Ostalo / Intervjui

HIA – Hobby I Adore

Nužda je majka svih izuma - nismo si mogle priuštiti da čekamo dok se sve ne vrati u normalu!

Nužda je majka svih izuma - nismo si mogle priuštiti da čekamo dok se sve ne vrati u normalu!
HIA

Ugostitelji, organizatori koncerata, vjenčanja, sportskih događanja i sve popratne djelatnosti poput snimanja, glazbe, dekoriranja i sličnih usluga još uvijek čekaju da pandemija i preventivne mjere popuste kako bi mogli nastaviti s poslovanjem. A kad će se to dogoditi – nitko ne može reći sa sigurnošću.

Pričali smo s poduzetnicama iz HIA - Hobby I Adore, koje su u jeku ove pandemije fokus s vjenčanja, koji im je prije bio jedan od glavnih izvora zarade, usmjerile ka drugačijim uslugama i artiklima te lansirale svoj web shop s dizajnerskim proizvodima za uređenje doma i poklon.

Možete li nam za početak opisati čime se vaša tvrtka bavi, i kako ste hobi iz imena same tvrtke pretvorile u uspješan biznis?

Mi smo prvenstveno studio za grafički dizajn i tisak - tim sastavljen od grafičkih dizajnera, grafičkih tehničara i marketing stručnjaka sa dugogodišnjim iskustvom.

Sama tvrtka nam je strateški podijeljena na nekoliko dijelova - jedan dio se odnosi na poslovanje s pravnim osobama - grafički dizajn i tisak (izrada svih vrsta promotivnih materijala ali i kompletnog vizalnog identiteta i brenda) dok su na drugoj strani projekti kao što su Feel Croatia (kolekcija autentičnih hrvatskih suvenira), HIA Gifts&Craft (prethodnik današnjeg HIA Workshop-a) i HIA Weddings (kolekcija originalnih pozivnica i zahvalnica) - uglavnom usmjereni na maloprodaju naših dizajnerskih proizvoda krajnjim kupcima.

Glavna ideja iza svih naših usluga i projekata je da svoj hobi osmišljavanja i izrade „lijepih stvari“ te ljubav prema dizajnu pretačemo u niz proizvoda koji će zadovoljiti i najviše standarde estetike, uz naravno, neophodnu kvalitetu materijala i izrade. Sve naše proizvode izrađujemo sami, kao što smo to radile dok je cijela ova priča bila u povojima i dok nam je sve ovo bio samo hobi.

Znamo da vas je zabrana okupljanja malo izbacila iz tračnica te nas zanima kakvi su bili vaši prvi dojmovi kad je sve zaustavljeno?

U trenutku prvog lockdown-a zapravo (možda od šoka) nije bilo nikakve panike. Odmah smo u našem optimističnom stilu odlučile da ćemo pobijediti krizu - iako u tom trenutku nismo imale blagog pojma što nas čeka. Istog smo trena krenule punom parom - napravio se korona plan i podijelili zadatci. Ukratko, mi ni dana nismo stali raditi. Bilo je vrlo neizvjesno do kad će cijela ova situacija potrajati i jednostavno si nismo mogle priuštiti da čekamo dok se sve ne vrati u normalu.

Kako su se mjere prevencije širenja korona virusa odrazile na vaše prihode?

Što se tiče prihoda dovoljno je reći da su nam se vjenčanja, koja su činila 50% naših ukupnih prihoda preko noći u potpunosti zaustavila. Drugi dio čine eventi, tvrtke koje rade sezonski - restorani, vile, hoteli, sportski događaji - sve je preko noći stalo, a i oni koji su nastavili raditi povećali su oprez što se tiče "trošenja" i ulaganja na maksimum, tako da smo štetu osjetile na svim poljima poslovanja.

Jeste li zbog pada profita bili primorani dati nekome otkaz, smanjiti plaće i slično?

Na sreću, u tom trenutku imale smo nešto nenaplaćenih otvorenih računa, pa smo neko vrijeme mogle doslovno preživjeti, a stigle su i kakve-takve mjere od države, bez kojih bi iskreno bilo jako jako teško. Među prvima smo predali zahtjev za HAMAG BICRO kredit za obrtna sredstva, pa smo ga tako među prvima i dobile - do duše u dosta manjem iznosu nego što smo tražile, ali opet - dovoljno da neko vrijeme izdržimo pritisak fiksnih troškova.

