Kultura

10 tisuća prodajnih mjesta

Niske cijene i široka distribucija tajna uspjeha "Knjige dostupne svima"

Niske cijene i široka distribucija tajna uspjeha

Osim niskih cijena, Todoriću u prilog ide i široka distributivna mreža

Sredinom 2010. godine Ivica Todorić ušao je na malo hrvatsko izdavačko tržište knjiga sa svojom izdavačkom kućom Znanje i projektom pod nazivom Knjiga dostupna svima. Od pokretanja ove biblioteke prodano je više od 500.000 knjiga, prenosi net.hr.

Osim niskih cijena, Todoriću u prilog ide i široka distributivna mreža. Tako se knjige prodaju u trgovačkom lancu Konzum, drogerijama Kozmo i kioscima Tiska. Dakle, na više od 10.000 prodajnih mjesta diljem Hrvatske. Sve to moglo bi se odraziti na poslovanje ostalih domaćih izdavača. Kako ističe Petra Ljevak, izvršna direktorica Naklade Ljevak, konačne posljedice Todorićeva ulaska u izdavaštvo postat će vidljive tek za godinu-dvije. Platforma kojom se on koristi za plasman knjiga, pojašnjava za Poslovni dnevnik, nedostupna je bilo kojem drugom izdavaču.

Dodaje da najveća potencijalna prijetnja ukupnom tržištu nije niska cijena, nego izbor novih naslova jer su u ponudi i tek nedavno objavljeni naslovi.

"Masovno tržište kao sekundarno tržište treba pozdraviti. Svaki naslov ima svoj vijek i nakon nekog vremena plasira se u proizvodno jeftinijem izdanju. Sa Znanjem se javlja problem da se novi naslovi, tek nedavno objavljeni na stranim tržištima, izravno plasiraju na masovno tržište, čime se potpuno preskače uloga knjižara", kaže Ljevak.

Takva bi politika, smatra, mogla dugoročno ugroziti funkcioniranje knjižarske mreže, a time posredno i izdavača. Da je odabir novih naslova najproblematičniji aspekt projekta Znanja, smatraju i u Mozaik knjizi i Algoritmu.

Ipak, takva praksa ima i naličje pa su knjige, tvrde izdavači, često otisnute na jeftinijem papiru, loše uvezane i nemarno urednički obrađene.

Kako, pak, ističe direktor izdavaštva Profila Krunoslav Krunić, ponuda knjiga za 20 kuna popularizira čitanje, a knjiga postaje pristupačnija svima, što je cilj svih izdavača. No, Krunić naglašava da postoje i knjige čija se cijena ne može spuštati. Tiskane su na finom papiru, s kvalitetnim prijelomom i interaktivnim materijalima, a unatoč većoj cijeni pravi će ih ljubitelji knjiga i dalje kupovati.

"Džepna izdanja onih knjiga koje se u kvalitetnijem izdanju pojavljuju u knjižarama možda potaknu ljude da si priušte kvalitetnije izdanje. Osim toga, kada pogledate pune cijene knjiga u kvalitetnijem izdanju, one se prosječno kreću oko 100 kuna, a to je zapravo cijena odlaska u slastičarnicu za četveročlanu obitelj", zaključuje Krunić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.