Kultura

21.Svjetski festival animiranog film

Uskoro nam stiže 21. Animafest

Uskoro nam stiže 21. Animafest

Festival će prikazati najbolje filmove svjetske dugometražne animirane produkcije iz posljednje dvije godine

Svjetski festival animiranog filma Animafest Zagreb, održat će se od 31. svibnja do 5. lipnja u zagrebačkim kinima Europa i Tuškanac. U šest festivalskih dana, u sedam festivalskih programa prikazati će se sveukupno 69 filmova, od toga 22 dugometražna i 47 kratkometražnih, piše mojtv.hr

Dvadeset i prvo izdanje festivala u glavnim će programima prikazati najbolje filmove svjetske dugometražne animirane produkcije iz posljednje dvije godine, dok su popratni programi sastavljeni od visokobudžetnih hitova poput "Simpsona", "Koraline i tajne ogledala" te "Iluzionista".

Novi program Kino za uši audiovizualni je spektakl sastavljen od kultnih glazbenih filmova, iznimne važnosti za animirani film i pop-kulturu. Uz zahtjevnije autorske filmove pripremljen je i bogati program za one najmlađe, dok od zvjezdanih posjetitelja festivala izdvajamo renomirane autore poput Paula Driessena, Davida Silvermana, Garrya Bardina i Alekseja Aleksejeva. Na ovotjednoj press konferenciji, s bogatim festivalskim programom, ukratko su nas upoznali umjetnički ravnatelj Daniel Šuljić, producentica Vjera Matković i koordinatorica Animafestova programa za djecu, Tina Tišljar.

Vjera Matković izdvojila je film Phila Mulloya "Doviđenja, Gospodine Christie", crnu komediju bez imalo političke korektnosti, prvi srpski dugometražni animirani film, "Technotise: Edit I Ja" Alekse Gajića, uspješnicu studija Folimage – triler "Život jednog mačka", ljubavnu priču "Chico i Rita" Oskarovca Fernanda Truebe i Javiera Mariscala ispričanu uz fenomenalni džez-soundtrack, prvi nezavisni animirani kineski film, "Piercing I" redatelja Liu Jiana i već skoro kultnu "Metropiu" Tarika Saleha.

Daniel Šuljić najavio je audiovizualni spektakl kultnih glazbenih filmova: psihodeličnu "Žutu Podmornicu" Georgea Dunninga bogato začinjenu glazbom Beatlesa, "Pink Floyd - Zid" Alana Parkera, igrani film s kultnim petnaestominutnim animiranim segmentom, te znanstveno-fantastični "Heavy Metal" Geralda Pottertona u kojem praše Black Sabbath, Nazareth i DEVO.

21. Animafest svečano se otvara u utorak projekcijom filma "Iluzionist" Sylvaina Chometa. Film se prikazuje izvan konkurencije, u sklopu Posebnih projekcija, gdje mu društvo čine već spomenuti "Simpsoni" Davida Silvermana - koji će film osobno predstaviti zagrebačkoj publici - te "Koralina i tajna ogledala" Henrya Selicka kojeg će publici predstaviti brend menadžer Mark Shapiro iz Studija LEICA, produkcijske kuće filma.