Kultura

suvremeni ples u zadru

Završio Monoplay: Neizmjerno važna uloga plesnog festivala za kulturu grada

Završio Monoplay: Neizmjerno važna uloga plesnog festivala za kulturu grada

Na početku posljednje večeri festivala suvremenog plesa Monoplay, predstavljeni su radovi sudionika zadarske plesne scene. U velikoj dvorani nastupili su Marin Lemić, Kristina Lisica, Laura Čerina i Maja Petani.

U dvorištu kazališta svoj solo je izvela Patricija Gospić, a u sv. Dominiku Nataša Kustura.

Milan Tomašik, slovački plesač koji živi i radi u Ljubljani, po drugi put je gost festivala i publika je pokazala izrazitu naklonost za njegov nastup. Solo 2016 je njegov najnoviji solo kojim zaokružuje trilogiju solo izvedbi koje je ostvario kroz desetak godina.

Duhovita i vrlo suptilna predstava je odraz trenutka koji je neuhvatljiv, a istovremeno bezvremenski.

Kretanje plesača nit je koja spaja i povezuje prošlost i budućnost sa sadašnjim trenutkom u kojem se sve mijenja dok tijelo neprestano putuje kroz prostor i vrijeme uz niz sila koje nasilno upadaju u naš intimni prostor, te bez njih. Tomašik je izvođač koji se kreće nevjerojatnom lakoćom, ekspresivnog tijela i besprijekorne tehnike.

Kroz  razgovor nakon programa sa zadarskim izvođačima i organizatoricama Petrom Hrašćanec i Sanjom Petrovski, kritičarka i publicistkinja Maja Đurinović osvrnula se na položaj plesne umjetnosti u Zadru i Hrvatskoj.

Razgovaralo se o nastanku i ulozi festivala u kulturi življenja grada i njegovom utjecaju na razvoj kazališne i plesne scene u regiji i cijeloj Hrvatskoj.

Mnoštvo mladih, talentiranih i školovanih plesača u Zadru svjedoči o kontinuiranom, stručnom i strpljivom radu na edukciji ne samo plesača već i publike.

Večer je završena jednosatnim koncertom glazbenog umjetnika, pisca i scenarista Mate Matišića.

 


Reci što misliš!