Kultura

Galerija Kapetanova kula

"Urbanim tragovima" mediteranske i kršćanske kulture Egipta

U njezinu su fokusu građevinske konstrukcije, ziđe, zdanja, a najčešće pojedini detalji vješto izrađeni u kamenu

U zadarskoj galeriji Kapetanova kula sinoć je održano otvorenje izložbe Branke Riđički pod nazivom 'Urbani Tragovi'. Uz supruga, koji joj je velika podrška u njenom cjelokupnom dosadašnjem radu, autorici su došli čestitati i obitelj, prijatelji, poznanici, između ostalog Ivo Govorčin, predsjednik HDLU-a Zadar i Ivo Fadić, ravnatelj MAS-a.

Izložba se sastoji od dva ciklusa - 'Urbani tragovi' i 'Baština', rekla nam je autorica. Početna inspiracija je došla iz Egipta gdje su autorica Branka Riđički i njezin suprug prije nešto više od godinu i pol dana snimali za dokumentarnu emisiju 'Potraga za svetim'. 'Imali smo prilike snimati u samostanu Svetog Antuna kod Crvenog mora iz 4. stoljeća i ta arhitektura od blata me jako inspirirala. Inače sam uvijek radila fotografije koje sam kasnije koristila za različite inspiracije.

Tako je nastao taj ciklus 'Baština', inspiriran arhitekturom koptskog samostana Svetog Antuna.' Dok je radila , najviše je naglaska dala igri svjetla i sjene te je, kaže, u potpunosti pokušala dobiti igru svijetlih i tamnih ploha, a ne se toliko temeljiti na realističnom prikazu.

Drugi dio ciklusa 'Baština', nastavljen je na Zverincu, otoku od kud je Brankin otac i gdje njezini roditelji trenutno više borave nego u samom Zadru. 'Tamo imamo jednu staru gospodsku kuću iz 17./18.st., i ona mi je također jako dugo vremena bila ideja koju sam htjela to prenijeti na platno', kaže Branka. I tako je nastala želja autorice Branke Riđički da poveže mediteransku s kršćanskom kulturom prvih samostana u Egiptu.

Autorica uglavnom radi u tehnici akrilik, kombinirajući akrilik s pijeskom. 'Radim na teksturi koju postižem modelirajućom akrilnom pastom i na nekim radovima kombiniram i papir.' Ali, akrilik joj je, kaže, temelj od kojeg svaka njena slika 'započinje svoj život'. Za ovu izložbu joj je, s povremenim prekidima, bilo potrebno oko 4 mjeseca rada.

Drugi ciklus su 'Urbani tragovi' po kojem je izložba i dobila svoje ime. 'Taj ciklus je također nastao prema fotografijama i temelji se na arhitekturi, ali ovaj puta na osjećaju arhitektonske mase, površine, kamena, zidova,... I to sam pokušala dočarati u apstraktnim kompozicijama. Oba ciklusa su zapravo monokromatski obrađena, odnosno radila sam samo u bijelim i smeđim tonovima', rekla nam je Branka Riđički.

U njezinu su fokusu građevinske konstrukcije, ziđe, zdanja, a najčešće pojedini detalji vješto izrađeni u kamenu. S vremenske distance snimljene fotografije postaju kompozicije za sebe iz kojih Branka Riđički upija raspored linija, osobito krugova i polukrugova s volumena džamija, kao i njihovu monokromiju

Život u inozemstvu i život na malome otoku najveća su joj inspiracija, kaže Branka. Također, velike sličnosti u dvije tako udaljene kulture i podneblja također su je natjerale da u svojim radovima zauvijek ovjekovječi ljepotu Mediterana i sjeverne Afrike u jedno. 'U Egiptu sam živjela 2 godine i ta je zemlja u meni ostavila jako veliki trag kao i život na otoku gdje sam provela svoje djetinjstvo. Najveća mi je želja povezati jedno s drugim.'

Izložba je za posjetitelje otvorena do 30. lipnja u galeriji 'Kapetanova kula', a u srpnju se seli na Komižu gdje će biti izložena u Gradskoj čitaonici.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.