Ostalo / Intervjui

Razgovor s povodom

Šoša: Zadru će biti dostupna zadivljujuća razina glazbene izvedbe

Šoša: Zadru će biti dostupna zadivljujuća razina glazbene izvedbe

Umjetnički ravnatelj, zadarski pijanist i pedagog u Glazbenoj školi Blagoje Bersa, Jurica Šoša, govori o kulturnoj i koncertnoj ponudi u Zadru

Kraj srpnja 2013. godine u Zadar je donio pravu ljetnu vrućinu i vrhunac kulturnih zbivanja grada. Pored laganog kadenciranja Zadarskog kazališnog ljeta te koncerata organiziranih u sklopu festivala Zadar classic open air i drugih, zabavnih događanja u gradu, 53. Glazbene večeri u Sv. Donatu s opernim spektaklom odigranim u četvrtak navečer dosegle su kulminaciju ovogodišnjeg programa.

Tradicionalno održavan već više od pola stoljeća, međunarodni kulturni festival probrane klasične glazbe konstantno održava glazbenu kvalitetu grada na visokoj razini i predstavlja Zadar kako u Hrvatskoj, tako i diljem svijeta.

Njegov umjetnički ravnatelj, zadarski pijanist i pedagog u Glazbenoj školi Blagoje Bersa, Jurica Šoša, komentirao je posjećenost i kvalitetu zadnjeg koncerta:

- Unatoč širokoj kulturnoj ponudi u gradu, nenaviklosti ljudi na spektakle tog tipa te relativnoj nepoznatosti Attile (za razliku od opere Rigoletto koju je ista družina već izvela prije dvije godine), sjedala su bila ugodno popunjena, a velik broj gledatelja cijelo je vrijeme promatrao iza ograđenog gledališta. Uvježbana trupa svoj posao je odradila vrhunski, od genijalnog orkestra i zbora, talentiranih solista, vrsnih plesača i zanimljive režije, do samog scenskog dekora i ozvučenja. Prilično sam zadovoljan kako kvalitetom koncerta, tako i kulturnim ponašanjem te zanimanjem prisutne publike.

I ove godine, kao i na 51. Glazbenim večerima kada je ista udruga Società filarmonia na Forumu izvodila popularnu operu Rigoletto, Večeri su se odlučile za otvorenu pozornicu. Objašnjenje nam je dao Jurica:

- Sami projekt družine Società filarmonia nosi podnaslov Opera lirica in piazza čime predviđa otvorene pozornice na trgovima diljem Europe. U gradove dolaze u potpunosti pripremljeni za vanjske uvjete. Time uvelike olakšavaju posao organizatorima koncerata te omogućuju maksimalno uživanje u spektaklu. Također, Zadar nažalost nema kazalište ili bilo kakav prostor primjeren za takve koncerte, jedino razumno rješenje je uprizoriti operu na Forumu.

Glede smještaja i pripreme scenskog dekora, s obzirom na otvorenu pozornicu, nije bilo ni najmanjih problema.

- Zaista smo sretni što su svi izvođači Udruge svjesni svoje brojnosti i skupoće noćenja u hotelima te su objeručke prihvatili boravak u studentskom domu u Zadru i apartmanima u blizini centru grada. Što se tiče scene, uigrana trupa navikla na brzo djelovanje i postavljanje pozornice, prebacivanje opreme iz šlepera u kamion i potom u centar grada, bez greške je odradila taj dio posla.

Budući da je ovo već drugo gostovanje iste družine, smijemo li se nadati skoroj suradnji s istim umjetnicima?

- Uživanje u opernom spektaklu putujuće talijanske družine omogućilo nam je sufinanciranje talijanskog instituta iz Zagreba, potpora grada Zadra te brojnih hrvatskih i talijanskih sponzora kojima je cilj promoviranje talijanske umjetnosti. Bez pomoći navedenih organizacija ne bismo mogli ostvariti tako veliki projekt. Iako je još rano za ugovaranje koncerata, svakako se možemo nadati ponovnoj suradnji s istom družinom.

Sljedeći koncert 53. Glazbenih Večeri prigodno će izvesti mladi glazbenici okupljeni u Barokni orkestar Europske Unije, koji su u Zadru gostovali već u sklopu 44. Glazbenih Večeri . Postoji li poseban razlog zašto ste u ovogodišnji program festivala ponovno odlučili uvrstiti upravo taj Orkestar?

- Barokni orkestar Europske unije (EUBO) želio sam dovesti u Zadar ponajprije zbog njegovog umjetničkog voditelja, briljantnog dirigenta Larsa Ulrika Mortensena, jednog od najvećih autoriteta za baroknu glazbu. Njegov rad na orkestru mladih profesionalaca do danas je urodio nezanemarivim plodom, što se može mjeriti i prema bivšim članovima EUBO-a od kojih danas većina svira u vodećim europskim baroknim orkestrima.

Cijena ulaznice za dotični koncert, koja premašuje čak i operni spektakl na Forumu, dovoljno govori o kvaliteti, profesionalnosti i traženosti zaista izuzetnog orkestra, ali i o vrhunskoj izvedbi koju možemo očekivati. Mislim da je prilično interesantna i činjenica da, pored Zadra, EUBO ove godine nastupa u najvećim svjetskim gradovima poput Londona, Andore, Brugesa, Milana, Darmstadta, Istanbula, Varšave, Kopenhagena, Torina, Rima i drugih. Time bih htio dodatno naglasiti i skrenuti pozornost na zadivljujuću razinu glazbene izvedbe koja će biti dostupna Zadru i njegovoj publici.

Do kraja festivala možemo očekivati...?

- Nakon koncerta EUBO-a koji će se održati 30. srpnja, u Sv. Donatu predstavit će se relativno mladi hrvatski ansambl za ranu glazbu, Marco Polo, nastao spajanjem članova ansambla Canticum i vokalnog kvarteta Paratge.

Oni u Zadar donose šaroliki vokalni i vokalno-instrumentalni repertoar sastavljen od najvećih renesansnih imena poput Palestrine, Monteverdija, Dowlanda i Marenzija.

Za njima slijede briljantni ruski virtuozi - međunarodno priznata pijanistica i osnivačica Brahms trija, Natalija Rubinstein u suradnji s vrsnim ruskim violistom, Andrejem Gridčukom. Bivši studenti vrhunskih ruskih glazbenih škola interpretirat će predivna kasnoromantička djela Cesara Francka i Johannesa Brahmsa.

U sklopu ovogodišnjih Večeri, dugogodišnji zadarski gost, Slovenski komorni zbor, gostovati će na čak dva koncerta - predzadnji dan festivala, pod vodstvom argentinskog dirigenta F. P. Meijasa, predstaviti će široku paletu djela od renesanse do suvremenih skladatelja, a sljedeću večer, surađujući s nezaobilaznim Zadarskim komornim orkestrom, izvest će Mozartovu Veliku misu.

Slovenski komorni zbor bez pretjerivanja predstavlja jedan od najboljih zborova u Europi, zbog čega smo se odlučili da pored Mozartove Mise u Katedrali sv. Stošije, za koju će se skupljati samo dobrovoljni prilozi, pokažu ono u čemu su najbolji, a to je a cappella pjevanje u savršenom ambijentu zadarske Rotonde.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.