Lifestyle

Posao

Kako izbjeći konflikte s kolegama na radnom mjestu?

Kako izbjeći konflikte s kolegama na radnom mjestu?

Što učiniti da usprkos svemu zadržite mirnoću na poslu?

Ostati mirni i staloženi na poslu nije lako, osobito ako se možda nalazite u okruženju s natjecateljski nastrojenim kolegama i prezahtjevnim šefovima. Naravno, svi se mi želimo dokazati pred njima i trudimo se raditi najbolje što možemo, no ponekad je naprosto previše posla – što može dovesti do napetosti na radnom mjestu, kao i do svađa.

- Vremensko ograničenje i previše posla glavni su uzrok stresa i pritiska na radnom mjestu, objašnjava Talane Miedaner, autorica knjige “Coach Yourself to Success”. - Oni raspršuju vaš fokus, onemogućavajući vas da išta dovršite i na kraju gubite živce i iskaljujete se na kolegama (ili oni na vama), što stvara neugodnu radnu okolinu.

Što učiniti da usprkos svemu zadržite mirnoću na poslu?

1. Preskočite drugu (ili četvrtu) šalicu kave

Kofein stimulira adrenalin, dajući vam iluziju napretka jer ste ubrzaniji, kaže Miedaner. - No isto tako ćete imati i puno “kraći fitilj” pa biste mogli doći u sukobe, Postepeno pokušajte zamijeniti ispijanje previše kave s proteinskim zalogajom (müesli pločica ili orašasto voće) kako biste izbalansirali energiju i raspoloženje kad je prisutan pritisak.

2. Pitajte za pomoć kad vam je potrebna

- Šefovi često ne obraćaju pozornost i nisu svjesni koliko im točno svaki zaposlenik ima posla. A moguće je da trošite vrijeme na nešto što uopće više nije hitno, kaže ona.  - Ako osjećate prevelik pritisak, nemojte se ustručavati pitati šefa da još nekog kolegu stavi na isti zadatak. Isto tako pobrojite mu svoje obaveze i zamolite ga da ih svrsta po važnosti, kako biste znali s čime biste se prije trebali uhvatiti u koštac. Ako vam šef da još više posla, nemojte odbiti samo pokušajte prilagoditi raspored. Recite mu: - Naravno mogu to napraviti, ali onda moramo projekt X za to vrijeme zastopirati ili još nekog angažirati. Trik je da odluku biranja prioriteta vratite u ruke vašeg šefa, kaže Miedaner.

3. Nemojte previše obećati i onda zakazati

Scenarij: Šef nas pita kad ćemo dovršiti projekt, mi mu damo impresivan, ali nerealističan vremenski rok, i onda se strgamo od posla da to dovršimo, ako uopće uspijemo dovršiti. Rješenje Talane Miedaner: - Uistinu često sami na sebe stavljamo pritisak. Sami zadajemo nerealne rokove samo kako bismo se dokazali. Umjesto toga zadajte vremenski rok dulje nego što vam je realno potrebno da obavite posao. Završit ćete ranije, imat ćete vremena popraviti ako ste nešto propustili i izgledati dobro u očima svog šefa.

4. Nikad ne podižite glas

- Podizanje glasa najviše pokazuje da smo pod stresom, objašnjava Miedaner.- Zadržite neutralan ton i što god kažete zvučat će kontrolirano i smireno. Naprosto mislite o nečem neutralnom, kao što je “Nebo je plavo”, prije nego što progovorite. I automatski ćete smireniji govoriti. Isto tako ispustite zamjenicu “ja” iz rečenica, kaže Miedaner.


Reci što misliš!