Lifestyle

savjeti

Neka vaša karijera zablista!

Neka vaša karijera zablista!
Designed by Freepik

Otkrivamo jednostavne karijerne savjete koji će vam pomoći da sigurno kročite prema vrhu

Bez obzira na to jeste li tek završili faks, volontirate ili ste na početku svog poslovnog puta, važno je znati raspolagati informacijama koje će vas izdvojiti iz mase i predstaviti kao sposobnu osobu pred kojom stoji karijera kakvu bi svi željeli.

Privucite pozornost 

U kojem god području radite, bitno je da vas ljudi primijete, ali i zapamte. Ništa nije bolje od osobe koja govori prave stvari u pravom trenutku. Nećete biti napadni, ali svakako ćete svima oko sebe dati do znanja da ste u svakom trenutku pripremljeni, čak i ako ne djelujete tako. Mali trik – kada nešto izlažete na sastanku, trudite se držati olovku. Naime, dokazano je da ona tijekom razgovora ima hipnotizirajuću moć, a ako želite reakcije, crtajte po ploči jer slikovita priča privlači ljude da sudjeluju u njoj.

Izađite iz svoje sigurne zone 

Je li vam se dogodilo da kada vam se bliži neki zadatak koji je za vas potpuno nov zbog toga osjećate grč i želju da ga zaobiđete ako je ikako moguće? E pa u toj situaciji postoje dvije skupine ljudi. Jedni koji bježe glavom bez obzira jer se boje da ne pogriješe i oni koji se boje, ali riskiraju jer žele pokušati. Jasno vam je da morate pripadati drugoj skupini ako se želite razvijati i uspjeti. Što se češće budete hvatali ukoštac s nepoznatim situacijama, bit ćete sigurniji, sposobniji i spremniji riješiti svaki problem kojim se nađe pred vama.

Ne dramite 

Jeste li ikada poslali pogrešan mail šefu ili klijentu? Ili izdali pogrešan račun ili ste nešto drugo zabrljali? Ohladite se! Pogreške se događaju i najboljima, zato naučite skulirati se i ne živcirati se previše.

Prihvatite krivnju

 Ljudima je jedna od težih stvari prevaliti preko usana ono teško izgovorivo “oprosti” i prihvatiti da su pogriješili. Profesor menadžmenta na Stanfordu Robert Sutton napisao je knjigu “Good Boss, Bad Boss” u kojoj daje recept za učinkovito ispričavanje i – znate što? Prva stvar koju trebate napraviti jest prihvatiti krivnju za svoju pogrešku umjesto da je uljepšavate jer time samo stvarate iluziju da sve držite pod kontrolom. On je otkrio da ljudi koji se znaju ispričati i priznati svoje pogreške imaju bolju reputaciju i veći uspjeh.

Samoća je ponekad korisna 

Koliko god željeli biti dobri u tome što radite, vaša svakodnevna produktivnost je ograničena. Milijun zadataka, predugačak popis svega što morate napraviti i gomila papira na stolu. Od same priče hvata nas panika, ali istraživanja ukazuju na to da je u takvim trenucima najbolje da na nekoliko minuta ostanete sami sa sobom, bez nepotrebnih pitanja, negativnih kolega, dečka ili roditelja. Zato nađite svoju mišju rupu, sakrijte se, a potom nastavite punom parom.

Pozitivan stav 

Vaše mišljenje, stav i energija itekako utječu na posao. Savjetnici za zapošljavanje kažu da mnogi šefovi u svoj tim biraju ljude vedrog duha jer im je to iznimno važno. Naravno da svatko ima loš trenutak, ali trudite se na svaki problem gledati pozitivno te ga tako i predstavljati. Suradnici će tada u vama vidjeti osobu koja je sposobna voditi ih i riješiti svaki problem, a tu sposobnost nema mnogo njih.

Eksperimentirajte 

Čak je i u poslu potrebno izaći iz okvira i isprobati različite stvari koje će vas učiniti iskusnijim. Iako vam sada ne djeluje tako, čak i dijeljenje letaka ili prodaja nekih proizvoda može vas dovesti u puno bolji položaj u odnosu na kolege. Imat ćete znanje, praksu i više sposobnosti koje će vam kad-tad zatrebati.


Reci što misliš!