Lifestyle

Istraživanje

Žene vole muškarce u crvenom

Žene vole muškarce u crvenom

Crvena odjeća činila je muškarca seksualno poželjnijim

Ima li nešto senzualnije od žene u crvenom? Ako je vjerovati istraživanjima na području eksperimentalne psihologije, ima. Muškarac koji na sebi ima crvenu majicu ili roza komad odjeće biti će privlačniji i seksualno poželjniji ženama, a Sveučilište u Rochesteru koje je provelo ovo istraživanje kaže kako žene najćešće nisu svjesne te činjenice.

Status je seksi

Boja trešnje izaziva kod žena dojam uspješnosti muškarca, a profesor Andrew Elliot sa Sveučilišta kaže kako je upravo sposobnost penjanja po društvenoj ljestvici ključan kada je u pitanju percepcija muškaraca. "Žene će smatrati muškarca u crvenom sposobnijim, smatrati će kako je izglednije da će se popeti na društvenoj ljestvici i ostvariti bolji socijalni status", kaže Elliot.

Biologija diktira privlačnost

Crvena boja ljudima je privlačna iz mnogo razloga, a najčešće je na djelu kombinacija kulture i biologije. Crvena je boja kroz povijest bila simbol bogatstva i superiornosti, a u Kini, Japanu i Africi koristila se kako bi naglasila status. Stari su Rimljani također nosili crveno, a poznato je kako su se pripadnici najviše klase često nazivali "onima koji nose crveno". Čak se i danas biznismeni diljem svijeta odlučuju upravo za crvenu kravatu koja pokazuje snagu i samopouzdanje, a crveni tepih na koji zvijezde staju na raznim događanjima također simbolizira najviši društveni status. Crvena je boja privlačna i zbog ljudske biologije, a poznato je i kako je kod primata kao što su majmuni upravo ta boja znak alfa mužjaka, s kojim se ženke pare jer znaju da će im priskrbiti najviše hrane.

"Crvena boja u ženama pobuđuje životinjske instinkte, a činjenice da ih muškarci privlače zbog boje koju imaju na sebi često nisu ni svjesne", kaže Elliot.

Brojke idu u prilog navedenom

Kvantifikacija ove teorije pokazuje kako su žene uistinu voljnije ljubiti se, izaći, ili spavati sa muškarcima u crvenom, a istraživanje je provedeno na 288 žena i 25 muškaraca. Svi su se sudionici istraživanja izjasnili kao heterosaksualci ili biseksualci, a istraživanje je provedeno pomoći fotografija muškaraca. Neke su slike bile uokvirene roza ili crvenom bojom, a neke sivom, plavom ili zelenom. Također su na nekim slikama muškarci bili u crvenim ili roza majicama, dok su na drugima bili odjeveni u manje privlačne boje. Sudionici su morali ocjenjivati privlačnost muškarca, izjasniti se bi li izašli sa njim, i koliko bi daleko išli, a rezultati su pokazali kako su muškarci u crvenom uvijek bili u prednosti. Crvena odjeća činila je muškarca seksualno poželjnijim, činio se kao pripadnik višeg socijalnog statusa, ali rijetko je koji sudionik okarakterizirao muškarca u crvenom kao simpatičnog tipa. Ovaj je efekt bio ograničen samo na žensku populaciju, dok muškarci nisu različito reagirali na boju odjeće.

Crveno nije uvijek dobro

Istraživanje je pokazalo kako su žene u Engleskoj, Njemačkoj, Americi i Kini jednako reagirale na crvenu boju, te su smatrale muškarce u crvenom privlačnijim od onog u nekoj drugoj boji. Elliot je u prijašnjim radovima konstatirao kako su žene u crvenom najprivlačnije muškom spolu, no ograničio je to djelovanje na neke situacije. U stresnim situacijama koje prati neko natjecanje, kaže, crvena je boja loša jer djeluje negativno na koncentraciju, a istraživanja su pokazala kako testiranje kvocijenta inteligencije ostvaruje lošije rezultate kada je osoba okružena crvenim detaljima koji odvlače pažnju.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.