Sedmi pečat
Život na recept
McConaughey više nije predmet sprdačine nekadašnjeg cimera Matta Damona koji se redovito šalio na njegov filmski opus u kojima je redovito koristio priliku da pokaže pločice
Sa svakim novim odgledanim filmom, impresije rastu. Ovogodišnji oscarovski kandidati su redom izvanredni filmovi i bilo koji od njih se s pravom može radovati svojem dijelu kolača na ceremoniji dodjela nagrada no, na kraju cijele priče ostat će samo pobjednici i gubitnici.
Kao istaknuti favoriti u kategorijama glavne odnosno sporedne muške uloge su (anti)junaci ovotjednog filma koji ne smijete propustiti ni u kojem slučaju.
Dallas Buyers Club (2013)
Režija: Jean-Marc Vallée
Uloge: Matthew McConaughey, Jennifer Garner, Jared Leto, Denis O'Hare, Steve Zahn, Griffin Dunne, Michael O'Neill...
Žanr: Drama, biografski
Trajanje: 117 min.Sredinom 80-ih, teksaški električar i rodeo kauboj Ron Woodroof (M. McConaughey) dozna da je zaražen virusom H.I.V.-a što mu kao izraženom homofobu zazvuči nevjerojatno i s nevjericom i gnušanjem odbije daljnje liječenje. Sa sve izraženijim simptomima, Ron se zainteresira za povijest bolesti i pritom dozna da se H.I.V.-om mogu zaraziti i hetereseksualne osobe.
Prijavivši se na bolničko liječenje, Ron postane pacijent doktorice Eve Saks (J. Garner) koja ga na nagovor šefa klinike počne liječiti eksperimentalnim lijekom AZT-om. S obzirom da su količine lijeka ograničene, Ron započne švercanje lijeka uz pomoć bolničkog djelatnika. Kad potroši i te resurse, otputuje u Meksiko po novu količinu lijeka gdje ga tamošnji bolnički doktor Vass (G. Dunne) upozna sa alternativnim lijekovima i načinima liječenja...
Zvuči pomalo nevjerojatno da se priča o Ronu Woodroofu i njegovoj borbi protiv farmaceutskih kompanija odnosno administrativnoj politici kontrole lijekova vrti po hollywoodskim studijima već gotovo 20 godina čekajući 'zeleno svijetlo'.
Naime, 1992. u 'The Dallas Morning Newsu' je osvanuo poduži članak novinara Billa Minutaglia o nevjerojatnoj priči oboljelog Rona Woodroofa koji je pak nadobudnog scenarista Craiga Bordena 'namamio' za ostatak priče te je Borden prišao Ronu sa idejom o pisanju scenarija za potencijalni film.
Borden je uspio od tada već umirućeg Woodroofa (umro je krajem rujna 1992.) doznati i snimiti još hrpu zanimljivih doživljaja od kojih je složio ne jedan, već 10-ak različitih scenarija od kojih bi u konačnici snimio jedan veliki biografski film.
Od tad su u 'igri' za snimanje filma bili među ostalima i Dennis Hooper kao redatelj te Woody Harrelson u naslovnoj ulozi, odnosno kasnije i kombinacije: Marc Foster / Brad Pitt te Craig Gillespie / Ryan Gosling, no sve su te varijante na kraju otpale, što zbog financijskih poteškoća što zbog neslaganja Woodroofove sestre sa odabirom glumaca koji nisu bili u skladu sa karakterom njezina preminula brata.
No, da ne duljim, režije se na koncu primio perspektivni kanadski filmaš Jean-MarcVallée dok su naslovne uloge pripale ljepuškastim i mišićavim lomiteljima ženskih srdaca Matthewu McConaugheyu i Jaredu Letu.
Loša ideja?
Dapače, ta su dva 'luđaka' priliku ''uhvatili za jaja'' i složno odlučili filmskom svijetu reći J..... se! Znamo i mi glumiti. Izgladnili su se do boli u Christian Bale stilu i ujedno doživjeli nevjerovatne glumačke transformacije.
Pazite sad, nije ovo neka nova "Philadelphia" i slična patetična s.... Ovo je onaj prekrasni divlji antihollywood 70-ih, marginalci poput Jon Voighta i Dustina Hoffmana u "Midnight Cowboy-u" ili Gene Hackmana i Al Pacina u "Scarecrow-u".
Ova dvojica (koliko god ih dosad nisam cjenio) mogu, znaju, glume.
Emocije su stvarne, umiru, ali umiru ljudski, muški (da, čak i transvestiti) bez cmizdrenja i kenjkanja. Udaraju po sustavu, po korporacijama i institucijama obogaćenim na nedaćama nemoćnih.
Znam da je dosta stvari u konačnici i plod fikcije, da su izbačeni neki dosta značajni segmenti no to ne mjenja ideju samog filma. Tako teška tema je obrađena iznimnom snagom i optimizmom, ma ne samo optimizmom, film je na kraju krajeva i sasvim zabavan.
McConaughey više nije predmet sprdačine nekadašnjeg cimera Matta Damona koji se redovito šalio na njegov filmski opus u kojima je redovito koristio priliku da pokaže mišićave pločice.
Posljednjih par godina, taj teksaški 'seljo' sa velikom dozom samopouzdanja prihvaća uloge u kojima treba glumiti, treba znati glumiti i zauzvrat smo dobili "Lincoln Lawyer-a", "Mud" i naposlijetku film o kojem ovdje pišemo.
Zlatni kipić? Može mu ga eventualno preoteti nesretni Leo Di Caprio (mada ni to ne bi bilo nezasluženo), a Leto? Iskoristio je sve svoje metroseksualne osobine i pretočio ih u lik simpatično tragične figure (lik je usput rečeno, fiktivan) koja će ga opet vratiti u centar filmskih zbivanja. Obavezno pogledajte, hrpa metafora i ljubavi vreba u gotovo svakom kadru.
Vezane vijesti
-
Kada nam se dogodi da smo zaboravili četku za rumenilo ili kosu, idealno ju je posuditi od prijateljice kao spas u zadnji čas, ali to može imati i negativne zdravstvene posljedice.
-
Sve što vam treba su andol ili aspirin i dobro ih je imati uza sebe dok hodate prirodom. Ako vas ubode pčela, osa, stršljen, obad ili neki drugi insekt, odmah malo navlažite tabletu i stavite na mjesto uboda.
-
HNK Zadar poziva da i ove godine, 27. ožujka s obilježimo Svjetski dan kazališta. Ovaj put uz domaću uspješnicu, legendarnu komediju Ive Brešana, PREDSTAVA HAMLETA U SELU MRDUŠA DONJA.
-
Prvi hrvatski održivi muzej, Muzej odbačenih predmeta, autorica Irene Boćkai i Ane Katulić, stiže u Zadar.
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.