Granica između elitne i pop kulture
Kostelnikov "Eros, laži i pop-rock pjesme" i "Popkalčr"
Kosterlnik se zalaže za to da se pop-kultura i njeni glavni eksponenti ne mogu srogo dijeliti od takozvane visoke kulture
Zgoditak Antonina Panenke u finalu Europskog nogometnog prvenstva jedan je od najvećih umjetničkih poteza koji sam ikad vidio. Izjavio je to Branko Kostelnik na predstavljanju dvije svoje knjige – »Eros, laži i pop-rock pjesme« i »Popkalčr« – i time demonstrirao da nema velikih granica između elitne i pop kulture, iako se među njima stalno radi velika distinkcija, piše novilist.hr
Taj zgoditak Panenke spada među mitske trenutke povijesti svjetskog nogometa. Brkati čehoslovački reprezentivac iz jedanaesterca je lobao njemačkog vratara Seppa Maiera i tim je zgoditkom donio naslov prvaka Europe svojoj domovini. Kostelnikove su knjige za Vanju Babića , likovnog kritičara, »teorija i praksa pop-kulture«, a njegov stil ima značajke ležerne ozbiljnosti i nepretenciozne ambicioznosti.
Kosterlnik se zalaže za to da se pop-kultura i njeni glavni eksponenti ne mogu srogo dijeliti od takozvane visoke kulture, kazao je Babić. No, Kostelnik, inače voditelj Odjela za programsko-izložbenu djelatnost u Muzeju suvremene umjetnosti, novinar, publicist, utemeljitelj rock grupe »Roderick«, ni visoku kulturu ne dijeli od pop-kulture. Babić je istaknuo Kostelnikov esej o Juliju Kniferu kojega je doista teško povezati s pop-kulturom, a Kostelnik je tu poveznicu pronašao u Kniferovoj ljubavi prema nogometu i »tako na pop način pisao o nepop pojavama«.
Seid Serdarević , glavni urednik »Frakture« koja je objavila »Popkalčr«, a u suzidavaštvu s HDP-om i »Eros, laži i pop-rock pjesme« istaknuo je da su dvije Kostelnikove knjige komplementarne. Dok je »Popkalčr« zbirka autorovih tekstova o odnosu pop-kulture i visoke kulture, »Eros, laži i pop-rock pjesme« knjiga je o tranzicijskom položaju pop-kulture, erotizmu i odnosu prema ženskom tijelu.
Tranziciju je kao motiv naveo i urednik »Erosa, laži i pop-rock pjesama« Aleksandar Štulhofer. Za njega to jedinstvena studija, skica Hrvatske u devedesetim godinama kroz život rock banda, »Rodericka«. Estetika tada nije imala ništa sa životom. Tada vladaju zakoni tržišta koji su vođeni sitnim osobnim interesima, kazao je Štulhofer.
O knjizi i autoru zborio je i Bruno Kragić , ravnatelj Leksikografskog zavoda »Miroslav Krleža«, koji je za sebe pošteno kazao kako o pop kulturu uglavnom ne zna ništa, o punku i rocku, stalnim Kostelnikovim temama, ne zna ništa, a po znanju pop-kulture spada među reakcionare, dok je Kostelnik po znanju i shvaćanje pop-kulture revolucionar. Kragić je Kostelnikov stil usporedio sa stilom Ive Škrabala u njegovim knjigama o hrvatskoj filmskoj povijesti i u smislu iskričavog stila Kostelnik se nameće kao Škrabalo pisanja o rocku i pop-kulturi.
novilist.hr/ezd
Vezane vijesti
-
-
-
Tvrdnja: “Ja ne osuđujem druge ljude” je laž, tvrde psiholozi. Istraživanja su pokazala da za manje od sekunde stvaramo vlastito mišljenje o nekome
-
Nadamo se da nas premijerka neće izigrati kao što je to napravio ministar Čobanković, kažu bivši radnici Đakovštine
Izdvojeno
-
U zadarskom Arsenalu održani su 4. Dani vina i gastronomije Zadarske županije u organizaciji Turističke zajednice Zadarske županije i Sveučilišta u Zadru.
-
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković boravio je u petak, 13. prosinca u Rijeci gdje je sudjelovao na svečanoj primopredaji 3 nove brodice za Lučke kapetanije Pula, Rijeka i Senj.
-
Božićna čarolija preplavila je i Opću bolnicu Zadar. Bolnički je krug večeras zasjao u blagdanskom ruhu, stvarajući dašak čarobne atmosfere uoči najljepšeg kršćanskog blagdana, Božića.
-
Sljedećeg vikenda u Salima održati će se malo drugačiji advent od ostalih na kakve smo se navikli zadnjih godina. Lišen blještavila visokih cijena i ljudske pohlepe.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.