Lifestyle

pitanje je...

Jesmo li zbog pandemije više počeli eksperimentirati i zanimati se za kuhanje?

Jesmo li zbog pandemije više počeli eksperimentirati i zanimati se za kuhanje?
Ilustracija

Gotovo 60% Europljana poboljšalo svoje kulinarske vještine tijekom posljednjih godinu dana, a pečenka, špageti carbonara te palačinke prvi izbor Europljana kada je riječ o jelima iz kućne radinosti

Pandemija koronavirusa ostavila značajan trag na kulinarske vještine Europljana - sve više vremena, stanovnici Starog kontinenta provode eksperimentirajući s receptima, a 65% ispitanika izjavljuju da se u kuhinji osjećaju samouvjereno.

Pečenka, špageti carbonara i palačinke omiljena su jela koja ispitanicima i njihovim obiteljima pomažu da lakše prebrode teško životno razdoblje.

Utjecaj društvenih medija, streaming kanala i kulinarskih emisija vidljiv je u brojci od 47% onih koji kažu da ih je takav sadržaj nadahnuo da svojim ukućanima pripreme upravo ta jela.

Osim praktičnosti, priprema jela kod kuće potaknula je Europljane i na:

  • vođenje zdravijeg načina života - 53%;

  • učenje novih vještina - 49%;

  • provođenje kvalitetnijeg vremena s voljenima - 55% ispitanih ističe da priprema i degustacija jela utječu na veću povezanost među članovima obitelji;

  • održavanje pozitivne navike okupljanja bližnjih oko stola i u budućnosti - 71%

Pored praktičnosti i učenja novih vještina, druženje s prijateljima i obitelji postaje najugodniji način provođenja slobodnog vremena, a 51% ispitanih navodi da su prošle godine, u svom domu, ugostili prijatelje, obitelj ili bližnje kada je to bilo sigurno. 22% odlučilo se za virtualno druženje za stolom, a 63% izjavljuje da će večere biti redoviti događaj u njihovim društvenim kalendarima jednom kada to bude dopušteno.

Ograničenja tijekom pandemije utjecala su i na način kupnje namirnica, a svaki treći ispitani je tijekom 2020. po prvi je put namirnice kupio online. Njih 29% izjavilo je da su više potrošili na namirnice prilikom

online kupnje zbog impulzivnosti, tj. ponude različite vrste hrane i sastojaka. Više od trećine (34%) navodi da će nastaviti kupovati namirnice putem interneta, čak i nakon ukidanja postojećih ograničenja.

Povećava se i potrošnja na hranu za zabavu, opremu za kuhanje, kuharice, pribor za pripremu hrane te dekorativne detalje - svi ovi tržišni segmenti bilježe pravi mali „bum". Uz to, Europljani više troše i na popratne artikle koji uljepšavaju druženja uz hranu - 18% ispitanih istaknulo je ulaganje u pametne zvučnike, a 20% izdvojilo kupnju prigušivača za osvjetljenje.

„U posljednjih izazovnih 12 mjeseci u cijeloj Europi svjedočimo kulinarskom procvatu u pripremi hrane kod kuće. Osnovna uloga kulinarstva unutar vlastitog doma više nije samo priprema hrane, nego i ritual zbližavanja, dijeljenja lijepih i loših momenata iz svakodnevnog života te proslava strasti sve većeg broja Europljana", rekla je Gea Kariž, voditeljica marketinga u Mastercardu. „Pružanje nezaboravnih iskustava i radost prilikom pripreme hrane postali su neprocjenjivi trenuci koje sve više dijelimo sa svojim bližnjima."

Popis najpopularnijih jela diljem Europe:

  • UK i Irska - Pečenka

  • Francuska - Palačinke

  • Italija - Špageti carbonara

  • Njemačka - Goveđa rolada

  • Španjolska - Tortilje

  • Poljska - Naleśniki

  • Rusija - Kotleti

  • Ukrajina - Boršč

  • Turska - Köfte

  • Mađarska - Palacsinta

  • Rumunjska - Mămăligă

  • Nizozemska - Stamppot

  • Portugal - Bacalhau a bras

  • Švedska - Kottbullar

  • Belgija - Frieten

  • Češka - Gulaš

  • Austrija - Bečki odrezak

  • Slovačka - Kapustnica


Reci što misliš!