Ostalo / Intervjui

od zadra do zvijezda

Gendis Putri Kartini: U plesu nalazim slobodan prostor za igru i istraživanje

Gendis Putri Kartini: U plesu nalazim slobodan prostor za igru i istraživanje

''Četiri kantuna'' su joj obilježili odrastanje u Zadru jer kako kaže - to su četiri opcije i četiri smjera, a prije nego odlučiš - postoji mala stanka!

Svoje prve plesne korake Gendis je napravila u Zadru, a danas je stalna članica u Zagrebačkom plesnom ansamblu te se bavi produkcijom tri nova plesna projekta. Trenutno sa svojom "Škvadrom" radi na predstavi Monomit kojoj će premijera biti sredinom lipnja u ITD-u u Zagrebu. ''Četiri kantuna'' su joj obilježili odrastanje u Zadru jer kako kaže - to su četiri opcije i četiri smjera, a prije nego odlučiš - postoji mala stanka!

S Gendis smo razgovarali o njezinim plesnim počecima, projektima, festivalu Monoplay, uvjetima rada nezavisne scene u pandemiji i naravno, mjestu gdje je odrasla!

Plesnu edukaciju započela si u osnovnoj i srednjoj plesnoj školi Blagoje Bersa u Zadru. Akademiju dramske umjetnosti u Zagrebu upisala 2015. godine. Kada si ''prelomila'' u sebi činjenicu da se plesom želiš baviti profesionalno?

- Želim se baviti plesom i u plesu nalaziti slobodan prostor za igru i istraživanje. Nisam sigurna da postoji jasan trenutak kad se odluka dogodila. Znam jedino da plešem od malih nogu i da se bavim plesom profesionalno od završetka Akademije dramske umjetnosti. 

Možeš li nam malo vratiti se na 2015. godinu kada je započeo studij na ADU? Koje projekte posebno pamtiš i koliko je sam studij nadmašio tvoja očekivanja ili te u nekom dijelu malo razočarao?

- Pamtim odlazak u Švedsku gdje smo intenzivno i fokusirano radili s Francescom Scavettom. Posebno cijenim tu priliku koju nam je Akademija pružila jer smo dobili vrijeme da kvalitetno i posvećeno učimo njegov rad. Studij nudi dosta lijepih projekata i predavanja s različitim stranim plesačima, koreografima i mentorima. Ono što je nadmašilo moje očekivanje je upoznavanje ambicioznih i vrijednih ljudi s kojima se stvorila umjetnička organizacija Škvadra.

Možeš li nam reći nešto više o svom sudjelovanju na Monoplayu?

- Prvi put sam na Monoplayu sudjelovala 2016. godine kada smo nas par sa akademije otvarali festival, a drugi put sam izvela svoj završni rad Vrata Pendeta u crkvi Svetog Dominika. Vrijeme Monoplaya mi je najljepši trenutak ljeta u Zadru jer se velik broj mladih profesionalnih plesača okupe na jednom mjestu i uživamo u bogatom programu koji nam pruža festival, od radionica do predstava. 

Sudjelovala si u ''Škvadri'' - o čemu se točno radi i jeste li još zajedno?

- Škvadra je umjetnička organizacija koju smo osnovali nas osam sa iste generacije na studiju suvremenog plesa, izvedbeni smjer. Osnovana je odmah nakon završetka studija u Zagrebu 2018. godine iz potrebe za stvaranjem vlastitih novih prilika na umjetničkoj sceni. UO Škvadra djeluje u području kazališne, glazbeno –scenske i plesne umjetnosti čiji je glavni cilj pripremanje i izvedba vlastitih projekata i plesnih predstava za različite tipove publike.  Produciramo tri nova rada ove godine. Trenutno radimo na predstavi Monomit kojoj će premijera biti sredinom lipnja u ITD-u u Zagrebu.

Kako uopće pronaći neki svoj put kako raditi na nezavisnoj plesnoj sceni?
Radi li se na projektima, plesnim predstavama, predaje u plesnim školama i tečajevima?

- Da, upravo sve to što ste nabrojili ulazi u rad na nezavisnoj plesnoj sceni. Ja sam trenutno stalna članica u Zagrebačkom plesnom ansamblu i također dio sam Škvadre. 

Što je zagrebački plesni ansambl izveo u zadarskom Kazalištu lutaka? Kako se ''snalazite'' u pandemiji pod ovim suludim uvjetima rada?

- Izveli smo našu nagrađivanu plesnu predstavu “GORE” koreografa Ferenca Fehera. Zagrebački plesni ansambl se dobro snalazi i osigurava uvjete da kontinuirano radimo bilo uživo u dvorani ili online ovisno o mogućnostima i mjerama tijekom pandemije.

Koliko je teško održavati entuzijazam zbog generalnog neprepoznavanja plesne umjetnosti u hrvatskoj kulturi?

- Ostvaruju se zanimljivi domaći projekti kao i suradnje s plesačima i koreografima izvana. Entuzijazam uvijek nalazim u Škvadri jer sam u društvu kvalitetnih mladih ljudi koji se međusobno podržavaju i ohrabruju. Cijenim to što se trudimo držati skupa s prihvaćanjem različitosti  i davanjem podrške za raditi. Vjerujem u zajednicu koja mijenja stvari.

Koje zadarske lokacije najviše voliš?

- Zadar je grad gdje sam odrasla i ostvarila svoje prve plesne korake. Spomenula sam kako mi je najbolji dio ljeta Monoplay pa volim u to vrijeme biti tamo negdje. I možda će zvučati smiješno, ali ''četiri kantuna'' su mi obilježili odrastanje u Zadru jer nudi četiri opcije i četiri smjera, a prije nego odlučiš postoji mala stanka.

 


Reci što misliš!