Kultura

13. Zadarsko kazališno ljeto

'Kvetch' introspektivno o ljudskim banalnostima

'Kvetch' introspektivno o ljudskim banalnostima

Kako je izvedba Kazališta Virovitica u suradnji s GDK Gavella, umalo uzrokovala implodiranje cijelog svemira

U četvrtak 12.7.2007 u dvorištu Providurove palače, a u sklopu 13. Zadarskog kazališnog ljeta, nakratko se poljuljao prostorno -vremenski kontinuum i svi posjetitelji tog iznimnog događaja dobili su mogućnost spoznati esenciju same ljudske komunikacije, i diskontinuum ljudskih misli i djela.

Helena Minić i Enes Vejzović kao Donna i Frank

U organizaciji Kazališta Virovitica u suradnji s GDK Gavella gledatelji su mogli zaviriti unutar - ali doslovno unutar - ljudskih misli, u naoko bezazlenim društvenim situacijama. I onda to zavirivanje otkriva da stvari uopće nisu bezazlene, već da upravo na takvim banalnostima stvari pucaju. Da li je večera prekuhana, da li je seks dobar, da li je osmijeh glumljen. Da li su to uopće banalnosti ili temelj ljudskih odnosa?

Tehnika introspekcije misli, koju su nam glumci (Enes Vejzović, Helena Minić, Janko Rakoš, Blanka Bart Rajoš i i Igor Golub) tako zabavno prikazali je nešto najduhovitije što su ove godine (a možda i prethodnih) vidjele zadarske kazališne daske. To otprilike funkcionira ovako: Kad neki od likova razmišlja, vrijeme stane, prostor - vrijeme se prekine, svi ostali glumci se 'zalede' u trenutnim pozama dopuštajući liku koji razmišlja da odglumi svoje misli. Potom se vrijeme nastavlja, sve dok netko drugi nema nešto za pomisliti, tada se vrijeme opet zaustavlja, svi 'zalede', a ovaj misli.

Ta filmska 'montaža' scene je pravo osvježenje. Rezovi su kratki, nekad samo par sekundi, grimase u kojima se likovi 'zalede' su presmiješne, a opet tako realne - ali ono najjače - onaj nesrazmjer onoga što čovjek misli i onoga što govori - to je teatar. Glumci, svi odlični, posebne pohvale Rakošu i Minić, ali Vejzović je 'vladao' daskama. Zaključno, Berkoff je veliki svjetski dramatičar, kojega je hrvatska publika već dobro upopoznalau interpretacijama Teatra Exit - Dekadencija i East. Međutim, od svih Berkoffovim predstava Kvetch je možda i najizvođeniji - i Zadar ga zavrjeđuje.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.