Celebrity
Celebrity kultura sve više 'osvaja' mladu generaciju
Što su nekad djeci i adolescentima predstavljali obrazovanje, putovanja i poznanstva, danas je audicija za novu sezonu neke reality emisije!
Danas sve više mladih želi postati slavno; prijavljuju se na sve audicije koje ih mogu dovesti na male ekrane, prisustvuju društvenim događanjima na kojima se okupljaju aktualne 'slavne' osobe, tzv. celebrities.
Iako ovo nije priča o 'sponzorušama', po mnogo čemu joj je slična: društveni kontekst i sadržaj gotovo su jednaki, samo su motivi različiti.
Današnja je generacija dvadesetogodišnjaka i tridesetogodišnjaka odrasla u uvjetima u kojima se televizija nudi kao mjesto insceniranja sebe.
Riječ je o tome da se putem televizije, posebno niza televizijskih formata, mladima daje mogućnost na televiziji oglašavati - sebe.
Dok je nekada televizija 'koristila' slavne osobe, danas ih zapravo kreira. Započelo je vrijeme u kojem se mami na 5 minuta slave. Doduše, to jesu kratkotrajne i prolazne vrijednosti koje se nadomještaju novima, ali upečatljive su, dalekog odjeka i značajne za današnju prije svega vizualnu populaciju kojoj svi pripadamo...
Posljednje je desetljeće u industriji zabave označila pojava ispraznih zvijezda repatica, brzogorećih celebrityja svih vrsta, veličina i oblika. Njihov 'bum' na javnoj sceni možemo zahvaliti ponajviše urođenoj sklonosti zvanoj voajerizam, koju su mediji na brzinu pretvorili u novi format televizijske zabave sa sjajnom računicom.
Masovna industrija zabave okrenula se onome što publika najviše traži ili kako se to voli danas reći, čega je publika 'gladna': a to je skandal, krv, znoj i suze. Pa su tako one s teško stečenim rejtingom i ugledom u TV areni zamijenili oni manje vješti i anonimni, ali itekako željni svojih 5 minuta slave.
Već dosadne i stoput viđene oblike televizijske zabave (plesa, pjesme, ispraznih priča i lošeg humora) izbrisali su prizori iz svakodnevnog života. Sudionici odabrani na audicijama na koje se prethodno prijavilo na tisuće kandidata željnih uspjeha preko noći, ispunili su, samo za njih sagrađene, kuće, studija, umjetne i stvarne krajolike. Svaki smisao izgubio je smisao!
Ali, te 'instant zvijezde' ne razmišljaju da će, nakon gašenja kamera, svjetla pozornice, buđenjem novog dana ili jednostavno završetkom XY showa, oni kao novopečene zvijezde ubrzo utonuti u zaborav! Jer ta kratkotrajna izloženost očima javnosti jedina je njihova prednost u odnosu na milijune drugih anonimaca i anonimki.
Kad emisija završi, 'završavaju' i oni. Kako je napisao slavni američki pisac, Daniel J. Boorstin, 'Slavna je osoba poznata zbog svoje opće poznatosti. Drugim riječima, ona nije samo poznata; ona je poznata jer je poznata.'
O motivima onih stotina tisuća, ma i milijuna diljem svijeta, što su spremni danima i satima stajati u redu za neku audiciju na kojoj će se od njih tražiti da cijelom svijetu izlože svoje neznanje, glupost, nenačitanost, ili koliko su 'cool' i otkačeni, spremni na sve, ozbiljno se mogu pozabaviti samo sociolozi i psiholozi.
Antropolog Sandi Blagonić je o današnjoj generaciji izjavio 'kako je generaciju koja je od roditelja slušala da je zdravlje najvažnije, zamijenila generacija čije je roditelje, u neravnopravnoj borbi, nadglasala industrija zabave: iza slave, današnja djeca kao prioritete stavljaju dobar izgled i bogatstvo, ustoličujući 'sveto trojstvo' koje sve više caruje crvenim tepisima i VIP-ložama i umovima mladih, nadolazećih generacija.
Što su nekad djeci i adolescentima predstavljali obrazovanje, putovanja i poznanstva, danas je audicija za novu sezonu neke reality emisije u najgledanijem televizijskom terminu. Ući među te kandidate i pojaviti se na televiziji suvremeni je san svakog mladog čovjeka.
