Moda
Svaki dan nova haljina
Naime, u zamjenu za 1.25 dolara žene su poštom dobivale svoju 'Paper Caper' haljinu
Kao jedan od mnogih modnih fenomena koji su započeli šezdesetih godina prošlog stoljeća, javila se i moda odjeće izrađene od papira. Iako je ovaj fenomen trajao prilično kratko (1966.-1968.), uspio je zaživjeti i naveliko se proširiti.
Sve je započelo kada je kompanija 'Scott Paper Company' za promociju svojih proizvoda - rupčića, toaletnog papira i papirnatih ručnika, koristila papirnate haljine.
Naime, u zamjenu za 1.25 dolara žene su poštom dobivale svoju 'Paper Caper' haljinu i nešto kupona za kupnju rupčića.
Postojale su dvije verzije 'Paper Caper' haljine A kroja: jedna s crno bijelim op-art uzorkom, druga s bandana dizajnom - žutim i crnim paisley motivima na crvenoj podlozi.
Haljine su se mogle nositi oko pet puta, a sve što vam je trebalo za promjenu bile su škare, a za popravak malo ljepljive trake.
Nakon što je zahtjev za haljinama porastao i proizvedeno ih je oko 500,000 i drugi su proizvođači prihvatili ovu ideju i sami svoje proizvode počeli promovirati na sličan način. S vremenom su se otvorili i specijalni butici, poput prvog 'Waste Paper boutique', a papirnata moda počela se smatrati modernom i artističkom.
Ono što je bilo najprimamljivije kod papirnate mode bila je njena niska cijena, no to nije potrajalo dugo. Uskoro je započeta proizvodnja dizajnerske papirnate odjeće čije su cijene bile u rangu s modnom odjećom izrađenom od tekstila.
Elisa Dabbs postala je priznata papir 'couturierka', a Harry Gordon je proizvodio 'Poster haljine' koje su se prodavale po cijeni od tri dolara. Papirnata odjeća postala je pravi hit.
Osnivač boutiquea 'Paraphernalia' koji se otvorio 1965. godine u njujorškoj Madison aveniji i postao podjednako 'laboratorijem' i izlogom još neotkrivenih dizajnerskih talenata, Paul Young rekao je: "Svatko tko shvaća modu ozbiljno je strašan. Ja mislim da je to samo odjeća. Trebala bi biti zabavna i ništa vezano uz nju ne bi trebali uzimati za ozbiljno.“
Stav koji nam najbolje govori o tome kako na ovakve pojave u modi, baš kao i na modu općenito, treba gledati bez previše kritičkog cinizma kao na jednu veliku igru koja nas uveseljava i razonodi.
Više na Moda.hr
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
U sklopu cjelogodišnjeg programa obilježavanja 50. godišnjice kluba, KK Aleta Puntamika organizira još jedan događaj sportsko-humanitarnog karaktera.
-
HOROSKOP - Dnevni horoskop
-
Omiljeno sanjkalište Ličana i Dalmatinaca Cvituša kod Lovinca, otvorila je svoja vrata. Snijega ima obilje, na radost i veselje najmlađih, ali i onih starijih pa zimske radosti - mogu početi.
-
Italija je drastično povećala kazne za cijeli niz prometnih prekršaja, uključujući strože kazne za vožnju iznad dopuštene razine alkohola u krvi koje mogu doseći do 2200 eura, zajedno sa šestomjesečnom zabranom vožnje.
Reci što misliš!