Moda
Postoje li modna događanja zbog selebova?
A kako je kod nas?
Tko su zvijezde modnih događanja: dizajneri, '(kvazi)selebovi', manekenke ili netko četvrti? Potaknuti izjavom dizajnerice Andrijane Subotić Pjajčik koja je u modnim krugovima podigla veliku prašinu, odlučili smo pronaći prave zvijezde modnih događanja. Naravno, kao i u mnogo drugih slučajeva, nemoguće je ne povući paralelu sa svjetskom modnom scenom. U svjetskim centrima mode upravo se prikazuju kolekcije za jesen/zimu 2009/10. Svoje su kolekcije pokazali dizajneri u New Yorku i Londonu, trenutno ih pokazuju u Milanu, dok se pariški dizajneri užurbano pripremaju za svoj tjedan. No tko sjedi u prvim redovima tih tjedana mode?
Na prvom mjestu modni kritičari i novinari, te urednici prestižnih modnih časopisa. I nemojmo se zavaravati da je itko bitniji od njih. Oni su ti koji će široj javnosti na neki način čak i nametnuti ono što je 'in', 'must have' ili samo 'u trendu'. Odmah do njih su buyeri, veliki kupci koji odlučuju što će od svega ponuđenog na pisti staviti u svoje lance trgovina. Buyeri su vrlo često pod utjecajem modnih kritičara i urednika, no oni su i ti koji će na kraju učiniti široj javnosti dostupnim ono što smo vidjeli na pistama. Na trećem mjestu dolaze selebovi. Njihova je zadaća privući pažnju medija i osigurati još koju dodatnu stranicu ili minutu dizajneru. Dizajner će pozvati selebove na svoju reviju, a selebovi će za tu priliku pokazati kako cijene određenog dizajnera odjenuvši za tu večer odjeću s njegovim potpisom.
Ako ste počeli čitati tekst od sredine, napominjemo kako čitav prethodni scenarij vrijedi za inozemne tjedne mode. A kako je kod nas? Svojom izjavom kako će iduće godine prošetati gola pistom kako bi zaokupila medijsku pažnju koja ipak ponajviše pripada '(kvazi)selebovima' koji sjede u prvim redovima revija, dizajnerica Andrijana Subotić Pjajčik i više je no plastično prikazala kakva je situacija kod nas. U prvim redovima modnih događanja u Hrvatskoj uglavnom sjede 'selebovi', 'wanna-be-selebovi', 'nekad-bili-selebovi' i najčešće 'kvazi-selebovi'. Za osudu? Ma, kakvi. Organizatori su vrlo svjesni kako će upravo na taj način osigurati medijsku praćenost svog događaja. Pardon, čega? Ah, da, Cica Kaubojka je zapravo došla zbog neke revije.
Stoga kada novinarka komercijalne televizije u 'trash' emisiji koja uistinu ima visoku gledanost izjavi kako da nije bilo selebova, ne bi bilo niti Fashion.hr-a, onda organizatoru tog događaja jednostavno morate postaviti pitanje postoji li njegov događaj zbog selebova?
"Nažalost, u državi su svi bitniji od dizajnera, pa bi i Fashion.hr bez selebova bio nešto sasvim drugo. No, ne mislim da je Fashion.hr nastao zbog selebova, jer smo i kao mlad događaj imali medijsku pažnju", objašnjava Vinko Filipić, direktor Fashion.hr-a.
S njim se slaže i Andrijana Subotić Pjajčik koja više od pet godina uspješno kreira za svoj brend Etna Maar, a na Fashion.hr-u je jedna od dizajnera s najdužim stažem.
"Potpuno sam svjesna toga da su selebovi nužni na svakom eventu, pa tako i na Fashion.hr-u. No činjenica je da je cilj Fashion.hr-a promocija hrvatskih dizajnera i hrvatske modne scene. Stoga smatram kako bi javnost iz priloga novinara trebala znati da se radi o modnom događaju. Na kraju, dizajneri su ti koji takav događaj čine mogućim“, objašnjava Andrijana koja je najviše iznenađena reakcijom Vinka Filipića.
"Nakon objave priloga Vinko mi je u sms-u zahvalio na suradnji uz napomenu kako sam valjda zadovoljna sa svojih pet minuta slave koju nisam stekla radom i zalaganjem. S obzirom da sam na Fashion.hr nastupala punih tri godine, odnosno šest uzastopnih sezona, njegov me sms uistinu razočarao", objašnjava dizajnerica.
Organizator Fashion.hr-a Vinko Filipić potvrdio nam je kako je s Andrijanom prekinuo suradnju, no kako to nikako nije zbog spornog priloga, već je prilog samo bio "kap koja je prelila čašu".
I na kraju da odgovorimo na pitanje s početka teksta tko su zvijezde modnih događanja?
Za nas samo i jedino dizajneri koji su baš kao što je i dizajnerica Andrijana Subotić Pjajčik rekla, pripremili show i bez kojih modni događaj ne bi postojao. No, u državi u kojoj novine prodaju još samo 'crnilo' i 'žutilo', nije niti čudno što je 'trash' emisija od svega snimljenog u tri varaždinska dana odabrala izjavu koja je bila najbliže nečemu što se zove skandalozno ili barem 'žuto'. Jer je u Varaždinu sve ostalo funkcioniralo uistinu besprijekorno.
Više na Moda.hr
Vezane vijesti
-
-
-
'Mogu Vam reći da je Anđa jako vatrena i da je posao odradila vrlo profesionalno', otkrio nam je Mrkvica
-
Izdvojeno
-
Nezavisna kandidatkinja za predsjednicu Hrvatske Marija Selak Raspudić podržala je u srijedu obrazovne radnike koji traže veće plaće, ustvrdivši da njihov položaj mora biti u centru politika, a na listu prioriteta uvrstila je i razvoj vojne znanosti i vojnog obrazovanja.
-
Domaći turisti su s 206,1 tisućom dolazaka u studenom ostvarili porast od čak 30 posto, a slično ili 30,3 posto više ostvarili su i noćenja odnosno 413,7 tisuća.
-
Predstavljanje slikovnice za slijepu i slabovidnu djecu "Ja, stablo" autorice Manuele Vladić-Maštruko održat će se u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. u 12 sati u multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar.
-
Treću godinu zaredom, Volonterski centar Zadar organizira Ukrajinsko-hrvatsku glazbenu večer, koja će se ove godine održati 12. prosinca u 20.30 sati u Polivalentnoj dvorani Providurove palače na adresi Trg Petra Zoranića 1 Zadar.
Reci što misliš!