Lifestyle

Moda

Svaki dan nova haljina

Svaki dan nova haljina

Naime, u zamjenu za 1.25 dolara žene su poštom dobivale svoju 'Paper Caper' haljinu

Kao jedan od mnogih modnih fenomena koji su započeli šezdesetih godina prošlog stoljeća, javila se i moda odjeće izrađene od papira. Iako je ovaj fenomen trajao prilično kratko (1966.-1968.), uspio je zaživjeti i naveliko se proširiti.

Sve je započelo kada je kompanija 'Scott Paper Company' za promociju svojih proizvoda - rupčića, toaletnog papira i papirnatih ručnika, koristila papirnate haljine.

Naime, u zamjenu za 1.25 dolara žene su poštom dobivale svoju 'Paper Caper' haljinu i nešto kupona za kupnju rupčića.

Postojale su dvije verzije 'Paper Caper' haljine A kroja: jedna s crno bijelim op-art uzorkom, druga s bandana dizajnom - žutim i crnim paisley motivima na crvenoj podlozi.

Haljine su se mogle nositi oko pet puta, a sve što vam je trebalo za promjenu bile su škare, a za popravak malo ljepljive trake.

Nakon što je zahtjev za haljinama porastao i proizvedeno ih je oko 500,000 i drugi su proizvođači prihvatili ovu ideju i sami svoje proizvode počeli promovirati na sličan način. S vremenom su se otvorili i specijalni butici, poput prvog 'Waste Paper boutique', a papirnata moda počela se smatrati modernom i artističkom.

Ono što je bilo najprimamljivije kod papirnate mode bila je njena niska cijena, no to nije potrajalo dugo. Uskoro je započeta proizvodnja dizajnerske papirnate odjeće čije su cijene bile u rangu s modnom odjećom izrađenom od tekstila.

Elisa Dabbs postala je priznata papir 'couturierka', a Harry Gordon je proizvodio 'Poster haljine' koje su se prodavale po cijeni od tri dolara. Papirnata odjeća postala je pravi hit.

Osnivač boutiquea 'Paraphernalia' koji se otvorio 1965. godine u njujorškoj Madison aveniji i postao podjednako 'laboratorijem' i izlogom još neotkrivenih dizajnerskih talenata, Paul Young rekao je: "Svatko tko shvaća modu ozbiljno je strašan. Ja mislim da je to samo odjeća. Trebala bi biti zabavna i ništa vezano uz nju ne bi trebali uzimati za ozbiljno.“

Stav koji nam najbolje govori o tome kako na ovakve pojave u modi, baš kao i na modu općenito, treba gledati bez previše kritičkog cinizma kao na jednu veliku igru koja nas uveseljava i razonodi.

Više na Moda.hr


Reci što misliš!