Kultura

večernja scena u klz

Koliko je zadarska publika navikla na eksperimente na pozornici?

Koliko je zadarska publika navikla na eksperimente na pozornici?

Koliko je zadarska publika navikla na eksperimente na pozornici? Susretala se s prpošnim komedijama, lutkarskim vještinama, upoznala glumce i njihove izuzetne izvedbe koje su i u svijetu imale odjeka (Kaštanka). Nova predstava "Victor ili djeca na vlasti" nešto je sasvim drugačije.

Tekst francuskog autora Rogera Vitraca smatra se pretečom teatra apsurda. Uvodi nas tako Robert Raponja u svijet francuske elite, bračnog para koji živi dosadnim imućnim životom, suprug ima aferu da mu prođe vrijeme, a maleni Victor na svoj deveti rođendan odlučuje napraviti show pa razotkriti sve što zna. A zna - sve i više od toga. Victora bi danas društvo prozvalo ''kristalnim djetetom''. Star malim bićem, hiperosjetljivim i prezrelim za svoje godine.

Tko je dijete, a tko odrasla osoba? Što se krije ispod krinke građanske pristojnosti, formalne učtivosti i ljubaznosti? Predstava provocira svakom svojom mišlju i postupcima.

"Večernju scenu" ili kazalište za odrasle redatelj je zaista ozbiljno shvatio.

Teško je ovu predstavu promatrati s naočalama doslovnosti i definiranosti.

Ona je prije svega i jezična i stilska igra, u naručju izuzetno atraktivne scenografije i kostimografije. Morbidna i lascivna, u nekoliko trenutaka nonsensna, predstava publiku nasmijava ali i začuđuje, a već Zadranima poznati glumci stvaraju osjećaj topline, pa i obiteljsku atmosferu na sceni. Naravno, to je jedna jako simpatična disfunkcionalna familija.

Posebno se to odnosi na sjajnu Sanju Zalović i Dragana Veselića, ali ništa manje pažnje nisu osvojili Damir Karakašić kao Victor, ili pak razigrana Monika Lanšćak, Nenad Pavlović kao uštogljeni Antoine, te služavka Lili koju igra Irena Bausović, koja je iz predstave u predstavu sve bolja i ''krade gledatelja'' i u sporednim ulogama.

Vjera Vidov je Angelina Jolie zadarske predstave - poput Maleficante u spin offu kultne bajke o Trnoružici, ona se scenom kreće poput demona, a istodobno savršeno odgovara na nonsens koji je pred nju postavljen (ispuštanje neugodnih plinova!) A svima će presuditi Emilie, prevarena supruga i razočarana i shrvana majka - Anđela Ćurković Petković!

Ako niste navikli na eksperimente na sceni - gestikulaciju, grimase, simboliku i asocijaciju, sve ono što će biti odlika teatra antiteatra, onda bi vas ova predstava mogla i zbuniti.

Kostimografkinja i oblikovateljica lutaka Carmencita Brojboiu dala je veliki doprinos projektu. Skladatelj je Igor Karlić, scenograf Leo Vukelić, a scenski pokret radio je Andreja Kulešević. Oblikovatelj svjetla je Frane Papić, a umjetnička suradnica Vjera Vidov.


Reci što misliš!