Lifestyle

Oprez: Evo kako nas navlače da trošimo više!

Oprez: Evo kako nas navlače da trošimo više!

Autori prvog istraživanja, predstavljenog u časopisu Journal of Marketing, smatraju da topli mirisi poput mirisa cimeta u ljudskom mozgu stvaraju dojam da je prostorija u kojoj se nalaze više napučena, ispunjena ljudima nego što stvarno jest.

 

Zbog toga se osjećaju slabijima, a taj osjećaj nesvjesno nastoje kompenzirati kupovinom kvalitetnijih i skupljih proizvoda poznatijih maraka.

U istom istraživanju utvrđeno je da kupci u prostorijama toplijeg mirisa u prosjeku kupuju veći broj proizvoda.

Ova sklonost može se objasniti istom logikom kao i šopingholičarski sindrom - kada se osjećaju potišteno, ljudi se često liječe kupovanjem jer im ono podiže raspoloženje.

Drugo istraživanje predstavljeno u časopisu Journal of Consumer Research pokazalo je da su ljudi, kada kupuju proizvode iz emotivnih razloga, privučeni okruglim cijenama, a ne uobičajenim tipa 99,99. Cijene koje nisu okrugle privlačne su mušterijama koje kupuju proizvode iz vrlo praktičnih razloga jer potiču na racionalno promišljanje, pa i promišljanje o iznosu.

Tako će primjerice ljudi radije kupiti kameru kada je kupuju voljenoj osobi za rođendan ako stoji 1000 kuna nego ako stoji 999,98 kuna. Ako je kupuju za neki posao, prije će se odlučiti za cijenu koja nije okrugla.

Stručnjaci upozoravaju da bi kompanije trebale voditi računa o ovom psihološkom učinku jer male razlike u cijeni mogu imati velik efekt. Stoga preporučuju da se proizvodi poput turističkih paket-aranžmana, parfema, ukrasa, odjeće i sl. prodaju s okruglim cijenama, a praktični proizvodi poput sredstava za čišćenje ili medicinskih proizvoda po cijenama koje nisu okrugle.

Naravno, ista upozorenja vrijede i za kupce koji trebaju biti svjesni toga da ih trgovci zavode raznim marketinškim trikovima, ne samo ovima, već i brojnim drugima koji su se pokazali djelotvornima u praksi.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.