Kultura

umjetnost približavanja

Od Ježeve kućice do Mladenke kostonoge u Kuli Jankovića

Od Ježeve kućice do Mladenke kostonoge u Kuli Jankovića

Umjetnost približavanja u Islamu Grčkom i Latinskom danas donosi zanimljiv program.

18 h JEŽEVA KUĆICA
Kula Jankovića
Prema kratkoj priči Branka Ćopića

Scenarij i režija: Eva Cvijanović, Naratori: Rade Šerbedžija (hrvatska verzija), Kenneth Welsh (engleska verzija), France Castel (francuska verzija)
Glazba: Darko Rundek, Direktor fotografije: Ivan Slipčević
stop animacija, lutka film, godina: 2017. format: DCP, 4K, trajanje: 10'
Produkcija i distribucija: National Film Board, Bonobostudio, zemlje produkcije: Kanada, Hrvatska

20. 07. 2021. u 19 sati

Nataša Puškar, Zagreb
PREDSTAVLJANJE AUDIO ROMANA VLADANA DESNICE: PROLJEĆA IVANA GALEBA
Kula Jankovića

Audio verzija romana ‘Proljeća Ivana Galeba’ rezultat je suradnje Srpskog narodnog vijeća, Vijeća srpske nacionale manjine Grada Zagreba te Ljubice Letinić i produkcijske kuće Transonica, najveći i najobimniji projekt prve domaće digitalne biblioteke audio knjiga book&zvook. Riječ je o sedamnaest sati vrhunske naracije glumca Zorana Čubrila uz diskretnu glazbenu intervenciju kompozitora Mara Marketa. Nataša Puškar roman približava slušaocu, govoreći o strukturi romana, građi, ulozi koju imaju svjetla i sjene te metodama razvijanja fabule. Poslušat ćemo dva poglavlja romana.
Nataša Puškar, profesorica je srpskog jezika i književnosti i nekadašnja radijska novinarka, radi u Vijeću srpske nacionalne manjine Grada Zagreba. Bavi se kulturnom produkcijom kroz autorske i druge projekte, a u slobodno vrijeme znanstvenim radom. Objavljuje u području lingvistike s posebnim osvrtom na rodne odnose, čime se najviše bavila u doktorskoj disertaciji.

20. 07. 2021. u 19:30 sati

Želimir Periš, Zadar

PREDSTAVLJANJE ROMANA „MLADENKA KOSTONOGA“
razgovor s autorom moderira Staša Aras
Kula Jakovića

Autor istražuje tko je ženski mitski lik satkan od priča iz prostora Dalmatinske Zagore i koliko je taj prostorni kontekst zaustavlja u vrijemenu. Autor roman vrijeme Kostonoge preslaguje, žanrovski ga razrahljuje i čini bliskim suvremenom čitaocu.
„Ovaj neizmjerno razigran i samo naizgled razbarušen, a zapravo pomno promišljen i ambiciozan roman izbrušene rečenice, koji je iziskivao opsežan istraživački rad, kako na faktografiji, tako i na govorima raznih područja kojima Gila putuje, smatramo jedinstvenim književnim djelom koje obiluje humorom i ironijom; prošla vremena oživljava da bi nam progovorio o ovome našemu, napose o ženskom traumatskom iskustvu, pridonoseći osnaživanju žena vlastitim tekstualnim pregovaračkim praksama i gestama otpora.“
Dio obrazloženja žirija nagrade T- portala za 2020. godinu, koji je Mladenku Kosotonogu proglasio romanom godine.

20. 07. 2021. u 20:30 sati
Stanislava Nikolić aka Staša Aras, Zadar, Dubrovnik

PREDSTAVLJANJE KNJIGE „12 PRED ZIDOM“ moderira Želimir Periš
Nova zbirka priča Staše Aras okupljenih u knjizi „12 pred zidom“ počiva na atmosferi, najvećim dijelom na mediteranskom dekoru i autentičnosti likova koji su „uhvaćeni“ u mrežu okolnosti i suočavaju se s činjenicama onoga što ih je zadesilo u životu, ali u priče je upisano i ono što su oni za sebe htjeli. Čitajući ovih dvanaest priča možemo osjetiti jake mirise, dotaknuti zemlju po kojoj likovi hodaju, kušati jela koja serviraju – lako se posve prepustiti sinesteziji okusa, opipa i mirisa ovoga teksta.

20. 07. 2021. u 21:30 sat
Marko Paunović, Beograd
'ŠTO JE PUT?', performativ-kompozicija

Kula Janković

Marko Paunović, sound artist i zvučni skulptor, bavi se sintezom elektro-akustike i ambijenta, istražujući zvučni potencijal melanholičnih pejzaža u okvirima minimalizma i drona. U svom radu koristi ekstenzivnu manipulaciju četvorokanalnih magnetofonskih traka, reverbalizirane i loop audio fragmente, stavljajući akcent na samu atmosferičnost ili čist zvučni sadržaj vokalnog izvođenja. Presudan uticaj na ovog autora imali su avangardni i neoavangardni pokreti XX stoljeća, a posebno 'individualne mitologije', te u kompozicijama često pribjegava oživljavanju tonskih arhiva. Njegovi poetsko-teorijski tekstovi predstavljaju primer konceptualne jezičke ('l=a=n=g=u=a=g=e') poezije, a ujedno su i polazišta za nastanak kompozicija. Kako svojom autorefleksivnošću govore o samom činu nastajanja, pri svakom izvođenju zalaze u polje 'lecture performansa’.
 


Reci što misliš!

 Izdvojeno