Za cijelo vrijeme trajanja pandemije nismo otpustile nijednu osobu, a plaće isplaćujemo također u cijelosti.

Kako i koliko vas je izvukao web shop?

Pa teško je još uvijek reći da nas je izvukao. Ništa ne dolazi preko noći. Proizvodi su tu, interes kupaca postoji, narudžbe pristižu, međutim još uvijek je to daleko od toga da nas može kompletno kao tvrtku održati na okupu. Ipak postoji samo nekoliko mjeseci, a pretpostavljate da je ovih dana na webu iznimno velika "gužva", čime su se i cijene oglašavanja naravno podigle.

Koliko vam je digitalizacija pomogla i kako ste ulagali u digitalni marketing? Jeste li koristili i društvene mreže? Koje?

Svakako, bez ulaganja u marketing jednostavno je nemoguće doći do publike. Prvenstveno naravno kroz digitalne kanale: Google, Facebook, Instagram, Youtube, ali i uz pomoć influencera. Nama, na sreću, za razliku od mnogih drugih tvrtki internet i digitalno poslovanje nije bilo ništa novo. Od samih naših početaka smo prepoznali potrebu za ulaganjem u digitalni marketing, tako da smo sad samo pojačali napore.

Također, od samog početka poslujemo na području čitave Hrvatske, za što je neizbježna, odnosno obavezna digitalna prisutnost, a to jednostavno ne ide bez ulaganja. Između ostalog nudimo i usluge održavanja društvenih mreža, prvenstveno s naglaskom na dizajn, izgled, brendiranje i podizanje svijesti o robnoj marki te prema iskustvu sa terena vam mogu reći da većina ljudi još uvijek smatra da su društvene mreže i digitalni marketing nešto što može odrađivati bilo koji "mali od susjeda".

Na žalost, neki su tek sada, u jeku ove krize, vjerojatno na teži način shvatili da to nije baš tako jednostavno. Naša prednost su svakako znanja i vještine koje kao tim posjedujemo - od grafičkog dizajna, marketinga, PR-a, upravljanja društvenim mrežama do copywriting-a - sve su to usluge koje drugi ljudi moraju plaćati - a mi ih radimo interno. To je naša velika prednost, koju nastojimo iskoristiti što bolje možemo.

Kod nas je krilatica "nećemo propasti" prisutna od samog početka, pa koliko god bilo teško uvijek mislimo pozitivno i na kraju se sve nekako posloži. Naravno, nije baš da se posloži sasvim samo... već za to treba puno rada, vjere i ljubavi prema onome što radimo, a to naši klijenti uvijek i bez iznimke prepoznaju, zato nam se i vraćaju te nas dalje preporučuju.

Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili tijekom krize?

Prva lekcija je da uvijek može biti gore te da je izuzetno važno zadržati hladnu glavu i ne paničariti već stati na loptu i pokušati se nekako izvući. Treba misliti pozitivno, ali i potkrijepiti to pozitivno realnim planom i brojkama. Optimizam neće riješiti probleme, ali će uvelike pridonijeti pozitivnoj atmosferi i pronalaženju izlaza. I tu dolazimo do jednog ključnog dijela – treba zapeti barem dvostruko više nego prije krize.

U neizvjesnim situacijama potrebno je tražiti alternativno rješenje, nekakvu zamjenu dosadašnjim prihodima koji su nestali ili se smanjili. Čekanje nije opcija jer vam nitko ne može točno reći do kad ćete trebati čekati.

Možda najvažnija lekcija od svih, ali i moto kojim smo se uvijek vodili: održati tim na okupu - jer bez tima nema ni firme. Svi smo u ovome zajedno, i zajedno ćemo se izvući. Znate što kažu – dvije glave su pametnije od jedne – a možete onda samo zamisliti koliko ideja i rješenja može stvoriti sedam ljudi kojima je itekako stalo do onoga što rade. Mi volimo i stojimo iza onoga što radimo tako da se nikada nećemo stati boriti.

Foto: hiaworkshop.hr, hia.hr


Reci što misliš!