Ostalo / Grad Zadar

Za popravak sustava 2 dana

Računalni sustav Opće bolnice Zadar od nedjelje van funkcije

Računalni sustav Opće bolnice Zadar od nedjelje van funkcije

Za popravak sustava potrebna su još najmanje dva dana

U nedjelju, 16. studenog u poslijepodnevnim satima dogodio se kvar na računalnom sustavu OB Zadar, koji je prouzročio velike probleme u funkcioniranju cjelokupnog sustava u zadarskoj bolnici.

Tako su danas otkazane sve naručene dijagnostičke ali i  laboratorijske pretrage koje nisu "hitne i neophodne", nisu izdavana otpusna pisma i ostala dokumentacija koja je vezana uz normalno funkcioniranje računalnog sustava.

Za trenutačno stanje u funkcioniranju OB Zadar, te kada pacijenti i osoblje bolnice mogu očekivati normaliziranje stanja, upitali smo sanacijsku upraviteljicu OB Zadar, Mirjanu Mrčelu.

- Dana 16. studenog 2014. godine oko 13 sati je došlo do kvara informacijskog sustava Opće bolnice Zadar. Bolnički informacijski sustav u ovoj konfiguraciji radi od 2005. godine, a oprema na kojoj trenutno radimo stara je 6 godina. Odmah jučer pozvane su tvrtke iz Zadra i Splita, ali nisu uspjele utvrditi o kakvom se kvaru radi. 

Jutros su serviseri nastavili s radom i u ovom trenutku kvar je dijagnosticiran, ali se predviđa da je za otklanjanje potrebno najmanje dva dana. Pri tome je pomoć zatražena od firme Hewlet - Pacard i konzultiran je njihov centar u Londonu radi potvrde naših postupaka u dijagnostici kvara, kaže upraviteljica Mrčela.

Prema riječima djelatnika laboratorija OB Zadar i ranije je dolazilo do kraćih ispadanja sustava, ali kazuju da ovako dugi ispad sustava ne pamte.

- Istina je da nikada nije došlo do ovako velikog zastoja u radu bolničkog informacijskog sustava jer je on redundantan, što znači da u slučaju ispada jedne od komponenti, druge komponente preuzimaju funkciju komponente u kvaru. Međutim jučer se dogodilo nešto što nije omogućilo preuzimanje posla od strane pokvarene komponente i sustav je prestao s radom. 

U ovakvim uvjetima održan je hitan sastanak Stručnog kolegija gdje su dogovoreni načini postupanja u novonastaloj situaciji. Obzirom da se nalazi i otpusnice mogu pisati samo kao tekst, liječnicima je preporučeno da u ovom trenutku određuju samo hitne i neophodne pretrage. Otpusna pisma, fakturiranje usluga i ostali podaci naknadno će se unositi nakon što kvar bude otklonjen.

Na koncu je upraviteljica Mrčela zamolila i djelatnike OB Zadar te brojne korisnike za razumijevanje i strpljenje u nadi kako će problem biti vrlo brzo otklonjen.

- Molimo sve naše djelatnike i korisnike naših usluga za razumijevanje jer je postupak u tijeku i nadamo se da će problem biti saniran u što kraćem roku. Do ovog trenutka nismo zaprimili prigovore pacijenata zbog nefunkcioniranja sustava.  

Ujedno se ispričavamo onim pacijentima koji jutros nisu uspjeli obaviti neku od pretraga za koju su bili naručeni, zaključila je Mrčela.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.