Za ili protiv istraživanja ugljikovodika na Jadranu
Kapetan Vedran Muše: Prirodno je da se ljudi boje nepoznatog
Posljednjih mjeseci vodi se velika raprava u hrvatskoj javnosti o tome treba li dopustiti istraživanje i eksploataciju ugljikovodika (plina i nafte) na hrvatskom dijelu Jadranskog mora.
Nekako se čini da je javnost podijeljena, iako da budemo iskreni vrlo je malo informacija o tome kako uopće funkcionira istraživanje i eklsploatacija plina i nafte na offshore platformama.
Kako bismo dobili informaciju iz prve ruke razgovarali smo s kap. Vedranom Mušeom iz splitskog Brodospasa, koji snabdijeva platforme namoru.
Kapetane, recite nam par riječi o sebi.
Zapovjednik sam Brodospasova broda Junak. Radim u Brodospasu već dvadesetak godina, zapovjednik broda sam već dvanaestak godina, na offshoreu sjeverni Jadran sam 8 godina i radim na opskrbi 18 platformi INAgip-a.
Mi smo njihova logistika te obavljamo svakodnevan prijevoz ljudi, materijala, robe. Prije toga 6 godina sam proveo na istraživačkoj platformi Zagreb 1.
Kakva su tu iskustva? Kakav je život na platformi, a kakav na brodu?
Kako za koga. Netko se prilagodi tom životu mjesec dana kući, mjesec na platformi. Proveo sam tako 6 godina i meni to nije bilo nešto puno drago. Radite jedete i spavate. Imate malu teretanu i televiziju. Za mene je bilo prezatvoreno, poput svjetionika ili zatvora. Ipak je malo bolje i dinamičnije na brodu , ali opet sve ovisi o pojedincu. Postoje kolege koje godinama rade na platformama i ne pada im teško.
Na brodu sam dva mjeseca, pa dva mjeseca kući i taman kad ženi dosadim odem na brod. Dobro je, blizu sam kuće i radim posao koji volim.
Koja je najbliža, a koja najdalja platforma koju opskrbljujete?
Najbliža je ova Ivana A, nekih 23 milje od Pule, a najdalja je Katarina, ona je van Dugog otoka 56 milja. Postoje još dvije platforme koje nisu INAgip nego EDINA. One su najsjevernije i nalaze se vanka Rovinja.
Je li bilo ikad kakvih problema, dramatičnih situacija?
Hvala Bogu do sada nije bilo nikakvih problema, sve je redovno. Bilo je teških situacija, stresnih situacija, teških mora, laganih i pritisaka da se obavi posao, ali sve je prošlo uredu i nadamo se da će tako biti i dalje.
U uvodu ste spomenuli da ste radili na platformi. Kako ste završili tamo i kakvoj se platformi radi i gdje ste sve bili?
Radio sam na platformi Zagreb 1 gotovo 6 godina, ali preko Brodospasa. Platforma Zagreb 1 ima jedan dio pomorske posade i još uvijek Brodospas snabdijeva platformu s tim ljudstvom. Radio sam kao prvi časnik i kao control room operater.
To je bušeća platforma, poluuronjiva, ali puno viša od ovih eksploatacijskih u Sjevernom Jadranu. To vam je ona platforma koja je bila u prije desetak godina u Lamljani i kasnije u Trogiru na remontu
Bušili smo s njom u Jadranu, a nakon toga u Libiji, Egiptu i Tunisu.
Danas su platforme dosta suvremenije nego što je to Zagreb 1, koja spade u stariju vrstu?
Sigurno da su
suvremenije, tehnologija ide naprijed, ali isto tako je i Zagreb 1 koji je
morao pratiti sve te faze i sigurnosne uvjete jer ne bi mogao dobiti papire.
Kontrole su sve strože svake godine i sve više je pregleda tako da kompanija nema tu prevelike
slobode.
Kako gledate na to da u Dalmaciji punoj pomoraca, ljudi koji rade na platformama i tankerima i dalje većina ostane iznenađena kad čuju da u Jadranu postoji 20 platformi s Hrvatske strane?
Ljudi su jednostavno neupućeni. Naš centar je ovdje u Puli, pa većina ljudi u Puli ne zna da postoje te platforme - neupućeni su i nezainteresirani što je i dobro jer dokazuje da nismo imali nikakav incident, da jesmo znali bi.
Kako vi gledate na najave novih istražnih i eksploatacijskih radnji u Jadranu?
Kao što sam rekao prirodno je da se ljudi boje nepoznatog. Za mene je offshore svakodnevni život i gledam na to drugačije od ljudi koji platromu nisu nikad ni vidjeli. Gledam to kao priliku za moju firmu da ima dodatan posao. Nove platforme znače nove brodove, nove posade.
Radi se o teškom i zahtjevnom poslu, ali isto tako činjenica da do sad nismo imali incidenata dovoljno govori koliko su stručni ljudi koji rade na tim postrojenjima i koliko se drži do sigurnosti. Nikad kontrole i procedure nisu bile tako stroge kao posljednjih godina.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Istezanje svako jutro može poboljšati fleksibilnost i opskrbiti vas energijom za dan koji je pred vama. Većina ljudi ima potrebu protegnuti se nakon buđenja kako bi ublažili ukočenost zglobova i poboljšali cirkulaciju.
-
Gostujući kod Mile Moralić u Točki na tjedan, predsjednička kandidatkinja Ivana Kekin otkrila je što najviše zamjera aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću
-
Širom Izraela u nedjelju su se oglasile sirene nakon čega je uslijedilo više raketnih napada iz smjera Libanona u kojima je ranjeno više ljudi, objavila je izraelska vojska.
-
Hrvatska još uvijek previše energenata uvozi te i dalje prevladavaju fosilni izvori, no ima sve uvjete za dobru zelenu tranziciju u kojoj će prevladavati energija iz obnovljivih izvora, naglasci su s konferencije Energetski sektor - prilike i izazovi.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.