Ostalo / Kolumne

Nesho strikes again!

20 Minuta Media Surfinga

20 Minuta Media Surfinga

Anegdota kaže: Kad je Nixon posjetio Moskvu, pristao je na prijateljsku utrku oko Kremlja sa domaćinom, Hruščovim. Nixon je došao prvi. Sovjetski mediji su iščekivali naputak iz Sovjetskog Informacionog Biroa. Ubrzo je stigao naputak: "Izvješće bi trebalo biti kako slijedi:" U međunarodnoj konkurenciji trčao je glavni tajnik Komunističke partije i uzeo časno drugo mjesto! Gost Nixon je na cilj stigao predposljednji."

Svi znamo da većina medija nešto govori a nešto i ne, bilo da sami obrađuju informacije ili da ih dobivaju v eć pripremljene i obrađene, te na taj način mi kao čitatelji na osnovu tih informacija stječemo mišljenje, neki od nas vlastitim preferencama oblikuju zaključak a neki ostanu u limbu jer znaju da nije sve rečeno pa ne mogu donijeti zaključak kojeg se mogu držati.

Kratkim pregledom lokalnih medija, gledajući na članke,intervjue te komentare, nametnula su se neizrečena pitanja i izostanak odgovora. Mediji zuje i bruje o tome kako pojedini trajekti ne mogu pristati na nove pristanišne rampe, jedni krive projektante, drugi bivšeg ministra, bivši ministar prebacuje na sadašnjeg i tvrdi da je pravi problem nije visina gatova premalena pristanišna zgrada, a građani ironično pitaju bi li onda velebna zgrada osigurala pristajanje svih mogućih plovila, kako će se riješiti problem izostanka nadstrešnica, gdje su solarni paneli (po uzoru na Blackfriar's Bridge u Londonu). Dakle, problem postoji, nitko nije pogriješio, sve se da srediti i sve informacije su upotrebljive kao roba političko nadmetanje. Koje građani plaćaju.

Doznali smo i da je pred ravnateljicom Narodnog muzeja novi mandat, očigledno na postignutim rezultatima u radu i poslovanju povjerene joj institucije te da su otkupili Brkanove negative, privode kraju radove na obnovi Galerije umjetnina, da nemamo jedinstvenu ulaznicu za sve galerijske i muzejske prostore, i da je trenutno sve podređeno projektu Baštinskog centra. Za projekt Baštinskog centra se povlače sredstva EU, no ostaje nejasno hoće li se obnavljati jedna ili dvije palače? Sve se zna, osim hoće li biti u jednoj ili dvije palače (Kneževoj i Providurovoj)? Dakle, ono primarno - mjesto, još nije jasno određeno Kako to?

Doznali smo i da za mjesto glavne osobe županijske TZ postoje samo dva kandidata. U županiji u kojoj je ministar u posljednje vrijeme dosta čest gost i koju je istaknuo. Dvoje kandidata? Od kojih zapravo, samo jedan ispunjava uvjete. I to potpuno.

Potvrđeno je i da Zadar nema turističku strategiju (mada je kao odgovor na pitanje zašto je nema ponuđena priča o dva zapuštena hotela i napuštenim vojnim objektima) i da to nije ničija greška. Baš kao kad djeca kažu „Razbilo se.". Nije negirana ni gradonačelnikova izjava o nezadovoljstvu stagnacijom  u turizmu, već nam je ponuđen osobni dojam i interpretacija pa ne znamo je li ili nije zadovoljan stagnacijom.  

Također, nismo doznali ni zašto ne postoji strategija kao smjer djelovanja, već smo dobili odgovor da je to „otvoreni smjer", tj. možemo gdje hoćemo. Ako hoćemo, tj. ako odaberemo uopće smjer. Kojeg trenutno nema, mada je agencija Zadra u suradnji sa Sveučilištem nakon istraživanja u prosincu  2012. izradila dokument „Glavni plan razvoja turizma Zadarske županije".

