Lifestyle

Nema slučajnih kupaca

Zadarska županija ima odlična domaća vina, ali se slabo prodaju

Zadarska županija ima odlična domaća vina, ali se slabo prodaju

Zadarski su vinari napravili u zadnjih 5 godina možda i najviše u Hrvatskoj. Imaju potencijala i to pokazuju kroz svoja vina

U Trgovačkom centru na Relji već dugo vremena recesiji i krizi odolijeva jedan dućan koji se zove Dobra vina i u kojemu se, kako to i sam naziv upućuje, prodaju razna kvalitetna buteljirana vina, i ništa drugo osim vina. U tom se dućanu uz najbolja hrvatska vina prodaju i najuspješnija vina zadarskog kraja, piše slobodnadalmacija.hr

- Osim u Zagrebu i Rijeci, plan nam je bio otvoriti još deset dućana po Hrvatskoj. Odmah u početku u opciji je bio i Zadar, kao vrlo dinamičan grad. Nažalost, 2010. godine počela je ozbiljna ekonomska kriza, što se odrazilo i na posao s vinima. To se vidi i u Zadru, jer je u City Galeriji, gdje se nalazi naš dućan, zatvoreno puno drugih trgovina oko nas. Zbog toga nema slučajnih kupaca koji dođu kupiti nešto drugo pa onda ugledaju i dućan pa kupe neko vino što je zapravo osnovni smisao trgovačkih centara. Ovako se sve svodi na to da trgovinu posjećuju oni koji znaju za nas i, naravno, koji vole dobra vina - kaže suvlasnik Zvonimir Jurjević iz Zagreba.

Vrlo je teško opstati u poslu s vinima u Hrvatskoj. Svaka bi trgovina trebala za godinu dana „stati na noge", odnosno doći na razinu da podmiruje troškove i donosi zaradu. U Zadru to još uvijek zapinje, jer promet nije dovoljno dobar iz više razloga, ističe Jurjević.

- Prvi je razlog opća ekonomska situacija u zemlji, drugi razlog je što ljudi kod nas još uvijek nemaju naviku kupiti vino u specijaliziranoj trgovini, ili imaju prijatelje kod kojih kupuju domaće vino. I treći je razlog što se vino ne reklamira agresivnije kroz medije. Vino se smije reklamirati, ali osim Agrokora, Kutjeva i eventualno Badela koji je sad u problemima, nitko drugi nema toliko financijske snage da u medijima reklamira vina za razliku od piva u čemu je pivarski lobi puno jači. Manje vinarije i trgovine jednostavno ne mogu parirati pivu u medijima i tu je taj problem. Vino je plemenito piće, više kao duševna hrana i nema izražen taj komercijalni efekt kao pivo - ističe Jurjević, inače ekonomski stručnjak, koji se prije vinima bavio kao hobi, a prekretnicu je označilo kad je njegova supruga bila na specijalizaciji zbog svoga posla u Francuskoj, tako da je tada stalno putovao na relaciji Zagreb - Lyon.

Obilasci tamošnjih vinarija i upoznavanje vina bili su presudni, pa se zadnjih deset godina vinima bavi profesionalno, jer osim trgovina u Zagrebu još ima i wine bar "Dobra vina", te biznis s vinomatima. Zanimalo nas je što misli o zadarskim vinima?

Veliki napredak

- Zadarski su vinari napravili u zadnjih 5 godina možda i najviše u Hrvatskoj. Imaju potencijala i to pokazuju kroz svoja vina i to Škaulj, Vrsaljko, Anić, Jurjević, Kaštelanac, tu je i Badelov Korlat i mnogi drugi, neka se ne naljute što ih ne navodim sve. Opća razina je podignuta, razvila se i određena utakmica među njima, neki se vole, neki ne... Sve je to vrlo zanimljivo i uzbudljivo. I pozitivno naravno. Dobra je stvar što se njihova vina kroz naše dućane među ukupno 900 etiketa prodaju u Zagrebu i Rijeci, jer je bitno da iziđu iz tog zadarskog kruga. Nije dobro što se u samom Zadru još uvijek nedovoljno prodaju domaća, zadarska vina.

- U mnogim će vam restoranima i kafićima u Zadru još uvijek ponuditi sorte malvazije ili graševine umjesto domaćih vina zadarskog kraja, a to nije dobro. Ono što bi zadarski vinari trebali napraviti je udružiti se i „natjerati" sve da se u Zadru prodaju i piju njihova vina, što bi bilo normalno jer Zadar sad ima dobra i prepoznatljiva vina. A to ne možete postići ako ste razjedinjeni, ako niste udruženi u jedan jak lobi - zaključuje Jurjević.

SD/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.