Lifestyle

organizirajte se

Savjeti stručnjaka za uspješan rad od kuće

Savjeti stručnjaka za uspješan rad od kuće
thinstock

Mnogi od nas nisu naviknuti raditi iz svog dnevnog boravka, no ovi bi savjeti mogli pomoći

U sklopu mjera za suzbijanje pandemije koronavirusa mnogi zaposlenici počeli su raditi od kuće, no zamjena uredskog stola kuhinjskim može ugroziti vašu produktivnost i privatni život.

Slijede savjeti stručnjaka koji vam mogu pomoći.

1. Ne radite u krevetu 

Ako je moguće odvojite dio stana kao radni prostor, odvojen od ostatka vašeg životnog prostora. “U suprotnom bit će vam teško isključiti se”, kaže savjetnik za karijere Ute Boelke. Ako nemate zasebnu prostoriju, koristite neki paravan ili policu za knjige kako bi se jasnije odredila granica između radnog i životnog prostora. 

2. Držite se vremenskog rasporeda 

"Taj raspored ne treba i vjerojatno ne može biti strog poput onog u vašem uredu", kaže psihologinja Kristine Qualen. No, bez ikakvog plana teško je obaviti posao. Razmislite o tome u koje ste doba dana najproduktivniji - rano ujutro ili možda nakon izdašnog doručka. Odredite kada ćete posao završiti i - već imate neki plan. Ako timski obavljate neke zadaće, razgovarajte sa šefom i kolegama kako biste utvrdili kada tko radi i kada trebate biti dostupni. 

3. Odredite vrijeme za stanke 

"Najveći rizik rada od kuće je rad bez ikakve stanke", kaže savjetnik za karijere Bernd Slaguis. Za vas je bolje planirati stanke i držati se toga. Možete svaka dva sata napraviti stanku od 15 minuta ili pratiti ritam rada kolega i uzeti stanku nakon obavljene zadaće. 

4. Nemojte raditi kućanske poslove 

"Izazovno je ne obaviti kućanski posao onog trenutka kad se pojavi", kaže Qualen. Pražnjenje perilice za posuđe, usisavanje ili pranje rublja odvlačit će pozornost s posla. Za vašu je koncentraciju bolje da odolite tim izazovima do planiranih stanki ili kraja dnevnog posla. 

5. Uživajte u slobodnom vremenu 

"Na poslu svoje stanke ponekad provodite za radnim stolom, no kad radite od kuće, to nikako ne smijete činiti", kaže  Boelke. “Dok radite od kuće, možete se počastiti na način na koji ne biste na poslu”, dodaje Qualen. Šalica kave na balkonu, poziv prijatelju ili kratka šetnja dobrodošli su. 

6. Odredite ciljeve za svaki radni dan 

Ponekad se vaš popis poslovnih zadataka čini beskonačnim. Možete izbjeći taj osjećaj tako što svako jutro utvrdite prioritete: Što danas moram napraviti? "Nekima je dobar recept određivanje vremena kada moraju obaviti određene zadaće, poput termina poslovnih telefonskih razgovora ili pisanja izvješća", kaže Boelke. Na kraju dana prisjetite se što ste sve dobro napravili, ali i onoga što bi se još moglo popraviti. 

7. Budite u kontaktu s kolegama

Rad od kuće ne smije biti potpuna izolacija. "Možda vaš tim može svakodnevno održati videokonferenciju kako bi ostao u kontaktu", kaže Slaguis. Ako društvene mreže nisu dio vašeg posla, možda biste trebali utišati privatni mobitel tijekom radnih sati. 

8. Poštujte kraj radnog vremena 

“Kraj radnog dana, kad radite od kuće, znači da svjesno odlučite da stvari koje niste napravili mogu čekati do sutra”, kaže Slaghuis. Kad završi posao, trebate ukloniti svoj laptop i poslovni telefon. Uvijek se tijekom rada na poslu može više učiniti nego kad je vaš ured ujedno i vaš dnevni boravak. Ipak, kad radite od kuće, morate imati disciplinu i reći sebi: "Sad je dosta. Sutra je novi dan."


Reci što misliš!