Lifestyle

Loše procjene

Ovo su trikovi trgovaca zbog kojih trošimo više

Ovo su trikovi trgovaca zbog kojih trošimo više

Između vina po cijeni od primjerice 25, 55 i 95 kuna većina ljudi bira ono srednje budući da ne žele ispasti škrti, ali ni ne potrošiti previše novca

Psiholozi su do sada već nebrojeno puta dokazali da se čovjek ne ponaša uvijek u svome interesu i da je njime vrlo lako manipulirati, a to se jako dobro vidi i u primjeru sveprisutnog konzumerizma.

 

Psiholozi s prestižnog sveučilišta Harvard napravili su studiju nazvanu 'Stumbling on Happiness', a autor Daniel Gilbert objasnio je na Svjetskom biznis forumu održanom u New Yorku kako se spotičemo na sve trikove trgovaca pa uvijek kupimo više ili ono što nam nikako ne treba.

Jedan od primjera na kojem je iskazao rezultate studije običan je odabir poklona za prijatelje kojima se spremate otići u goste. Gilbert kaže kako između vina po cijeni od primjerice 25, 55 i 95 kuna većina ljudi bira ono srednje budući da ne žele ispasti škrti, ali ni ne potrošiti previše novca.

I tada upadamo u zamku trgovca, jer boca vina od 95 kuna stoji pored one od 55 samo zato da bi ova druga djelovala vrlo povoljno, najbolji omjer cijene i kvalitete za ono što ćete potrošiti. Stoga ekonomisti preporučuju da prije svake kupnje razmislite ima li pametnijeg izbora, ali to je vrlo komplicirano budući da ne možete uvijek sve usporediti.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.