ostavite dojam!
Prodajte sebe i svoje ideje s lakoćom
Tko ne želi zvučati inteligentno, moćno i samopouzdano. Govorni trener Carol Flening, na temelju godina istraživanja i suradnje sa stotinama klijenata, napisao je savjete pomoću kojih to možete postići.
U današnjem poslovnom svijetu brojne odluke donose se umijećem uvjeravanja temeljem prezentiranja. Programi, ideje, proizvodi, stavovi i projekti zahtijevaju određenu vrstu prezentacije ciljanoj javnosti. Kako bi ta javnost donijela pozitivan sud o određenoj tematici zaslugu sigurno ima učinkovito prezentiranje.
Prezentirati možemo uspješno ili neuspješno, a razlika nije u prirođenoj talentiranosti već u alatima koje uspješni prezentatori upotrebljavaju dok ih neuspješni zaobilaze.
Kako bi ubuduće vaš nastup urodio što većim plodom iskoristite osnovne korake prezentiranja, djelujte njihovim redom i postanite savršen prezenter.
„Bunar se kopa prije nego što ožednimo“ – povođeni ovom narodnom poslovicom pristupite prvom koraku, a to je PRIPREMA. Smatra se da ja za svaku minutu prezentiranja potrebno pola sata pripreme. Kvalitetnom pripremom na pola smo puta do cilja. Stvorite viziju teme, način na koji želite nešto prezentirati i na kraju sve stavite u riječi natuknica. Time ste obavili pola posla. Kod pripreme vrlo je važno odrediti tko je naša publika, koja je tema prezentiranja i što želimo postići kod publike, tim definiranjem stupamo na višu stepenicu;
STRUKTURA PREZENTACIJE – svaka prezentacija obavezno mora sadržavat uvod, rasplet/izlaganje i zaključak. Svaki dio strukture mora biti temeljen na KONCIZNOSTI jer samo privlačan, kratak i jasan prezenter svojim porukama zadovoljava potrebe publike. Ako je potrebno prezentirati neke statističke podatke vodite brigu da ih skratite u nekoliko riječi odredivši njihov bitan karakter. Duljenje odvlači pozornost auditorija.
VIZUALNOST – Kako biste „pobijedili“ koristite se kreativom i vizualnošću. Znanstvena istraživanja pokazuju da u 66% slučajeva publika lovorikom kiti one koji se pri prezentiranju koriste vizualnim pomoćnim sredstvima, a ista takva publika u komercijalnoj prezentaciji povećava vjerojatnost pozitivnog ishoda s 58 na 79%. U današnjem svijetu prezentiranja slavodobitni su oni koji koriste blagodat programa novih tehnologija, mogli bismo reći, ništa bez PowerPointa. Pri vizualnosti također koristite savjete prijašnje stepenice, a to je kratkost, jednostavnost i jasnoća.
PITANJA I RASPRAVA – na kraju svog izlaganja, prije riječi zahvale, publici uvijek treba pružiti mogućnost pitanja i rasprave. Treba voditi brigu da uvijek postoji mogućnost neugodnih pitanja, stoga se okrenite početnom koraku, pripremi, i uvijek držite svoj adut u rukavu – diplomatičan odgovor. Nikada nećete pogriješiti ako na pitanje odgovorite: „Hvala što ste baš to pitali, … trenutno Vam nisam u mogućnosti na to konkretno odgovoriti, ali ispitat ću područje i prvom narednom prilikom dati Vam pravovaljani odgovor.“
RIJEČI ZAHVALE – nakon rasprave obavezno se zahvalite na pažnji i raspravi publike i ne izostavite svoje kontakt podatke kako bi vas interesenti mogli kontaktirati i izvan skupnih prezentacijskih okupljanja.
Navedenih pet osnovnih koraka prezentiranja svakako će vam pomoći u vašoj karijeri, a za kraj spomenimo važnost neverbalne komunikacije i treme koje ćemo se riješiti pozitivnim mislima i očekivanjima, te zamišljanjem vlastite prezentacije, dio po dio u pozitivnom svjetlu pred budućom publikom.
Publika će Vas ocijeniti već i prije nego počnete s izlaganjem, stoga je potrebno voditi brigu o uvjerljivosti onoga što govorite, gledajte u publiku, držite se uvijek na lijevu stranu od slike (projekcijskog zida), za nijansu uvijek budite odjeveni konzervativnije od publike, te kako biste stekli simpatije zračite pozitivnom energijom i uspjeh sigurno neće izostati jer „ pametan čovjek ne počinje puhati prije nego što ugodi sviralu.“
Ostavite dojam kakav želite
Tko ne želi zvučati inteligentno, moćno i samopouzdano. Govorni trener Carol Flening, na temelju godina istraživanja i suradnje sa stotinama klijenata, napisao je savjete pomoću kojih to možete postići.
DA BISTE ZVUČLI INTELIGENTNIJE:
Pričajte nešto sporije nego obično kako biste omogućili sebi izbor najpriličnijih riječi. Dobar vokabular odaje dojam inteligencije.
DA BI VAŠE RIJEČI ZVUČALE MOĆNIJE:
Koristite kratke i jednostavne rečenice. Recite što mislite i mislite što govorite. Srežite sve nepotrebne dodatke poput pridjeva, priloga, opisa. Ne koristite superlative.
DA BISTE ZVUČALI UMJERENIJE ILI LJUBAZNIJE:
Nikad ne odgovarajte na pitanja s «da» ili «ne». Čak iako pitanje zahtjeva takav odgovor, koristite fraze poput «Ne, ne vidim to na takav način» ili «Da, slažem se Ivana s vama». Govorite nešto tiše, bez naglih reakcija. Bez obzira na pitanje uvijek odgovarajte sa smiješkom i ništa ne tvrdite kategorično.
DA BISTE DALI NAGLASAK ONOME ŠTO GOVORITE:
Malo se potrudite kako biste naglasili zadnju riječ u rečenici i prenesite taj naglasak na prvu riječ u slijedećoj rečenici. Rečenice izgovarajte kao da je svaka završetak nekog paragrafa.
KAKO BISTE ZVUČALI VJERODOSTOJNIJE:
Držite tijelo uspravno. Glavu podignite kao da na njoj nosite krunu. Ne mičite dok govorite ni ruke ni noge. Koljena skoro spojite, a lakte držite što bliže tijelu. Ne zastajkujte dok govorite.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!