Kultura

monoplay

Zadarska publika uživala u plesnoj interpretaciji putovanja usamljenog Drakule

Zadarska publika uživala u plesnoj interpretaciji putovanja usamljenog Drakule

Festival suvremenog plesa jedinstven po svom izboru da njeguje isključivo solo formu, Monoplay, u trajanju od 23. do 26. kolovoza, približava se svom završetku.

Pretposljednji dan festivala ugostio je osnivačice i urednice časopisa Kretanja, Maju Đurinović i Ivu Nerinu Sibilu. Kretanja su vrlo vrijedna publikacija za plesnu i izvedbene umjetnosti na na nacionalnoj i europskoj razini koja ove godine slave dvadeset godina prisustva na hrvatskoj plesnoj sceni.

Cijelu ideju pokrenula je Željka Turčinović s Majom Đurinović, te s kritičarima i publicistima koji su do nedavno radili u Vijencu, časopisu za umjetnost, kulturu i znanost.

Plesna scena iz koje je potekla ideja za razvoj časopisa Kretanja, je nastala vrlo brzo kao čin otpora nakon što su novinari doslovno protjerani iz Vjenca. Slijedilo je sakupljanje autora i tema koje su bile mnogo šire i dublje od prijašnjih osvrta na plesnu umjetnosti.

Vrlo snažna predanost, profesionalizam, znanje i volja otvarali su nove teme o tome kako se može razgovarati o plesu, o izvedbi, o teoriji izvedbe, o feminističkom diskursu u plesu, o autorima, širio se vokabular vezan za izvedbene umjetnosti, pronalazio se novi način govora i pogleda na ples, sve više se obraća pozornost na filozofiju i teoriju plesa, i dakako na povijest. 

Ovakvo pisanje je nastalo iz doticaja s tjelesnim i scenskim iskustvom vezanim za vlastite prakse.

U razgovoru su sudjelovali Ana Županović, Alexandra Madsen, Mario Županović, Teodora Vigato i Sanja Petrovski.

U dvorištu Kazališta Lutaka Ana Kljujev je izvela vrlo duhovito i zaigrano kraće plesno djelo 82 -1. U maloj dvorani Kazališta lutaka predstavilo se dvoje autora: Matilda Hrastić s predstavom Piti iz prazne čaše u kojoj ne poštuje logičnost odnosa vremena i prostora, a u izvedbi šarmantnog Matea Babića, i Ena Jagec s emotivnim djelom Tijelo pretkinje.

Tri prva studenta su s Plesnog odsjeka ADU- u iz Zagreba, a posljednja izvođačica je s Umjetničke akademije iz Osijeka, smjer neverbalni teatar.

Predstava Dracula and the Girl and the Gloomy Forest je kompilacija mađarskog horora, mjuzikla, suvremenog plesa, epa, kako bi se stvorila poetska i istovremeno smiješna pripovijest o romantičnom i zastrašujućem putovanju usamljenog Drakule. Tekst i režiju potpisuje Bence Mezei iz Mađarske. Sat i pol trajanja predstave sjajna performerica iz Švedske Ida Hellsten govorila je, glumila i pjevala, vješto se krečući po pozornici.

Groteska je izvedena krajnje ozbiljno i na momente urnebesno smiješno zahvaljujući začudnom tekstu predstave i svestranoj plesačici koja je svojom koncentracijom, čistoćom izvedbe i preciznošću držala publiku prikovanu za stolice.

Posljednji dan festivala, danas, u subotu 26. kolovoza započet će prikazivanjem plesnih videouradaka u maloj dvorani Kazališta lutaka u 19:30 sati.

Prikazat će se film Beštija autorice Josipe Štulić nastao u suradnji s Vladimirom Miketom.

Umjetnička organizacija Škvadra predstavit će se sa dva filma: Monomit kratki film koji plesni vokabular iz predstave Monomit prevodi u svakodnevni život, i film Posao. Martina Nevistić Vukobrat, dugogodišnja sudionica Monoplaya s poveznicom plesnih filmova predstavit će svoj najnoviji eksperimentalni film Deep Neon: In Between.

Glavni gost posljednje večeri festivala Ognjen Vučinić izvesti će već puno puta odigranu i popularnu predstavu Rave (On)! koja je nastala u suradnji s Alexandrom Madsen u produkciji Maca Dance Company.

Festival će se zatvoriti koncertom multimedijalne i osebujne umjetnice poznate po imenu Ane Paška.  Pravog imena Ana Marija Fabijanić, rodom s Paga, dramaturginja je, spisateljica, pjevačica, glumica, a nadasve improvizatorica.

Festival Monoplay i rad Zadarskog plesnog ansambla podržani su od Ministarstva kulture i medija RH, Grada Zadra, Zadarske županije, Turističke zajednice grada Zadra i Zaklade Kultura nova.

 


Reci što misliš!