Izložba "Croatia je Hrvatska" srušila sve rekorde posjećenosti
Najposjećenija hrvatska izložba demantirala loše pokazatelje Eurostata o Hrvatima kao ljubiteljima kulture
Prema podacima Eurostata, statističkog ureda Europske unije, Hrvati se nalaze ispod prosjeka po posjećenosti kulturnih događanja.
U ovome dijelu Europe kulturne sadržaje najviše konzumiraju Slovenci, dok su na europskoj razini apsolutni pobjednici Islanđani sa čak 90 posto posjeta godišnje. S druge strane, Hrvatska je na dnu ljestvice sa skromnih 37 posto stanovnika koji posjete neki kulturni događaj, u odnosu na prosjek Europske unije koji iznosi 64 posto.
Ipak, kao pozitivan primjer u ovome negativnom trendu koji je vladao proteklih godina, ističe se upravo završena multimedijska i interaktivna izložba „Croatia je Hrvatska“, koju su u zagrebačkom tunelu Grič organizirali Croatia osiguranje i Turistička zajednica Grada Zagreba.
Riječ je o izložbi koja je razbila predrasude o Hrvatima kao naciji koja je nedovoljno zainteresirana za kulturu i povijest, budući da je privukla rekordnih 100.000 domaćih i stranih posjetitelja u samo 45 dana.
Postavši najposjećenijom izložbom godine dokazala je da standardni povijesni sadržaj predstavljen na neuobičajen, zanimljiv i interaktivan način može zainteresirati građane različitih generacija. Svojim neobičnim postavom, interaktivnošću – gdje su sami posjetitelji mogli izlagati svoje obiteljske uspomene te drukčijim pogledom na hrvatsku povijest zainteresirali su, ne samo domaću publiku i zagrebačke turiste, već su privukli pohvale i mjerodavnih svjetskih institucija.
„Izložba Croatia je Hrvatska predstavlja nesvakidašnji projekt koji je uspješno spojio kulturu i znanost te gospodarstvo i turizam. Lakši i pojednostavljeni pregled povijesti kojeg je na vrlo intrigantan način omogućila izložba dobar je temelj za razumijevanje prošlosti, što ujedno predstavlja osnovni preduvjet razumijevanja sadašnjosti i gradnje budućnosti“, rekla je pomoćnica ministrice kulture, doc. dr. sc. Iva Hraste Sočo.
Osim što je prikazala isprepletenu povijest Zagreba, Hrvatske i najstarije nacionalne osiguravateljne kompanije Croatia osiguranja u posljednje 133 godine, izložba je omogućila svim građanima sudjelovanje u kreiranju njezina sadržaja, a odaziv je bio rekordan.
Čak 5.370 fotografija građani su ustupili za potrebe izložbe, a na samoj izložbi su mogli sudjelovati u pokusima Nikole Tesle, posjetiti originalni plesnjak iz šezdesetih godina, proći kroz sklonište iz Drugog svjetskog rata, ali i uputiti poruke za budućnost.
„Kao jedan od interesantnijih elemenata ove atraktivne izložbe svakako bih izdvojio njezinu temeljnu postavku, odnosno činjenicu kako je službena povijest jednako važna kao i ona mala, osobna povijest običnih ljudi. Posebnost je izložbe upravo njezina poruka čitavom društvu o potrebi jedne vrste povezivanja, suosjećanja, čak konsolidacije oko toga da su svi akteri u društvu važni sa svojim povijestima“, istaknuo je istaknuti hrvatski teoretičar dizajna prof. dr. sc. Feđa Vukić.
Kako je ova izložba obilježila kulturnu sezonu grada te podigla razinu svijesti kod građana o kulturi slaže se i povjesničar umjetnosti Igor Zidić. “Nadam se da je izložba Croatia je Hrvatska zainteresirala javnost za buduće izložbe i slične kulturne događaje. Drago mi je da je izazvala velik odjek u javnosti jer smatram kako su kultura i sve aktivnosti povezane s njom odraz identiteta jednog naroda kojeg nikako ne smijemo zanemariti” rekao je Zidić.
Predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, akademik Zvonko Kusić posebno se osvrnuo na njezin edukativan karakter. „Izložbe ovakvog tipa imaju neprocjenjivu edukativnu vrijednost. Posebnost ove izložbe svakako je u njezinoj inovativnosti, spoju tehnologije i klasičnog načina predstavljanja eksponata. Cilj kulture općenito, a potom i izložbe kao jednog vida njezine promocije, trebao bi biti poticanje i razvoj kritičkog mišljenja stanovništva te davanje drugačije perspektive o nekoj temi što je ova izložba svakako i uspjela.“, naglasio je akademik Kusić.
Dakle, očito su nužne kreativnost i inovativnost u načinu prezentacije ponude kulturnih sadržaja, što je ova izložba koju produkcijski potpisuju prof.dr.sc. Božo Skoko, Davor Bruketa i Damjan Geber, njihovi timovi iz Millenium promocije, Brigade te Bruketa&Žinić&Grey, kao i kustosi Hrvatskog povijesnog muzeja, potvrdila.
Vezane vijesti
-
Pandemija koronavirusa posebno je negativno utjecala na mlade zbog čega će sljedeća godina biti posvećena problemima s kojima se suočavaju, od uskraćivanja obrazovanja do porasta problema s mentalnim zdravljem, upozorili su europarlamentarci u raspravi o proglašenju 2022. Europskom godinom mladih.
-
Rezultati prve provedene nacionalne studije o dostupnosti socijalnih usluga pokazuju da pripadnici različitih ranjivih skupina u Hrvatskoj nemaju jednake šanse dobiti kvalitetne socijalne usluge, a dodatno su nejednakosti produbljene na regionalnoj i lokalnoj razini.
-
Objavljeni su podaci istraživanja o navikama konzumiranja alkohola u državama članicama Europske unije.
-
Samo 8 posto roditelja iz novije generacije iseljenika djecu je upisalo u program hrvatske nastave u Njemačkoj, a više od 27 posto ih želi uzeti njemačko državljanstvo, piše u subotu Večernji list.
Izdvojeno
-
Gostujući kod Mile Moralić u Točki na tjedan, predsjednička kandidatkinja Ivana Kekin otkrila je što najviše zamjera aktualnom predsjedniku Zoranu Milanoviću
-
Širom Izraela u nedjelju su se oglasile sirene nakon čega je uslijedilo više raketnih napada iz smjera Libanona u kojima je ranjeno više ljudi, objavila je izraelska vojska.
-
Hrvatska još uvijek previše energenata uvozi te i dalje prevladavaju fosilni izvori, no ima sve uvjete za dobru zelenu tranziciju u kojoj će prevladavati energija iz obnovljivih izvora, naglasci su s konferencije Energetski sektor - prilike i izazovi.
-
U ponedjeljak, 25. studenog u 11:30 sati Narodni muzej Zadar poziva sve na besplatno stručno vodstvo „U potrazi za sv. Krševanom“, organizirano za građanstvo povodom obilježavanja Dana Grada Zadra.
Reci što misliš!