Oprez: Evo kako nas navlače da trošimo više!
Autori prvog istraživanja, predstavljenog u časopisu Journal of Marketing, smatraju da topli mirisi poput mirisa cimeta u ljudskom mozgu stvaraju dojam da je prostorija u kojoj se nalaze više napučena, ispunjena ljudima nego što stvarno jest.
Zbog toga se osjećaju slabijima, a taj
osjećaj nesvjesno nastoje kompenzirati kupovinom kvalitetnijih i
skupljih proizvoda poznatijih maraka.
U istom istraživanju utvrđeno je da kupci u prostorijama toplijeg mirisa
u prosjeku kupuju veći broj proizvoda.
Ova sklonost može se objasniti
istom logikom kao i šopingholičarski sindrom - kada se osjećaju
potišteno, ljudi se često liječe kupovanjem jer im ono podiže raspoloženje.
Drugo istraživanje predstavljeno u časopisu Journal of Consumer Research pokazalo je da su ljudi, kada kupuju proizvode iz emotivnih razloga, privučeni okruglim cijenama,
a ne uobičajenim tipa 99,99. Cijene koje nisu okrugle privlačne su
mušterijama koje kupuju proizvode iz vrlo praktičnih razloga jer potiču
na racionalno promišljanje, pa i promišljanje o iznosu.
Tako će
primjerice ljudi radije kupiti
kameru kada je kupuju voljenoj osobi za rođendan ako stoji 1000 kuna
nego ako stoji 999,98 kuna. Ako je kupuju za neki posao, prije će se
odlučiti za cijenu koja nije okrugla.
Stručnjaci upozoravaju da bi kompanije trebale voditi računa o ovom
psihološkom učinku jer male razlike u cijeni mogu imati velik efekt.
Stoga preporučuju da se proizvodi poput turističkih paket-aranžmana,
parfema, ukrasa, odjeće i sl. prodaju s okruglim cijenama, a praktični
proizvodi poput sredstava za čišćenje ili medicinskih proizvoda po
cijenama koje nisu okrugle.
Naravno, ista upozorenja vrijede i za kupce koji trebaju biti svjesni
toga da ih trgovci zavode raznim marketinškim trikovima, ne samo ovima,
već i brojnim drugima koji su se pokazali djelotvornima u praksi.
Vezane vijesti
-
Četiri od deset žena priznalo je da će uvijek iskoristiti mogućnost cjenkanja te da će to vrlo rado učiniti
-
-
-
Izdvojeno
-
Nacionalni avioprijevoznik Srbije, Air Serbia, za ljeto 2025. godine planira 6 redovnih linija prema Hrvatskoj iz Beograda.
-
Prvi mandat predsjednika Milanovića istječe 19. veljače, a iz Ureda predsjednika o detaljima inauguracije još ne žele govoriti.
-
Dnevni horoskop za 19. siječnja, dan kad zvijezde poručuju sljedeće - Bikovi moraju biti otvoreni na nove prilike, Lavovi trebaju paziti da ih ne ponese pogrešna atmosfera, dok će Vodenjaci misliti na vlastito zadovoljstvo.
-
U četvrtak, 23. siječnja 2025. od 17:00-18:00, u MMD, Plesna radionica! Bachata je jednostavan ples za naučiti i temelji se na improvizaciji, što pomaže razviti kreativne kapacitete djece i odraslih.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.