Zašto učiti, čitati, općenito školovati se (i plaćati ogromne svote novca koje ionako nemamo) da bismo postali nešto, kada na ovakav način to možeš puno brže, jeftinije i sigurnije ostvariti?!
Jedanput se pojaviš pred kamerama, bez obzira znaš li pjevati, plesati, glumiti,..., pa čak i komunicirati, jer danas je važnije glupirati, se, 'kreveljiti', i tvoj je instant uspjeh zagarantiran.
Novopečene zvijezde znaju kako stvari stoje; znaju da je kraj slavi blizu ukoliko se ne potrude odgoditi ga. U nedostatku talenta ili izgleda, koji im osigurava barem nekoliko mjeseci televizijskog angažmana, kandidati se okušavaju u raznoraznim metodama. Primjera je bezbroj: od instant udaje - pa odmah i razvoda, pisanje knjiga, svađa, uloga žrtve u bilo kojem kontekstu, posjećivanje evenata, itd.
Žalosno je, dakle, što svi oni koji su vrijedni, pametni, ambiciozni i koji se mučno probijaju gradeći život na vlastitim postignućima ostaju u sjeni, nezapaženi. Ne zbog sebe samih, jer njima slava ništa ne znači, već zbog svih naraštaja koji odrastaju uz uzore koji se krevelje, poziraju oskudno odjeveni i koje drugi ismijavaju zbog gluposti, izgleda, odijevanja.
Kamo su nestale bajke i snovi? Prave zvijezde koje su gradile svoju karijeru godinama i paralelno je nadograđivale angažmanima u nekim drugim područjima (pored onog u kojem su prvotno uspjele), stasale su na nekim drugim vrijednostima i u posve drugim uvjetima.
U materijalističkom i potrošačkom vremenu i društvu u kojem živimo, moto je: brzo, jeftino i površno. Nitko danas više ne kuha jer se jede vani; nitko više ne krpa poderanu odjeću, ona se uglavnom kupuje nova, nema se vremena, stalno nekakva jurnjava za stjecanjem novaca, kako bismo iznova mogli trošiti, potrošiti i baciti.
Mladima je najvažnija slava, pa nije ništa čudno u tome. Ona je danas moguća odmah, preko noći. Kome se da studirati godinama, učiti i mučiti se, zatim tek u četrdesetoj i kasnije dobiti nekakvo priznanje u struci?! To jednostavno nije u skladu s današnjim tempom života.
Kriva je ta varljiva medijska stvarnost koja je zapravo potpuno lažna slika 'stvarnog' svijeta, i krivo je društvo koje ju je kao takvu prihvatilo.
Ali, opet, ništa ne traje vječno, pa tako je i s 'instant' zvijezdama. Možda je to tek jedna u nizu potrebnih pojava u današnjem društvu kako bi se društvo zasitilo te samo dovelo do nove pojave i promjene sadašnjeg stanja.
Kako god bilo, nadat ćemo se da se vrednovanje intelekta, truda, upornosti i rada nikada neće izgubiti i da će zadržati status koji je oduvijek bio temelj uspjeha i ljudskih vrijednosti.
Više o ovoj tematici, i općenito popularnoj kulturi i pojavi medijske celebrity scene, možete pročitati na internetskim stranicama: www.celebrityculture.net, news.bbc.co.uk, www.answers.com/topic, www.helium.com/items.
Vezane vijesti
-
U petak 13. prosinca otvorene su prijave za Akademiju Raise the Bar, besplatni obrazovni program Coca-Cole HBC Adria, koji je namijenjen konobarima, baristima i barmenima s najmanje godinu dana radnog iskustva u ugostiteljstvu i turizmu.
-
U sklopu cjelogodišnjeg programa obilježavanja 50. godišnjice kluba, KK Aleta Puntamika organizira još jedan događaj sportsko-humanitarnog karaktera.
-
Policijski službenici Postaje prometne policije Zadar su u kontroli prometa u petak, 13. prosinca u 15.35 sati u Bibinjama zaustavili automobil zadarskih registarskih oznaka s kojim je upravljao 55-godišnji hrvatski državljanin prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno prije položenog vozačkog ispita.
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
Izdvojeno
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Vodoinstalacija d.o.o. u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. godine u vremenu od 8 do 13 sati biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u mjestu Bibinje, istočno od Mirkova.
-
Odlukom općinskog načelnika, Općina Preko i ove će godine umirovljenicima i korisnicima prava u sustavu socijalne skrbi dodijeliti božićnice.
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.