Doznali smo i dijagnozu da je polovica građana zimi u poludepresiji, te da turizam vraća osmjeh. Osmjeh koji puno znači svima, od vlasnika prostora, pružatelja usluga, iznajmljivača, trgovaca, uličnih zabavljača i sakupljača boca i limenki. Zimi jedni budi zadovoljni, jedni u poludepresiji. Sezonci, nezaposleni i sakupljači ambalaže zacijelo  depresivni.

Za 50-tak tisuća kuna smo dobili paradu Harley Davidson Owners Group kroz Zadar, za koju bez dubinske analize nije moguće doznati što smo dobili s time.

Površinskom analizom doznajemo da Harley Owners Group broji oko 2.500.000 članova na svijetu, da ih je oko 18.000 pohodilo Zadar, da je na Forumu kao najbolji custom odabran slovenski uradak, da jedan Harley košta od 15.000USD pa na gore, da su gosti bogati, da su sve slikali, tako da su slike  i videa Zadra preko službenih marketinških  kanala Harley Davidson i Jeep brandova dan danas dostupni na internetu. Pred publikom koja se broji u desecima milijuna. Za samo 50 tisuća kuna. Onako, površno.

Površno smo od ministra dobili podatak kako iznenađuje porast noćenja u gradu i županiji, no nismo doznali koliko je postelja viška. Tek toliko, da ljudi znaju treba li i dalje ulagati.

Površnim promatranjem smo doznali da je Zadar u kolovozu ostvario milijun noćenja, što je Vir ostvario do 13. Srpnja. Unatoč kišama i lošem vremenu. Unatoč činjenici da Viru nisu pripojeni Petrčane, Kožino, Silba, te da Vir nema hotele Punta Skala, Falkensteiner Borik, Kolovare, Bastion, Kalelarga, pansion Albin...

Eh, da, Vir broji 3.000 stanovnika a Zadar 75.000 pa se nameće pitanje kako to uspijeva mjesto sa 25 puta manjom populacijom ? Vjerojatno velik broj odgovora leži u činjenici da tamo radi Zdenko Mičić, čovjek širokog znanja i velikog iskustva i čvrste radne discipline.

Površno se da doznati da Barcelona ima 1,6mil stanovnika,  da je privukla kapital od svukud, da joj građani prosvjeduju protiv anarhičnog turizma, da ima zračnu luku kroz koju prođe godišnje preko 30mil putnika, luku za cruisere (2,1mil putnika) i koja je na Mediteranu, bilježi brojku od 7,8mil noćenja u prošloj godini. Tu se ubrajaju i noćenja navijača FC Barcelone kroz godinu.

Može se doznati i da grad Brighton ima 200.000 stanovnika  (od kojih su 147.000 zaposlenih), nema zračnu luku, nema luku za cruisere, nema ulične prosvjede ni anarhični bučni turizam, ni slavni nogomentni klub, a bilježi u istoj godini 4,7mil noćenja. Dakle, površno doznajemo da 8x manji grad bilježi samo 40% manje noćenja. Kako to ? I k tome još - nije na Mediteranu tako da ni klimatski nije baš „raj na zemlji".

Kod nas je još „otvoren smjer".

Doznali smo i da Zadar ne može priređivati Benkovački sajam. Što je i teško jer je Benkovački u Benkovcu. Pomno organiziran. Svakog 10-tog u mjesecu. Dakle, cijele godine a ne sezonski.

Doznali smo i od dvaput desne ruke ministara turizma da iz turizma treba maknuti sve koje je tu smjestila politika. A za vjerovati mu je, jer je u ogromnom ministarstvu nominalno bio tajnik a realno ministar.

Dolaze nam i investitori, uglavnom iz Turske, za koju strani mediji tvrde da je preplavljena misterioznim viškom od 36 milijardi USD „iz nepoznatih izvora".

Svašta u 20 minuta surfanja... Izgleda da je u kažinu happy hour.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.