Moda
Murakami baš poput Andy Warholea
U modni svijet Murakami je ušao preko suradnje s Marcom Jacobsom
Baš poput Andy Warhola, s kojim ga ponekad uspoređuju, Murakami koristi teme iz masovne, konzumerističke kulture, upakira ih kao umjetničko djelo te veoma skupo prodaje. Njegova djela prodaju se po cijenama od pola milijuna dolara pa naviše, pa je tako 2003. godine vlasnik Christie-ja platio tada rekordnih 1.5 milijuna dolara za neko suvremeno djelo, a radilo se o instalaciji Tongarikuh.
2008. godine Times je Murakamija uvrstio na listu 100 najutjecajnijih ljudi na svijetu, što dovoljno govori o interesu javnosti za ovog netipičnog umjetnika. Kroz godine rada stvorio je prepoznatljiv potpis, a zaštitni likovi su mu Mr. Dob te duo Kaikai i Kiki, što je ujedno i naziv kompanije koja proizvodi majice, kalendare, plastične figurice i druge kič proizvode koji Murakamiju donose odličnu zaradu. Kaikai i Kiki je bijelo-pink plastični duo koji se često pojavljuje na slikama i kao motiv skulptura. Kompanija pod ovim imenom danas broji preko 100 zaposlenih s uredima u Japanu, Long Islandu i New Yorku. Murakami tvrdi kako se u umjetnost upustio nezadovoljan tadašnjim stanjem umjetničke scene u Japanu, tako da danas dva puta godišnje organizira Geisai sajam kojem je cilj promocija mladih dizajnera, i na kojem oni svoje radove izlažu potpuno besplatno.
U modni svijet Murakami je ušao preko suradnje s Marcom Jacobsom, kada su klasične Louis Vuitton torbice ukrasili monogramima i likovima živih boja. A osim što se okušao u gotovo svim dostupnim medijima, na listu poslova ubraja se i kustos, urednik, organizator evenata, radio prezenter, novinski kolumnist te menadžer mladih umjetničkih nada. Murakami je danas jedan od najzanimljivijih i najtraženijih umjetnika upravo zato jer se trudi napraviti poveznicu između umjetnosti i današnje masovne kulture, što, bez obzira sviđaju li vam se njegovi radovi ili ne, uvijek izaziva pozornost.
U frankfurtskom Muzeju moderne umjetnosti trenutno je postavljena dosad najopsežnija retrospektiva suvremenog japanskog umjetnika Takashi Murakamija. Ukupno 130 djela u nekoliko medija - fotografije, slike, skulpture, video-zapisi, okupirali su cijeli muzej pa je i ime izložbe - © Murakami Museum. Ova retrospektiva je krenula iz popularne MOCE, odnosno iz Los Angelesa, pa se zaustavila u bruklinškom muzeju u New York, te je konačno došla i nešto bliže nama prije no što će 4. siječnja 2009. otputovati u zadnji gostujući muzej, Guggenheim muzej u Bilbau.
Postavljena djela pružaju uvid u Murakamijevo stvaralaštvo u periodu od 1991. do 2008. godine. Ovaj umjetnik sa smislom za biznis, na scenu se probio 90-ih i to s teorijom "superflat" koju je sam izmislio. Po njegovim riječima, radi se o umjetničkom pokretu koji javnost upućuje na brzorastuću popularnost medija anime, odnosno načine japanske animacije.
Iako je doktorirao na mnogo tradicionalnijem stilu umjetnosti, kada je shvatio kako japanska scena treba nešto novo i svježe brzo se prebacio na stil okarakteriziran mangama, odnosno strip likovima, te anime stilom animacije. Stručnjaci njegov rad opisuju kao spoj tradicionalnog japanskog stila upotrebe ornamenata i jednostavnosti linija, zatim referiranje na otaku, životni stil mladih Japanaca, te sveprisutni konzumerizam i seksualni fetišizam u njihovim životima. Otaku je, naime, supkultura koja predstavlja ljude s opsesivnim interesima, na primjer obožavatelje shoppinga, obožavatelje video igrica i slično.
Više na Moda.hr
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!