Ostalo / Grad Zadar

Vrijeme je za procjenu stanja

Kako Zadar održati na turističkom tržištu?

Kako Zadar održati na turističkom tržištu?

Gradonačelnik Božidar Kalmeta održao je u Maloj vijećnici Grada Zadra sastanak s predstavnicima Turističke zajednice Grada Zadra Zvonkom Šupom, Brankom Ganzulićem i Dubravkom Milinom uz nazočnost potpredsjednika Gradskoga vijeća Dražena Grgurovića, direktora ŠC Višnjik Denisa Karlovića te pročelnika Upravnih odjela za gospodarenje gradskom imovinom Rajka Jurina, za gospodarstvo i obrtništvo Alana Kocipera te za komunalne djelatnosti Ivane Vanjak.

Teme sastanka su bile stanje u zadarskom turizmu i početak pripreme sezone 2015. te svih idućih.

Zadar je nesumnjivo proteklih godina doživio turistički procvat na temelju kojeg je globalno prepoznat kao vrijedno turističko odredište.

Prema turističkim pokazateljima od 1.01.2014. do 30.06.2014. u Zadru je ostvareno 342 080 noćenja, odnosno posjetilo ga je 126 537 turista iz svih zemalja svijeta.

Od 1.srpnja do 21. srpnja 2014. Zadar bilježi 14% više turista nego u istom razdoblju prošle godine. Zadarske atrakcije Morske orgulje i Pozdrav Suncu, Muzej antičkog stakla i mnoge ljetne manifestacije postale su svojevrsni turisticki brendovi. No, turizam je kontinuirana i promisljena priča, pa se u tom smislu mora i razvijati.

Stoga Zadar kao turistička destinacija u što kraćem roku mora:

osigurati dugoročno održiv razvoj
znati što je njegov turistički atraktivan potencijal
imati turističku viziju i ciljeve ( jasnu strategiju )
kontrolirati i revidirati zadovoljstvo posjetitelja i lokalnih stanovnika
koristiti koncept klasteriranja radi stvaranja konkurentskih vrijednosti


Na današnjem sastanku je odlučeno da će se, uz sve već postojeće aktivnosti koje su se pokazale dobrima, posvetiti veća pozornost uvođenju dodatnog reda u prostor u smislu jače kontrole, korigiranja Odluke o zakupu javnih površina ( izlaganje asortimana robe pred trgovinama ) i unificiranja mobiliara na javnim površinama.

Također će se raditi na projektima koji će sustavnije turistički povezati zadarsko zaleđe, otoke i Zadar, a uz to i autohtone ravnokotarske i otočne proizvode mnogo više i sustavnije dovoditi u Zadar, u smislu autohotne gastronomske ponude.

Ubrzat će se pripreme kako bi, najkasnije iduće godine, počela izgradnja novog Turističko - informativnog centra te će se povećati marketinška aktivnost u smislu brendiranja i promocije Zadra.

Nastavit će se suradnja s RyanAir-om kao jednim od najznačajnijih  čimbenika u turističkom prometovanju u Zadarskoj županiji, ali i šire.
Intenzivno će se nastaviti raditi na tome da trajektna linija Zadar- Ancona bude u funkciji cijelu godinu.

Inzistirati će se i dalje na završetku terminala u Gaženici jer bez njega nema kruzerskog turizma, a Zadar želi biti kruzerska destinacija ( home port ).

I dalje će se aktivno raditi na povećanju kvalitete komunalnih usluga i infrastrukture, kao i stvaranju preduvjeta za investicije u turizam.
Ono što je najvažnije, na prvoj sljedećoj sjednici Turistickog vijeća donijet će se odluka o izradi turisticke strategije Zadra čija će se izrada povjeriti domaćim snagama ( zadarsko Sveuciliste, itd. ).

Jasan destinacijski menadžment i marketing i strategija pozicioniranja, koje prati snazna "online" prisutnost na tržištu te razvoj sustava informiranja i upravljanja kroz iskustva turišta, uvjeti su koje ce Zadar održati na turističkome tržištu. To će u konačnici rezultirati generiranjem novih prihoda, zapošljavanjem te povećanjem poreznih prihoda od turizma i pratećih djelatnosti.

"Moramo proaktivno djelovati i napokon jasno odrediti gdje smo, kamo želimo ići i kako to postići u praksi.

Destinacijski menadžment ne možemo ignorirati jer samo jasnom vizijom i strategijom možemo kreirati nove proizvode koji će neminovno rezultirati povećanom kvalitetom i  produljenjem sezone. Iz tih sam razloga sazvao sastanak ove godine u srpnju jer je sad vrijeme da počnemo planirati aktivnosti za iduću sezonu, da sustavno brendiramo naše prednosti i resurse, a naše slabosti, koje nesumnjivo postoje, mijenjamo ili doradjujemo kako bismo ih u konačnici pretvorili u prednosti.

Pozivam sve turističke djelatnike da i dalje  promiču zadarski turizam i budu na usluzi našim gostima, kako bi se turisti sa zadovoljstvom ponovno vraćali", zaključio je gradonačelnik Grada Zadra, Božidar Kalmeta.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.