Lifestyle

izgled nije presudan

Kako ostaviti dobar prvi dojam?

Kako ostaviti dobar prvi dojam?
Thinkstock/Arhiva

Čak i kod kratkoročnih odnosa, ljudi nastoje brzo procijeniti vjeruju li osobi koja je ispred njih i zaslužuje li ona njihovo poštovanje, a put do odgovora često je teško objašnjiv, kaže psihologinja Mirjana Krizmanić.

Odijelo i vanjski izgled mogu biti važni u stvaranju prvog dojma o nekome, no procjene se tu zaustavljaju samo ako je riječ o krajnje površnom poznanstvu i osobi s kojom vjerojatno više nećemo biti u kontaktu. Kad je riječ o ljudima s kojima trebamo surađivati dulje vrijeme, bilo privatno, bilo poslovno, dojam ovisi o nizu detalja koji utječu na naše emocije, često i podsvjesno, kažepsihologinja Mirjana Krizmanić, komentirajući tvrdnju da su fizički izgled, urednost, stisak ruke, topao izraz lica i srdačnost najvažniji detalji kojima možemo zadobiti nečiju pažnju.

- Spomenuti detalji važni su za prvi dojam. Naime, veća je vjerojatnost da će netko saslušati urednu i počešljanu osobu, nego nekoga tko sam pokazuje da ne drži do svog posla ili sugovornika niti toliko da bi se počešljao. Ako vam netko govori o zdravom životu i vježbanju, a izgleda pretilo i zapušteno, nećete mu baš vjerovati da zna o čemu govori. Također, snažnijim stiskom ruke odajemo dojam samopouzdanja, no ako to ne prate i ostale geste i naše ukupno ponašanje, odnosno govor tijela, onda nam je to badava - kaže sugovornica. 

Čak i kod kratkoročnih odnosa kod kojih očekujemo da netko od nas nešto kupi, ili potpiše neki ugovor, pa se nikad više nećemo vidjeti, ljudi u većini slučajeva nastoje brzo procijeniti mogu li vjerovati osobi koja je ispred njih te zaslužuje li ona njihovo poštovanje, a put do odgovora često je teško objašnjiv, dodaje.

- Ponekad nas, na primjer, netko fizički ili po nekim osobinama vidljivim na prvi pogled može podsjećati na važnu osobu u našem životu u koju smo imali povjerenja, zbog čega smo skloni pažljivije poslušati što govori nego što bismo to učinili inače. Zato zastanemo i poslušamo osobu koja nam nešto pokušava prodati, unatoč tome što nam proizvod koji nudi uopće nije potreban - pojašnjava sugovornica.

Brojna istraživanja ukazuju na to da ćemo češće 'pasti' na osobu koja je srdačna i usredotočena na nas, te odaje dojam da dobro zna o čemu priča, no najvažnije je da pritom ne steknemo osjećaj da pokušava manipulirati nama.

Zato je, ako ne znate odgovore na pitanja koja vam netko postavi, jako važno to iskreno i reći te ponuditi da se raspitate o tome, umjesto da pokušamo izmisliti nešto ili lagati. 


Reci što misliš!