Kultura

#solo

Nataša Kustura razračunava se sa značenjima upisanim u žensko tijelo

Nataša Kustura razračunava se sa značenjima upisanim u žensko tijelo
K. Sorić

Nataša Kustura prošle godine oduševila nas je kratkim plesnim solom „Melusine Machine“ koji je za ovogodišnje izdanje festivala Monoplay razvila u cjelovečernju predstavu.

14. izdanje plesnog festivala Monoplay se odvija u Zadru od 23. do 28. kolovoza! Kroz pet dana festivala, ZPA dovodi virtuozne plesne umjetnike iz Londona, Slovenije, Mađarske, ali i Lijepe naše – ponosno pokazuje razvoj zadarske plesne scene.

Treći dan festivala (25. kolovoza, Kazalište lutaka) na pozornicu stupa impresivna Nataša Kustura koja kroz motiv preobrazbe preispituje vještine tijela te se razračunava s povijesnim i suvremenim značenjima upisanim u žensko tijelo.

Zadranka je prošle godine oduševila publiku s kratkim plesnim solom „Melusine Machine“ koji je za ovogodišnje izdanje festivala razvila u cjelovečernju predstavu.

- Melusine je solo rad u kojemu je glavna premisa upravo promjenjiva ljudska tjelesnost, pojašnjava nam Nataša.

Nataša Kustura surađuje sa Mateom Bilosnić.

- Ističemo živo i intimno tijelo kao fizičku materiju promjenjive i nestabilne prirode, u predstavi kao izvođačica tretiram ga istovremeno kao neiscrpni stroj i kao intuitivno i perceptivno biće. ''Melusine'' dovodi u interakciju povijesno upisana značenja percepcije ženskog tijela i novonastale karakteristike osuvremenjene verzije arhetipskog bića.

Naglašavajući opetovanu tranformaciju tjelesnog, izvođačica suptilno izaziva potencijal vlastite tjelesne izdržljivosti i ispituje odnos tijela s vanjskim elementima zvuka, svjetla i ostalih neočekivanih podražaja.

Kostimografiju je radila Anita Goreta, a oblikovatelj svjetla je Saša Fistrić.

Nataša Kustura rođena je 1996. u Schrambergu u Njemačkoj. Po završetku srednje škole u Požegi, 2014. upisuje studij Engleskog jezika i književnosti i Pedagogije pri Sveučilištu u Zadru. Na istom je Sveučilištu 2020. godine diplomirala.

Paralelno sa studijem, od 2015. postaje aktivni član Zadarskog plesnog ansambla gdje sudjeluje kao izvođač na gotovo svim projektima.

Po završetku prvog studija, 2019. godine upisuje studij Suvremenog plesa pri Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, a usmjerava se na Izvedbeni smjer. Za vrijeme studija surađuje s poznatim izvođačima, koreografima i pedagozima. Plesno i izvođačko iskustvo usavršava na raznim plesnim radionicama.

2021. objavljuje znanstveni članak na temu „Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području” u pedagoškom časopisu Metodički ogledi.

Kao izvođač također je sudjelovala na plesnim festivalima kao što su Spider festival u Ljubljani, Port of dance festival u Rijeci, Tjedan suvremenog plesa u Zagrebu, ‘TREPS’ festival u Zagrebu, ‘FRONT@’ festival suvremenog plesa u Murskoj Soboti (Slo) itd.

Trenutno je u fazi završetka studija plesa i paralelno radi na raznim plesnim projektima u Hrvatskoj.

Zanimalo nas je kakoje bilo raditi s Mateom Bilosnić.

- Sveukupni proces koji uključuje rad na predstavi izvan i unutar dvorane, traje otprilike kroz srpanj i nešto više kolovoz ove godine, iako su se ideje i prijedlozi za proširenje prošlogodišnjeg kratkog sola 'Melusine Machine' nizali i tijekom cijele godine, onako spontano kako bi inspiracija dolazila. Kako bi netko nešto smislio, sanjao ili zamislio, slale bismo si međusobno reference i inspiracije i tako gradile zajednički smjer razvoja i ideja.

U zadnjih par godina sam imala priliku aktivno surađivati s Mateom i rad na Melusine rezultat je prošlih uspješnih suradnji. Ono što našu dinamiku čini uspješnom i meni dragom je, između ostaloga, što smo podosta različite osobe sa sličnim umjetničkim sklonostima i radnom etikom.

Otvorenost za komunikaciju, isprobavanje svih naizgled nemogućih ideja, prihvaćanje 'greški', preciznost i istrenirano oko za prepoznavanje tuđih kvaliteta samo su neke od karakteristika koje cijenim kod Matee kao koroegrafkinje i umjetnice, ali i kao osobe. Poprilično mi je važno da ljudske komponentne ne nedostaje, što meni kao izvođaču daje ogroman prostor za stvaranje međusobnog povjerenja i vjetra u leđa za kreativno eksperimentiranje. Toga nam nije nedostajalo! Učimo dok radimo. Naravno da je bilo blokade, ali uz razgovor i rad se uvijek stvorilo treće rješenje.

No, tko ili što je Melusine?

- Arhetipsko biće Melusine predstavlja duh podzemlja i čiste vode, a nerijetko je se imenuje sinonimom za sve što se podrazumijeva pod epitetom 'ženskoga'. Kako u mitologiji inače i biva, simbolika Melusine zasnovana je na ideji neiscrpne preobrazbe vlastitog tjelesnog oblika, što razni književni i znanstveni radovi povezuju s unutarnjom psihologijom ljudi, promjenjivim i provocirajućim ponašanjima te razvojem kolektivne društvene svijesti. Stoga, poput simboličkog značenja Melusine, izvođačica suptilno izaziva potencijal vlastite izvedbene izdržljivosti naglaskom na ponavljajuću transformaciju upravo tjelesnog.


Reci što misliš!