Projekt "Vrata Zadra"
"Vrata Zadra" traže investitore na sajmu nekretnina u Münchenu
Projekt "Vrata Zadra", 110 milijuna eura vrijedan zahvat izgradnje Ravnica, revalorizacije utvrde Forte i prokopa povijesnih kanala koji bi Zadar ponovno pretvorili u otok (prvi put 1656. godine), na jesen će biti predstavljen investitorima iz cijelog svijeta na jednom od najvećih europskih sajmova za nekretnine, Expo Real Building Network, koji se od 6. do 8. listopada održava u Münchenu, piše Slobodna Dalmacija
Kako nam je potvrdio pročelnik gradskog Odjela za graditeljstvo Darko Kasap, riječ je o 17. međunarodnom trgovačkom sajmu za nekretnine i investicije koji će na prostoru od 64.000 četvornih metara okupiti više od 36.000 sudionika iz 68 zemalja, s više od 1600 izlagača, a čitav događaj pratit će i vojska od preko tisuću novinara.
- Što München znači za "Vrata Zadra"? Znači da Grad ozbiljno radi na pripremi projekta za investiranje, odnosno za mogućnost njegove realizacije. Svjesni smo da mi moramo prvi pokrenuti stvari da bismo došli investitori, i to radimo. Interes Grada je da uredi taj veliki i važan javni prostor te valoriziramo njegovu kulturno-povijesnu ulogu. Kad to pokrenemo, to će privući i privatne investicije.
"Vrata Zadra" su prioritetan projekt, generator razvoja grada, i svi resursi gradske uprave bit će upregnuti u cilju njegove realizacije - kaže Kasap, koji nas je u svom uredu dočekao u društvu zamjenika Matka Segarića, s grafičkim podlogama koje prikazuju vlasničke odnose na području obuhvata budućeg Urbanističkog plana uređenja Ravnica.
Vlasnički dio
Osim starih magazina i ostataka nekadašnje ledane u Foši, drugog privatnog vlasništva na području zahvata gotovo da nema. Vlasnički gledano, Grad Zadar ima utvrdu Forte, prostor Gimnazije Juraja Barakovića i sjeverni prostor Ravnica (parkiralište, sportski centar, dvorana Jazine). U vlasništvu države je Perivoj Vladimira Nazora, Pilotski dom, cijeli južni dio Ravnica te prostor "Elektre" uz Fošu. Dom zdravlja Zadarske županije vlasnik je dijela Ravnica ispod bedema, gdje bi se kopao kanal, a ostalo je pomorsko dobro i javne prometnice.
- Sve ključne parametre za nekog budućeg investitora odredit će UPU Ravnica. On će dimenzionirati sve tehničke elemente izgradnje. Recimo, odredit će treba li na Ravnicama biti podzemna garaža s 1350 ili 2325 mjesta, gdje će se ulaziti u garažu, koje su dimenzije kanala i svih objekata, prometna rješenja te druge stvari važne investitorima kod procjene investicije, primjerice koji će se dijelovi projekta moći graditi u fazama - govori Segarić.
Upozoravamo ga da su iznad javne garaže predviđeni hotelski kapaciteti. Kako će to utjecati na investitore, a kako na javni interes?
Odgovor nudi pročelnik Kasap: - Na ovom području, uključujući Poluotok, Zadar sada ima oko 1100 parkirališnih mjesta. Tijekom sezone potreba za parkingom povećava se 15 puta. S druge strane, i hotelu treba parkirakište. Hoće li investitor hotela sudjelovati u izgradnji javne garaže ili će to napraviti Grad iz komunalnog doprinosa za hotel, ovisi o dogovoru. Iznosom od komunalnog doprinosa možemo financirati i otkop kanala, a možemo ih kao Grad zajedno s investitorima prijaviti za financiranje iz EU fondova.
- Mislite na modele javno privatnog-partnerstva? - pitamo Kasapa.
- Na klasičan model JPP-a ne, ali razmatramo različite mješovite modele financiranja, ne isključujući ni jednu varijantu. Vjerujem da ćemo po tom pitanju dobiti suglasnost svih vlasnika zemljišta na području obuhvata projekta - odgovara.
- Recimo da vam sutra dođe investitor koji na Ravnice želi "ostaviti" 30 milijuna eura. Što biste mu savjetovali?
- Za precizan odgovor moramo pričekati izradu UPU-a, a to je najkasnije do proljeća iduće godine. Tijekom izrade plana nastavit ćemo raditi na pripremi druge dokumentacije potrebne za EU fondove, kao što je geodetska snimka svih zadarskih bedema, koja se upravo izrađuje kroz projekt HERA. Kad sve to zgotovimo, mislim da neće biti problem povući sredstva iz EU fondova.
EU, naime, potiče upravo ovakve projekte koji povezuju javni i privatni interes, revaloriziraju kulturne spomenike i ekološki osviješteno gledaju na razvoj grada. Zbog svega toga, na budućem izrađivaču UPU-a Ravnice leži velika odgovornost. On mora postići balans, odrediti finu granicu između privatnog interesa i javnih sadržaja, na obostrano zadovoljstvo. To je pravi ključ za "Vrata Zadra" - zaključuje pročelnik za graditeljstvo Darko Kasap.
SD
Vezane vijesti
-
Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu obaviještena je o pomorskoj nesreći putničkog katamarana „Princ Zadra“ u vlasništvu tvrtke Miatrade, koji se 15. studenog 2024. oko 18:20 sati nasukao kod otoka Premuda.
-
Vrijeme je za godišnju matineju košarkaša Zadra u Beogradu: u nedjelju u 12 sati u 9. kolu AdmiralBet ABA lige gostovat će kod FMP-a Soccerbet.
-
Katamaran koji jučer naletio na hrid pored otoka Premude završio je po morem. Krma se napunila morem i brod je ubrzo poklenuo, a uskoro je ostao viriti tek vrh.
-
Zbog utvrđene bakterije Salmonella Enteritidis s tržišta je opozvana serija otkoštenih i smrznutih "TataMata" – pilećih bataka i zabataka koje proizvodi Valipile iz Sesvetskog Kraljevca, a na tržište stavlja Stanić, izvijestili su u petak iz Državnog inspektorata.
Izdvojeno
-
Puhat će slaba do umjerena bura, od sredine dana jugozapadni i sjeverozapadni vjetar, uz malo, mjestimice umjereno valovito more.
-
Krumpir je jedna od najbitnijih namirnica u mnogim kućanstvima, ali može brzo proklijati ako se ne čuva u pravim uvjetima.
-
Katamaran "Princ Zadra" koji se sinoć nasukao na hridi ispred otoka Premude poslijepodne je potonuo, priopćilo je Ministarstvo mora. Kako neslužbeno doznajemo, još mu je samo vrh iznad površine.
-
To je razočaravajuće, rekla je izvršna direktorica UNEP-a Inger Andersen na klimatskom samitu COP29 u Bakuu.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.