Kultura

#MONOPLAY

Zadranka Filipa Bavčević u Gilgamešu propituje definiciju bezvremenskog u čovjeku

Zadranka Filipa Bavčević u Gilgamešu propituje definiciju bezvremenskog u čovjeku
Ivica Ivčević

Evo što sve večeras možete vidjeti na festivalu Monoplay u Kazalištu lutaka Zadar!

20:00 Izložba umjetničkih figura članova Udruge za slijepe i slabovidne Zadarske županije

           Dnevni boravak

Radovi su nastali nakon održanih radionica osvještavanja pokreta koje je vodila Josipa Štulić.

Radionice su se održale u dva susreta uz pomoć volonterki koje imaju iskustva s glinom, a na radionicama su sudjelovale videće i slijepe osobe, naši članovi, članovi Udruge tjelesnih invalida, volonteri i zaposlenice naše Udruge.

Radovi su raznoliki, od apstraktnih, životinjskih, ljudskih oblika do onih običnih uporabnih poput žlice koja samo u pokretu ostvaruje svoju svrhu.

Super je što sve ljudima padne na pamet kad je riječ o pokretu.

Radovi namjerno nisu bojani, ideja je bila fokusirati se na opip, a ne isključivo na vizualnost.

13. Monoplay u Kazalištu lutaka Zadar - treći dan 13. Monoplay u Kazalištu lutaka Zadar - treći dan

Vrijeme: 21:00
FILIPA BAVČEVIĆ: GILGAMEŠ
Trajanje: 38 min

Koreografija i izvedba: Filipa Bavčević
Oblikovanje zvuka: Miro Manojlović i Silvio Bočić
Dramaturgija: Sunčica Sodar
Vanjska suradnica: Maria Teresa Tanzarella
Kostimografija: Zdravka Ivandija Kirigin
Oblikovanje svjetla: Saša Fistrić
Grafičko oblikovanje promotivnih materijala: Dinko Uglešić
Video i montaža: Matija Kralj
Fotografije: Ivica Ivčević

GILGAMEŠ

Kada je riječ o esenciji postojanja, nisu li naša promišljanja samo varijacije u interpretaciji koje se nižu i slažu povijest već tisućljećima? Lako zapadamo u ideju da je današnje društvo umnije no ikada, no vrlo često smo ograničeni na poznato i trenutno. Ne događa li se konstantno, na neki svoj način, sve opet iznova?

Propitkujući definiciju bezvremenskog u čovjeku, predstava za svoj oslonac odabire Ep o Gilgamešu kao najstarije poznato književno djelo. Ep je životna priča s bogatom fabulom o životu i smrti, o vladaru Uruka i njegovim pustolovinama u potrazi za besmrtnošću. Gilgamešev put pun je susreta; on prolazi trenutke radosti, tuge, prijateljstva, gubitka, ljubavi, strasti, lutanja i razočaranja.

Poistovjećujući se s glavnim likom, izvođačica predstavu gradi kroz vlastito poimanje njegovog subjektivnog doživljaja. S publikom dijeli svoj svijet mašte dok na pozornici biva sama, sukobljena s fiktivnom stvarnošću. Na sceni se tako pojavljuje novi subjekt bez identiteta, koji transformacijom od samodopadnog tiranina do izgubljenog tragača može predstavljati svakoga od nas. Suočen sa smrtnošću, on za sobom ostavlja sve svoje maske.

FILIPA BAVČEVIĆ diplomirala je 2014. godine na plesnoj akademiji u Salzburgu (SEAD).

Od završetka školovanja, stečenu naobrazbu obogaćuje kroz radionice suvremenog plesa te radeći kao plesač, pedagog i koreograf. Trenutno živi i radi na relaciji Zagreb – Zadar, a iza sebe ima niz plesnih projekata u kojima surađuje s mnogim renomiranim inozemnim i hrvatskim plesnim umjetnicima poput: Simone Forti, Davida Hernandeza, Jozefa Fruceka i Linde Kapetanee, Petre Hrašćanec, Saše Božića, Marjane Krajač, Irme Omerzo, Roberte Milevoj, Lade Petrovski Ternovšek, Sanje Petrovski, Mije Zalukar, Matee Bilosnić i drugih.

Predstave izvodi u Hrvatskoj i inozemstvu, a među značajnijim lokacijama izdvaja: Vitlycke- Centre for Performing Arts u Švedskoj, York Theatre Royale, Tjedan suvremenog plesa u Zagrebu, Muzej moderne umjetnosti u Salzburgu, Festival plesa i neverbalnog kazališta u Svetvinčentu, Dane Suvremenog Plesa u Varaždinu, Platformu.hr, Monoplay- festival sola u Zadru, Izlog suvremenog zvuka u Zagrebu i UKREP festival u Ljubljani.

2018. godine stekla je status slobodnog umjetnika.

Od 2007. godine članica je Zadarskog plesnog ansambla s kojim surađuje kroz brojne predstave te u sklopu kojega povremeno održava radionice suvremenog plesa. Pedagoško iskustvo stječe i kroz rad u Zagrebačkom plesnom centru.

Od 2016. do 2018. godine djeluje kao asistent na Plesnom odsjeku Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje u siječnju 2021. po prvi put predaje kao gostujuća nastavnica na kolegiju Suvremena plesna tehnika.
U dva navrata, 2018. i 2020. godine predaje suvremeni ples i scensku praksu u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici. 2021. priprema završni maturalni rad iz predmeta scenska praksa u Umjetničkoj plesnoj školi Silvije Hercigonje.

Članica je produkcijskog tima Stream radionica i Monoplay festivala u Zadru.


Reci što misliš!