Plesna fešta
Savičenta između tijela i njegovih tehnoloških nastavaka
Po dvanaesti put ove će godine, od 22. do 26. srpnja, istarski gradić Svetvinčenat poslužiti kao nevjerojatna kulisa za suvremeni ples i sve njegove intermedijalne i multimedijalne izvedenice
Festival plesa i neverbalnog kazališta u Savičenti, kako Istrani nazivaju ovo pitoreskno mjesto, od 2000. pod vodstvom Snježane Abramović-Milković funkcionira kao ljetno okupljalište plesačica i plesača, ali i plesne publike iz cijele regije, Europe i svijeta. Kako je riječ o jedinom ljetnom plesnom festivalu, nije čudno da je u fokusu svih onih koji u Hrvatskoj plešu, pišu o plesu ili jednostavno vole ples.
Kad ga je osnivala, voditeljica Zagrebačkog plesnog ansambla znala je koja joj je, kako se to suvremenim proaktivnim jezikom kaže, misija i vizija. Od početka nije pristajala na uske produkcijske okvire festivala-početnika, nego je uvijek nastojala napumpati program do gotovo nemogućih razmjera. No, uz velike ansambl-projekte, kako domaće, tako i inozemne, Savičenta je uvijek bila i festival otvoren za eksperimente najrazličitijih vrsta, od predstava koje su, na primjer, igrale u odvojenim sobama za po jednog gledatelja do krajnje konceptualno promišljenih izvedbenih labirinata za praćenje i razumijevanje kojih je potrebna teorijska podloga.
Treću pak stranu različitosti koju nudi Festival plesa i neverbalnog kazališta pokazuje činjenica da se, osim u Kaštelu Grimani, povijesnoj utvrdi u središtu gradića koja je zahvaljujući ovoj manifestaciji sanirana do mogućnosti da bude pretvorena u plesnu pozornicu, velik dio programa odvija na gradskom trgu i u pripadajućoj loži, besplatno i za sve koji se tamo zateknu. Zato Svetvinčenat ima najzanimljiviju plesnu publiku, sastavljenu od onih koji prate ples i onih kojima je ples doslovno došao pred vrata.
Dvanaesto izdanje Festivala plesa i neverbalnog kazališta, unatoč kriznim uvjetima, po programu se čini jednako atraktivno, ako ne i atraktivnije od mnogih dosadašnjih. Naime, iako je okvirna tema selekcije intermedijalnost, veza između plesa i drugih medija te teatar objekta, to ne znači da su zaboravljene već uobičajene kategorije dosadašnjeg programiranja kao što su novi cirkus i performans.
U svojih pet dana trajanja, festival ima sveukupno dvanaest predstava, od čega je jedna i premijera. Riječ je o produkciji Zagrebačkog plesnog ansambla 'Tri none' koja, prema ideji Aleksandre Mišić i Ognjena Vučinića zapravo govori i o samom festivalu. Autorski tim inspiraciju je pronašao u nesvakidašnjoj publici ovog festivala, i njihovim životima, pa u predstavi pored plesačica Sare Barbieri, Martine Nevistić i Aleksandre Mišić sudjeluju i tri zbiljske none: Ljubica Čikada, Marija Floris i Ondina Sirotić. Lokalni kolorit festivalskom programu daju i filmovi kolektiva Šikuti Mashine, neoakcionističkog kolektiva iz sela Šikuti, ali i Puljanka Roberta Milevoj, koja svojim autobiografskim solom 'Roberta, Roberta' potvrđuje, između ostaloga, kako Festival plesa i neverbalnog kazališta nije slučajno baš tamo gdje jest.
Inozemni program 12. Savičente otvara španjolski koreograf Emilio Gutierrez, koji je nakon svojedobnog nastupa na istoj pozornici već radio i sa ZPA. No, jedna od najvećih atrakcija bit će, paradoksalno za plesni festival, nastup-predavanje koje će pod naslovom 'Protomembrana' održati također Španjolac, jedan od osnivača legendarne skupine La Fura dels Baus, Marcel.lí Antúnez Roca.
Riječ je o svojevrsnoj prezentaciji najnovijeg stadija u kojem je ovaj istraživač mehanotrona došao u biotehnološkim nadgradnjama ljudskog tijela. Marcel.li domaćoj publici nije nepoznat i sigurno će mnogi doći u Svetvinčenat samo zbog njega. U zanimljivije dijelove programa ulaze i nastup japanske kompanije The Original Tempo s predstavom 'Shut up, Play!!!' i digitalizirana koreografija 'Quia' njemačko-hrvatsko-kolumbijske skupine Digital Tattoo. Publici željnoj inteligentne zabave namijenjeni su nastupi belgijske koreografkinje Miet Warlop čije je izraz bliži plesu nego cirkusu i francuske grupe 'My!Laika' za koju vrijedi upravo obrnuto. Ljubiteljima regionalne scene će, pored prilike da pogledaju reprize koreografija 'Interface', 'Love Will Tear Us Apart' te 'Metar 70 i nešto', biti zanimljiv i svojevrsni kuriozitet - nastup Plesnog kazališta Skoplje s koreografijom 'A world in-between' vodeće makedonske suvremenoplesne autorice Risime Risimkin.
Vezane vijesti
-
Mnogo teže od očekivanog nogometaši Rijeke su svladali Istru 1961 na Rujevici u ogledu 20. kola Prve HNL. Rijeka je pobijedila 1-0 i vratila se na vrh ljestvice.
-
Hrvatska je u posljednjem desetljeću izgubila najmanje oko 250 tisuća stanovnika jer smo, prema procjeni Državnog zavoda za statistiku, lani krajem prosinca imali 4,036 milijuna stanovnika, piše u utorak Večernji list.
-
U susretu 9. kola Prve HNL Slaven Belupo je u subotu Koprivnici protiv Istre 1961 odigrao 1-1 (0-0), iako je Istra od 40 minute imala igrača manje jer je crveni karton dobio Navarro. Slaven je poveo u 49. minuti iz penala kojeg je zabio Ivan Krstanović. Izjednačujući pogodak u za Istru dao je Mauro Perković u sudačkoj nadoknadi (90+5).
-
Seizmološka služba RH izvijestila je u nedjelju o prilično jakom potresu magnitude 4.2 prema Richteru koji se dogodio u podmorju sjevernog Jadrana uz talijansku obalu, a osjetio se i u Istri.
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.