Odgovor na misterij
Vole li muškarci doista više plavuše
Odgovor na pitanje vole li muškarci doista više plavuše leži u dalekoj prošlosti. Prije nekih deset do dvadeset pet tisuća godina, kada se plava kosa proširila među stanovnicima sjeverne i istočne Europe. Razlog je taj, smatra kanadski antropolog Peter Forst, što je plava kosa davala ženama prednost u natjecanju za jedan tada ograničeni resurs - muškarce.
Malo se muškaraca vraćalo živo iz dugih lovačkih ekspedicija. Oni koji bi u tome uspjeli bili su traženi jer su žene, koje u tom ledenom dobu nisu uspijevale sakupiti dovoljnu količinu plodova, ovisile o muškarcima kako bi se prehranile. Hrane je bilo tako malo da je poligamija dolazila u obzir samo u slučaju najsposobnijih lovaca. Budući da su ih okolnosti primorale da imaju samo jednu ženu, mnogi su muškarci odabrali plavušu, piše Jenna Pincott u knjizi 'Vole li muškarci doista više plavuše?' u izdanju Profila.
Frost smatra da su plavuše iz ledenog doba imale prednost pred brinetama, jer im je boja kose bila rjeđa i uočljivija, a poznato je da je 'vizualno oglašavanje' ključno za uspjeh. Nekadašnjim Europljanima plava je kosa bila ekvivalent za upadljivu, blještavu ambalažu. Privlačeći i zadržavajući pozornost muškaraca, ta blještava, nova boja davala je plavušama određenu prednost pred neupadljivim, a inače ravnopravnim suparnicama. S vremenom se prirodno plava kosa - za koju su odgovorne varijante gena koji se naziva Mc1R - proširila na 40 posto skandinavske i oko dva posto svjetske populacije. A još milijunu osoba u svijetu boje kosu u plavo.
Suvremene muškarce privlači plava kosa iz istog razloga kao i njihove spiljske pretke: uočljivija je. Ljudsko oko privlače svjetlost i jarke boje zbog čega se plavuše više ističu nego smeđokose, pa čak i crvenokose. Muškarci je jednostavno moraju zapaziti.
Plava kosa, međutim, nije samo upadljiva; mnogi je povezuju s mladošću i plodnošću. Poznato je da boja kose s godinama tamni. Čak i ženama koje su kao djevojčice imale izrazito plavu kosu, s vremenom često izgubi sjaj i potamni, i to već od ranih dvadesetih. Srećom, za brojne plavuše tu je peroksid: 40 posto žena u SAD-u boji kosu i odabire neku nijansu plave (ne uključujući one s pramenovima), a u Europi svaka treća žena prosvjetljuje kosu.
Jedno istraživanje poljskih psihologa pokazalo je da pri procjenjivanju izgleda žena starijih od 25 godina, muškarci nesumnjivo više vole plavuše, vjerojatno stoga plava kosa, pa čak i plavi pramenovi, pomlađuje.
Osim toga zapadnjački mediji vole plavuše i često je povezuju s glamurom i seksipilom. Plavuše se doživljava kao ženstvene i seksi žene, neopterećene, zavodljive i zabavne. Prema jednom američkom istraživanju, muškarci su pokazali malu veću, ali statistički značajnu sklonost plavušama u odnosu na žene neke druge boje kose.
Plava boja obično odskače od drugih zbog svoje jedinstvenosti i uočljivosti - ali ne svugdje. U Skandinaviji gdje ima najviše plavuša muškarci često tvrde da su im draže smeđokose žene. Još jedan čimbenik muške preferencije spram određene boje kose spolno je utiskivanje, odnosno sklonost partnerici ili partneru koji nalikuje vlastitim roditeljima. Muškarac s tamnokosom majkom vjerojatnije će odabrati smeđokosu ženu za dugoročnu vezu.
Zlatni uvojci ženama mogu donekle pomoći, sudeći prema pronicljivim zapažanjima Anite Loos, prema čijem je besteseleru 'Muškarci više vole plavuše' snimljen hit film u kojem je glavnu ulogu imala najpoznatija plavuša svih vremena Marilyn Monroe. Tri godine nakon te uspješnice, Loos je objavila nastavak pod naslovom: 'Ali muškarci se žene brinetama'.
Vezane vijesti
-
"Nisam mislio da će mi se ovo svidjeti", "Neka ovo ostane među nama"...
-
Mogu li monoton i dosadan seks biti zabavni. Naravno, ne mogu. Seks je samo po sebi veselje. Zato ga je lakše popraviti nego pokvariti. Ili, ne?
-
-
Izdvojeno
-
Na Narodnom trgu postavljena je božićna jelka, doduše, još bez ukrasa. No, i to će se vrlo brzo promijeniti
-
U nedjelju, 1. prosinca, u Domu kulture u Povljani, održat će se predstava za djecu s početkom u 15 sati.
-
Očekuje se sudjelovanje oko 400 predstavnika lokalne samouprave i gospodarstva, od kojih je 60 gradonačelnika
-
Iza ovog projekta stoji Marko Vuletić, poznati hrvatski influencer s bogatim devetogodišnjim iskustvom u svijetu društvenih mreža, koji je svoju kreativnost pretočio u jedinstveni koncept personaliziranog nakita.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.