Lifestyle

Jedan komad odjeće nikako ne biste trebali nositi na radnom mjestu

Jedan komad odjeće nikako ne biste trebali nositi na radnom mjestu

Iako su se pravila u kulturi odijevanja u poslovnim prilikama s godinama uvelike promijenila, neka od njih držimo se i danas kako bismo djelovali profesionalnije.

Poslovni dress code najčešće nije zapisan u ugovorima o radu, već se podrazumijeva. Ako radite posao za koji nije potrebna posebna odjeća poput kape, rukavica, kute ili radnog kombinezona, imate određenu slobodu kod odabira odjeće u kojoj ćete se pojaviti na radnom mjestu.

No, radite li u uredu i često prisustvujete sastancima, važno je pronaći odgovarajuću poslovnu odjeću u kojoj se osjećate udobno i samouvjereno. Iako znamo da odjeća ne čini čovjeka, onom koju nosite možete dočarati svoju profesionalnost. Većina radnih mjesta ne drži pisani pravilnik o tome kakvu bi odjeću zaposlenici trebali nositi. Umjesto toga koriste široke pojmove kao što su “business casual”, “business formal”, “casual” i slično.

Osim toga, business formal pravilo odijevanja je rezervirano i za ostala formalna okruženja kao što su dodjele nagrada, poslovne večere ili drugi važni večernji događaji.

Strogo poslovna odjeća za žene sastoji se od klasičnih odijela s hlačama ili suknjom u kombinaciji s jednostavnim košuljama ili bluzama, ali bez upečatljivih uzoraka i boja. Cipele također trebaju biti jednostavne, najčešće na srednje visoku potpeticu, nakit decentan, a šminka i frizura uredne i suptilne.

Za muškarce vrijedi pravilo nošenja odijela u crnoj, tamnoplavoj, sivoj ili bež boji s košuljom, najčešće u bijeloj ili svijetloplavoj boji. Uz odijelo je prihvatljiv jednostavan remen, odgovarajuće čarape te elegantne cipele.

Poslovno profesionalna odjeća

Kod poslovno profesionalne odjeće (business professional) vrijede ista pravila kao i za prethodni način, no uz nešto više slobode. Ovaj način odijevanja prihvatljiv je u odvjetničkim uredima, vladi, bankama i državnim institucijama.

Odijelo s hlačama na crtu, pencil suknja u kombinaciji s bluzom ili košuljom, haljina midi dužine s blejzerom dobar su izbor za žene. Poslovne profesionalne cipele uključuju potpetice, mokasinke ili ravne cipele.

Za muškarce je predviđeno odijelo s kravatom, ulaštene cipele ili cipele od brušene kože. Umjesto klasičnog sakoa, prihvatljivi su i džemperi uz košulju i kravatu.

Ležerna poslovna odjeća

Dress code poznat kao business casual odnosi se na slobodniji način odijevanja koji je prihvatljiv u mnogim poslovnim okruženjima. Idealan je za svaki dan, sastanke, razgovore s klijentima i intervjue. Iako ima “ležerno” u nazivu, to ne znači da su kod ovog načina odijevanja prihvatljivi baš svi komadi odjeće i obuće, već da ne morate nositi odijelo i kravatu.

Poslovno ležerna odjeća za žene najčešće uključuje hlače do gležnja, midi suknje i one nešto iznad koljena, traperice (iako ne isprane i s poderotinama), obične majice u kombinaciji s blejzerima, kao i komade upečatljivih uzoraka. Od obuće prihvatljive su klasične cipele na petu, balerinke, mokasine, tenisice i elegantne sandale.

Muškarci kod ovakvog odijevanja ne moraju nužno nositi klasične hlače, već mogu i traperice, no one moraju biti jednostavne. Odlična business casual kombinacija je blejzer, majica s kratkim rukavima, traperice i cipele-tenisice.

Ležerna odjeća

Ležerni uredski odjevni kodeks manje je restriktivan od poslovnog ležernog odijevanja, ali to ne znači da biste se trebali odijevati kao da idete na kavu s prijateljima ili na plažu. Ležerna odjeća najčešće se nosi u kreativnim industrijama poput IT ureda, agencija, umjetničkim studijima i slično.

Žene neće pogriješiti ako odjenu traperice i tenisice, obične majice s traper jaknom, haljinu, bermude i bluze s uzorkom i slično, dok je na nekim radnim mjestima muškarcima dopušteno dolaziti u kratkim hlačama do koljena, tenisicama, hoodicama i običnim majicama.

Što nikada ne biste trebali odjenuti na posao?

Koliko god vam se vaše poslovno okruženje činilo opuštenim, neku odjeću i obuću nikada ne biste trebali nositi na posao. To se prvenstveno odnosi na vruće hlačice, prekratke suknje, majice, bluze i haljine s predubokim dekolteom.

Izbjegavajte i trenirke, odjeću kroz koju se vidi donje rublje te se ni pod kojim slučajem nemojte pojaviti na poslu u japankama. Također, pripazite da vam je odjeća uvijek čista i uredna, a vaš nivo higijene na visokoj razini.

Ova vrsta odjeće obično se nosi u uredima unutar državnih institucija, računovodstvima i ostalim radnim mjestima koja zahtijevaju konzervativno odijevanje.


Reci što misliš!