako puno nepopunjenog prostora za djelovanje prema tržištu. Kako inozemnom, tako i domaćem.
Neka od tržišta koja nastojimo privući, posebice Ujedinjeno Kraljevstvo i skandinavske zemlje imaju vrlo razvijen marketing koji se konstantno nalazi u samom vrhu, tako da možemo sa sigurnošću reći da je digitalni marketing na koji se oslanjaju njihovi građani (i gosti) stvorio navike koje ti isti građani očeuju i na svojim putovanjima.
Ponajprije očekuju okrupnjenu ponudu na jednom mjestu i to ponudu koja je prošla kroz nekakvu selekciju kvalitativne prirode. Na taj način provode manje vremena i mogu lakše odabirati sdržaje određene kvaliteta i značajki. U digitalnom marketingu, Norveška ima izuzetno praktično rješenje.
Iz samo jednog mjesta na webu možete proći cijelu turističku ponudu te zemlje, također turistička odredišta u UK nude na jednom mjestu sve sadržaje za turiste i građane. Princip digitalnog marketinga funkcionira kao i njihovih svjetski poznate trgovačke kuće, npr. Harrods u Britaniji ili Nordiska Kompaniet (i Nordstan) u Skandinaviji, nudi brzo, kvalitetno i emotivno iskustvo kupnje probrane robe.
Gdje smo mi ? Unatoč uvijek manjkavom budžetu, kvalitetnim nastupima na tim tržištima, relativno dobrom oglašavanju, ogroman i neiskorišten prostor za poboljšanje prihoda se nalazi upravo u periodu boravka tih gostiju. Kako smo prije pisali, oko 80% turista koristi mobilni Internet i smartphone na svojim putovanjima, kako bi se informirali i kretali, kupovali, istraživali, itd.
Kako tu funkcionira Zadar kao destinacija ? Mi imamo pristojno dizajniranu i opremljenu trafiku, s atraktivnim ukrasima i foto tapetima, vidljivim natpisom koji govori tko je osmislio trafiku, tko je izradio, tko je birao tapete, prodavači pričaju zanimljivosti iz povijesti i nekadašnjeg života grada...
Roba? Trafika ima 6 artikala i prazna je. Kupci Harrodsa (a i Primrosea, Tesca...) i Nordisk Kompanieta imaju veće potrebe koje treba zadovoljiti.
Vezane vijesti
-
Gradski vijećnik Daniel Radeta pozvao je građane da se odazovu na prosvjed u subotu 1. veljače s početkom u 10 sati u parku Vruljica.
-
Ovo je priča o životnom putovanju jedne žene i njezine srodne duše koja je duboko utkana u urbano tkanje našeg grada Zadra.
-
Udruženje obrtnika Zadar, u srijedu, 29. siječnja, u suradnji s tvrtkom Dražena Consulting j.d.o.o., organizira besplatnu radionicu na temu "Zapošljavanje i briga o zaposlenicima"
-
Prvog veljače u prostoru kluba Knjigozemska u Zadru održat će se javno predstavljanje internet magazina za pop-kulturu i igre: Perkatonic. Magazin koji je krenuo tiho i polako u krugu najbližih prijatelja, spreman je izaći iz zečje rupe i tražiti nove prijatelje.
Izdvojeno
-
Ovo je priča o životnom putovanju jedne žene i njezine srodne duše koja je duboko utkana u urbano tkanje našeg grada Zadra.
-
Hrana ima veliku ulogu u dugom i zdravom životu, a mnogi od nas hrane se namirnicama koje štete cjelokupnom zdravlju.
-
U Kneževoj palači u Zadru jučer je otvorena izložba Mirila – počivala duša / Tragovi u kamenu. Izložba je organizirana u sklopu projekta Niti života u suradnji s Turističkom zajednicom općine Starigrad i Narodnim muzejom Zadar, a cilj joj je prikazati priču kulturnoj baštini Velebita.
-
U Kolanu kreativnom radionicom “Mašta u boji” počinje karnevalski program, koji donosi raznovrsne događaje za sve generacije.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.