Poruke istraživanja
Hrvatima glazba prevažna
Ljudima u našoj zemlji glazba čini važan dio života, slušaju je svakodnevno i na različite načine.
Hrvati podjednako vole domaću i svjetsku glazbenu scenu, a imaju problema s percipiranjem legalnost posjedovanja glazbenih sadržaja i prepoznavanjem novih oblika slušanja glazbe koje uživanje u pjesmama i albumima čine udobnijim no ikada prije.
Tako govore rezultati Istraživanja o navikama slušanja glazbe u
Hrvatskoj, domaćeg rada istraživačke agencije Hendal koje je - u
organizaciji Hrvatske diskografske udruge - provedeno na
reprezentativnom uzorku putem online ankete.
Istraživanje o navikama slušanja glazbe je u Hrvatskoj provedeno
po prvi puta i ono predstavlja izvanredan alat za razumijevanje
potreba ljudi u doba kada je prisutnost glazbe i umjetnika glazbe
u svakodnevici veća negoli ikada. I kada su audio sadržaji
neprenosiviji do sada i s nama su - u rukama, ušima, mobitelima i
uređajima - u svakoj sekundi. I zato je vrlo značajan podatak
kako trećina ljudi tu blagodat modernog života koristi blisko
navikama stanovnika razvijenih zemalja zapadnog kulturnog kruga.
Gotovo trideset i četiri posto ispitanika, naime, izjavilo je
kako glazbu sluša četiri ili više sati dnevno. To je još uvijek
puno manje od prosječnog stanovnika Sjedinjenih Država - gdje se
skala zaustavlja na šest sati dnevno - ali je ohrabrujuće, kako
za stil života tako i za glazbenu industriju u cjelini.
Najvažnija platforma za otkrivanje nove glazbe u Hrvatskoj je
radio, a radijske i internetske platforme najvažnije su u ukupnom
slušanju pjesama svjetskih i domaćih izvođača. U ovom potonjem
također prednjači radio kojemu je - i nakon promjena koje
posljednjih godina u centar interesa sve više dovodi govorne
sadržaje i podcaste različitih vrsta - glazba najvažniji dio na
kojemu može graditi slušanost i ukupnu utjecajnost u društvu. No,
glazba se danas sluša i traži na različitim platformama od kojih
će domaći čovjek pored radija prvo koristiti YouTube, a potom
aplikacije na mobilnim telefonima kako bi putem njih dolazili do
svojega Eda Sheerana ili tražene Mije
Dimšić. Mlađi ljudi češće borave na društvenim mrežama,
putem kojih vole otkrivati novu glazbu i preporučivati je
drugima. Tako će fotka na Instagramu, poruka na Twitteru, post na
Facebooku ili grupa na Viberu ili WhatsAppu biti privlačnom
platformom za razmjenu znanja o pjesmama koje su se, evo, upravo
pojavile na glazbenom obzoru.
Jeste li prepoznali koliko je udobno otkrivati glazbu na radiju,
potražiti je na Spotifyju ili spremati na playliste streaming
servisa pa slušati što vas je volja - iz daleke prošlosti ili
nešto posve novo, svejedno - u bilo kojem trenutku dana ili noći?
Streaming servisi daju nam upravo takvu mogućnost, da si ugodimo
glazbu na romantičnoj večeri s curom ili dečkom, odaberemo je za
jogging ili za šetnju sa slušalicama na ušima. To je, međutim,
stvar gdje u Hrvatskoj ponajviše zapinjemo. Pa tako umjesto
udobnog naslonjača odabiremo drvenu stolicu koja, dakle, s
vremena na vrijeme može žuljati. Jer, kako drugačije objasniti da
dvije trećine ljudi radije skida glazbu s YouTubea ili putem
torrenta da bi je kasnije slušala ili posjedovala? Ako nas
pitate, to je samo gubljenje vremena i bespotrebne energije. Jer,
sve je dostupno off i online i proces skidanja pjesama posve je
suvišan kada jednim klikom možemo odabrati
Beatlese ili Drakea da nas
razonode u svakom trenutku.
No, Ispitivanje o navikama slušanja glazbe u Hrvatskoj pokazalo
je kako ljudi u našoj zemlji nisu dovoljno upoznati s ponudom
legalnih servisa za slušanje glazbe i kako velika većina ljudi
koristi stranice poput YouTubea gdje se glazba može slušati
besplatno. Ali i trošiti više podatkovnoga prometa. Ono što je,
međutim, vrijedno za znati jest to da ljudi u našoj zemlji
većinski smatraju kako bi - premda će istaknuti da bi umjetnici
trebali biti plaćeni za svoja djela - uživanje u glazbi trebalo
biti potpuno besplatno. Princip da se za svakodnevno uživanje u
glazbi izdvoji četrdeset ili šezdeset kuna mjesečno čini se
bespotrebnim ili manje privlačnim od plaćanja jedne runde piva
mjesečno.
Pa, dakle, što možemo prepoznati pri čitanju navika o slušanju
glazbe u Hrvatskoj? Da nam je glazba prevažna i da trebamo
naučiti kako je što jednostavnije slušati. I da je prostora za
napredak glazbene industrije - pa onda i uvjeta rada i kreiranja
naših glazbenika - iznimno mnogo. Jer, u zemlji u kojoj 95 posto
ljudi glazbu smatra važnom, a svega šesnaest posto ih koristi
najjednostavniji način njena korištenja, smjer senzibiliziranja i
edukacije jasan je. Jednako kao što je jasna i poruka radijskoj
industriji: više nove glazbe, domaće i svjetske, garantira veću
atraktivnost i prosječnu slušanost vašega radijskog programa.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!