Ostalo / Intervjui

Urbani estetičar u Ražancu

Svjetski poznat urbani umjetnik Finbarr Fin DAC stvara u Ražancu

Svjetski poznat urbani umjetnik Finbarr Fin DAC stvara u Ražancu

Osim što je stvaratelj, Fin Dac je i umjetnički direktor branda za ulične i digitalne umjetnosti „Beautiful Crime"

Ovih dana u Ražancu stvara svjetski poznat slikar „ulične umjetnosti" Finbarr Fin DAC. Angažiran je na oslikavanju fasade na privatnoj kući investitora i poduzetnika Milana Kotura, koji je u galeriji u Dusseldorfu zamijetio radove ovog umjetnika te kupio nekoliko otisaka na platnu.

Nakon kraćeg razmišljanja, nazvao je njegovog agenta i odlučio se pozvati ga da Ražancu naslika jedno svoje djelo, prvo u Hrvatskoj.

Fin DAC, porijeklom Irac, većinu života je proveo u Londonu gdje je 2008. započeo karijeru street artista. Stvarao je i izlagao uz poznate umjetnike kao što su Goldie, Nick Walker, Jamie Reid i Jef Aerosol.

Najpoznatiji naručitelji njegovih radova su The Royal Albert Hall, Armani, G-Star, Red Bull, Jaegermeister  i OI London 2012., a nakon samostalne izložbe 2010. njegova djela možete pronaći u i u tzv. high-end galerijama.

Osim što je stvaratelj, Fin Dac je i umjetnički direktor branda za ulične i digitalne umjetnosti „Beautiful Crime".

Kao street artist, stvarali ste u dosta svjetskih gradova ?

Jednostavno se može reći da sam slikao od Bogote do Berlina, a ovih dana na tu kartu ulaze Ražanac i Hrvatska.

Osobno, ne preferiram naziv „street artist", čak se pomalo klonim od same street art scene jer vodim nešto drugačiji život od tipičnog uličnog umjetnika. Živim zapravo od tiska svojih djela i izložbi, dok mi je „ulična umjetnost" posebna strast koja dolazi do šire publike koja ne plaća za svakodnevni užitak u ljepoti.

Kako bi onda nazvali svoj rad ?

Kako sam uspio razviti i usavršiti atipičan stil koji povezuje slikarstvo i rad s predlošcima/šablonama, a istodobno odbacuje opće prihvaćen vizualni jezik „street art"  koncepta gotovo u cijelosti - jednostavno svoj rad nazivam "Urbana estetika". Iako koristim različite tehnike poput dosta uličnih umjetnika, poznat sam po jedinstvenom točkastom sjenčenju.

Kako pristupate radu na tako različitim lokacijama ?

Za razliku od velike većine uličnih slikara, dok ne dođem na lokaciju ne znam što ću naslikati. Moram vidjeti lokaciju, upoznati podlogu, teksturu, okoliš, dnevne promjene svjetla, te kuteve i itenzitet svjetla. Tek kad upoznam te elemente mogu pristupiti stvaranju.

Kolika je važnost „ulične umjetnosti" u gradovima danas?

Danas je vrlo važno razvijati i implementirati „uličnu umjetnost" u svim gradovima. Kako se sve više razvija, nedavno sam sudjelovao u raspravi u kojoj smo došli do zaključaka da je takav oblik umjetnosti sve prihvatljiviji u svijetu. Sam vizualni jezik kojim umjetnici komuniciraju s publikom i prolaznicima se dosta promijenio, dogodio se veliki odmak od nekadašnjeg macho, snažnog pa i agresivnog izražavanja, koje nisu svi ljudi ni razumjeli.

Danas je sve više uličnih umjetnika koji zapravo slikaju lijepe slike i izražavaju se tako da više ni ne morate razumjeti grafitti umjetnost, street art ili uopće likovnu umjetnost, da bi razumjeli je li slika lijepa ili ne, te da bi slika prenijela poruku ili emociju.  

Zapravo, vizualni jezik „ulične umjetnosti" je postao jezik ljepote. Ovdašnji ljudi vjerojatno nisu imali puno kontakata sa „uličnom umjetnošću", no posve je jasno da će s lakoćom moći ocijeniti ovu sliku. U lokalnoj trgovini nam je danas prodavačica rekla da je vidjela vrlo lijepu sliku u nastajanju.

Većina gradova u kojima sam radio i u kojima sam boravio, u gradskim središtima koja su nastala prije prve polovice 20. stoljeća se vrlo često možete susresti s umjetnošću u arhitekturi i vizualnoj komunikaciji općenito.

Čim se odmaknete prema novijim četvrtima, tu arhitektura i sve urbano postaju sve bezličniji i monotoniji. Upravo tu se nalazi potreba za intervencijom „uličnih umjenika".

Možete li  reći nešto o svojim modelima?

Svi modeli su stvarne osobe, koje sam pronašao sam, upoznao negdje ili su mi same poslale svoje slike na email. Tjedno dobivam dosta slika djevojaka i žena koje bi voljele biti model za neku od mojih slika.

Prilikom odabira se vodim vlastitim viđenjem ženske ljepote, sve modele odlikuju velike blago kose oči, istaknute jagodice, uža brada i pune usne. Model za ovu sliku je Kolumbijka, a po baki ima porijeklo iz Azije, što na neki način preferiram. Želim uvijek naglasiti ljepotu i  tajanstvenost.

Model kojeg gledate se zove Lola.  Lola Od Ražanca? 

Radove Finbarr Fin DAC-a pogledajte i na Facebooku te na Tumblru, dio njegova rada u Ražancu pogledajte u našoj fotogaleriji .


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.