Kultura

u kneževoj palači

Otvorenje izložbe Jadran Lazić: 50 godina fotografije

Otvorenje izložbe Jadran Lazić: 50 godina fotografije
Nemi Bulat i Vicko Vidan

Narodni muzej Zadar i Turistička zajednica grada Zadra pozivaju na svečano otvorenje izložbe Jadran Lazić: 50 godina fotografije koja će se održati u subotu, 11. lipnja 2022. godine u Kneževoj palači s početkom u 12 sati

Izložba fotografija Jadrana Lazića obilježava njegov plodonosan rad kroz 50 godina karijere tijekom koje se susreo s nekim od najvećih imena showbusinessa. Svojim radom i umjetnošću fotografije dokumentirao je svijet Hollywooda; filmskih, glazbenih, sportskih, umjetničkih i ostalih zvijezda koje su obilježile drugu polovicu 20. stoljeća.

Iznimno nam je zadovoljstvo, putem izložbe Jadran Lazić: 50 godina fotografije,  predstaviti presjek veličanstvene karijere koja nama donosi svjetski poznata imena poput Robert De Nira, Marlon Branda, Joan Collins, Raquel Welch, Chuck Norrisa, Elizabeth Taylor, Paul Newmana i brojnih drugih.

Jadran Lazić započeo je fotografirati i objavljivati u Hrvatskoj, prije pedeset godina, od školskog lista do Vjesnikovih narudžbi i istaknuo se kao autor koji je fotografirao nogometaše, dakako ponajprije splitskog Hajduka, junake svog zavičajnoga grada, ali i domaće filmske i kazališne glumce, a potom krenuo ambiciozno u Pariz strašću fotografa koji želi više.

Pedeset godina intenzivnog, dinamičnog, kreativnog, propulzivnog i upornog rada na terenu i bilježenja svih onih glumaca, političara, pjevača, književnika, nogometaša, košarkaša, starleta i drugih čiji su životi, njihovo djelovanje u javnosti i njihovi likovi poprimili masovnu popularnost kroz svjetske časopise koji su, među inim, objavljivali i fotografije Jadrana Lazića.

Jedan od bitnih podataka kada je riječ o fotoreporterima je činjenica da je Jadran Lazić čak dva puta bio svjetski ekskluzivan, što znači da je jedini imao fotografije o događajima o kojima je brujio cijeli svijet. Bilo je to 1982. kada je uspio ući u tadašnji SSSR sa jugoslavenskom putovnicom, približiti se na sprovodu Brežnjevu na odru, fotografirati ga brzo gotovo tajno, i iznijeti te fotografije van iz strogo kontrolirane zemlje, te objaviti u jednom od najjačih svjetskih magazina Newsweeku, koji je upravo tu eksluzivnu fotografiju na godišnjem proglašenju najfotografije, odabrao kao fotografiju događaja godine! Druga je ekskluziva bila vezana uz fotografiju vođe fronte za oslobođenje Palestine Abu Abasa, otmičara talijanskog putničkog broda, za čijim su likom uzalud tragali brojni fotoreporteri, a Lazić ga je snimio u ležernoj pozi časkajući s njime dok je kratko boravio 1985. u Beogradu. Za mnoge svoje najfotografije Jadran Lazić ima anegdote o tome kako je izigrao hrpu fotoreportera da bi sam izborio drugačiju fotografiju od drugih.

U svjetskoj i hrvatskoj povijesti fotografije, kao i u povijesti života svih ovdje predstavljenih ličnosti koje su u proteklih pedeset godina bili intenzivno prisutni na svjetskoj sceni umjetničko-kulturnih događanja, uokvirenih tek kratkim političkim ličnostima i događajima, i svih onih koji su učestvovali kao njihova publika i pratnja, pa i potpora, čitajući časopise i gledajući izvrsne i ekskluzivne fotografije Jadrana Lazića, stoji nerazmrsivo klupko povezanosti, te je svaka podjela na fotoreportera i fotografije vani, unutra, naše i vaše, potpuno nepotrebna, suvišna, pa i pogrešna. (mr. sc. Branka Hlevnjak, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka)

 


Reci što misliš!