Ostalo / Intervjui

Adam i Eva, ljubavna groznica u HNK Zadar

Želimo privući mlade u teatar!

Želimo privući mlade u teatar!

Ivanu i Boška zatekli smo na sceni. U kazalištu je mračno, a njih dvoje ulaze u verbalni sukob. Padaju teške riječi, suze, a onda i udarci. Vinko je zadovoljan: njegova vizija uspješno je realizirana i vrijeme je za pauzu...

Miroslav Krleža je, prema nepisanom pravilu, težak autor, a osobito među mladima postoje određene predrasude o njemu. Upravo to pokušat će razbiti mladi glumci, polaznici kazališne radionice HNK Zadar, predstavom 'Adam i Eva'.

 

Boško Habuš (Adam) inače je zaposlen u Centru za Jadranska onomastička istraživanja, a mnogi ga znaju i kao pjesnika, člana književnog društva 'ZaPis'.

'Oduvijek me je zanimala gluma', otkrio nam je Boško. 'Zapravo, nisam imao ni namjeru sudjelovati u takvom projektu, no dogodilo se to da sam dobio priliku koju sam objeručke prihvatio. Može se reći da je ovo moje vatreno krštenje. Iza nas su tri tjedna kontinuiranog rada, imamo svakodnevne probe. Konačno smo dospjeli na scenu i idemo u vrlo dobrom smjeru. Trudimo se, radimo kako bi publika dobila osjećaj da je ono što gleda istinito, nešto što se uistinu zbiva'.

Ivana Begović (Eva) na prvoj je godini diplomskog studija hrvatskog jezika i književnosti. Imali smo priliku vidjeti je u predstavama 'Kurve' i 'Testament', a ovo je njezina prva ozbiljnija i zahtjevnija uloga. Psihološko promišljanje, uloga od krvi i mesa, tako Ivana opisuje svoju Evu.

'Adama i Evu' režira Vinko Radovčić, mladi glumac iza kojega je nekoliko uspješnih kazališnih projekata, od kojih ćemo istaknuti posljednju ulogu u predstavi 'I to je ljubav', u kojoj je dokazao da i više nego dobro prati starije, iskusnije kolege.

Zanimljivo je spomenuti i kako se ove godine navršava 30 godina od Krležine smrti, pa sve veće kazališne kuće postavljaju njegova djela. Tako se i naša mala kazališna radionica priključila tome 

'Adam i Eva' jedna je od ranijih drama Miroslava Krleže koju je napisao u svojoj mladosti i predstavlja jedno od onih djela koje je Krleža na neki način 'ostavio u ladici'. Najmanje je patetična, ima najmanje krležijanskih izraza, jednostavnije je nizati hiperrelalistične scene, dok je to mnogo teže s 'Glembajevima', 'Ledom', 'U agoniji'.

'Adam i Eva' svojevrsna su uvertira u Glembajeve, drama koja se bavi muško ženskim odnosima, jednom univerzalnom temom, a tekst se može vrlo dobro aktualizirati i modelirati.

'Imamo puno posla, no jako se veselimo, i baš smo se 'poklopili'', ne krije zadovoljstvo Vinko. I za njega je ova predstava vatreno krštenje. Po prvi put našao se s druge strane, u ulozi redatelja.

 

'Idemo na to da ovo bude predstava nakon koje ćete definitivno poželjeti doznati nešto više o Krleži. Želimo privući mlade u teatar. Razmišljamo čak o tome da premijeru otvorimo isključivo za mladu publiku', kaže Vinko.

Inače, Krleža je bio jako strog prema režiserima i nije dozvoljavao velike preinake, tako da je i Vinko radio s određenom težinom na ramenu. Neke sitnice je uklonio, modelirao, no ideja je ostala. 'Iako je predstava zamišljena kao luksuzni scenografski projekt, mi ćemo imati minimalistički pristup. Upravo će zbog toga do izražaja doći ono najvažnije: ogoljeni likovi i njihove emocije'.

Nema sumnje, 'I to je ljubav' podigla je prašinu u zadarskoj kazališnoj i kulturnoj sferi. 'Adam i Eva' također se bavi vrlo osjetljivom temom - nasiljem nad ženama.

'Riječ je o problemu pred kojim se strašno zatvaraju oči. Mi ćemo na sceni vrlo eksplicitno pokazati kako to zaista izgleda', otkriva Ivana. 'Osjećamo se dužnima ukazati na taj problem, pokazati da i mi kao glumci i umjetnici razmišljamo o tome i da nam je stalo do toga. Dovoljno je da se samo jedna osoba u publici naježi, da emotivno proživi ono što vidi ili se sjeti nekoga iz svoje okoline tko trpi'.

Predstava se bavi ženom koja nakon sukoba s partnerom, šuti, smatra da je zaslužila sve što joj se događa i okrivljuje samu sebe, ne može se oduprijeti svojoj želji da ponovo bude s njim... i tako se neprestano vrti u začaranom krugu.

'Žena je muškarcu jedina inspiracija.'

'Krug je motiv koji se provlači kroz predstavu - cikličnost radnje, međuljudskih odnosa, pokreta, scenografije. Krleža počinje s kraja', objašnjava Ivana. 'Prvi hiperrealistični dio zapravo je finale, a u treći dio početak je odnosa'.

Mladi glumci zapravo glume svoje kompletne antipode i dok odgovorno pristupaju projektu, i samima im se nameće tisuću pitanja. Adam je alfa mužjak - a upravo činjenica da takvi u Bošku bude bijes, razlog je što se to uspješno kanalizira i preplavljuje njegovu interpretaciju.

Možda ovo nije senzacionalan projekt s profesionalnim glumcima, ali mlada ekipa, uz redovitu 'provjeru' i savjete voditeljice radionice, Jasnu Ančić, to tako doživljava. Predstavi su pristupili izuzetno profesionalno. Bavimo se ljubavnom groznicom, kažu. Ne mogu sakriti koliko beskrajno vole to što rade i uvjereni smo da će publika 14. travnja, kada nas očekuje premijera, to znati prepoznati!


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.