Kultura

Koncertna sezona u Zadru

Hommage Dori Pejačević klavirskim koncertom Matije Dedića

Hommage Dori Pejačević klavirskim koncertom Matije Dedića

Matija Dedić sinoć je pred punom Svečanom dvoranom Sveučilišta u Zadru održao koncert naziva Contessa-hommage Dori Pejačević. Contessa je ujedno i naziv njegovog posljednjeg albuma, u cijelosti posvećenog kontesi Dori Pejačević. Na njemu je obradio njena poznata djela u jazz verziji pa smo tako sinoć imali prilike čuti neke od njih: Život cvijeća, Uspavanka, Majčica, moj anđeo, Pjesma bez riječi i dr.

 

Klavirske minijature pisane su u kasnoromantičnom stilu obogaćenom impresionističkim izražajnim sredstvima i bogatim orkestralnim bojama.

Dora Pejačević je svoj umjetnički senzibilitet razvijala pod utjecajima intelektualnih svjetova Wildea, Ibsena, Dostojevskog, Manna, Rilkea, Nietzschea i brojnih drugih čija je djela zabilježila u svom bogatom Dnevniku pročitanih knjiga. Za života, njena su djela vrlo često izvođena i u inozemstvu u interpretaciji glasovitih svjetskih glazbenika onog doba kao što su pijanisti Walther Bachmann, Svetislav Stančić i Alice Ripper, te brojni violinisti i dirigenti. Iza Dore Pejačević ostalo je 58 opusa s područja orkestralne, vokalno-instrumentalne, komorne i glasovirske glazbe.

Matija Dedić hrvatski je jazz pijanist koji je čari jazza otkrio vrlo rano, a usavršavao se kod Johna Taylora, Hala Galpera, Billa Dobinsa i Barrya Harrisa. Diplomirao je 1997. u klasi profesora Haralda Neuwirtha. Svira sa vlastitim sastavom naziva Boliers Quartet s kojim prati velike jazz glazbenike poput Bennya Golsona, Kennya Burrella, Roya Haynesa, Josea Felicianoa te All Stars Band. U srpnju 2002. nastupio je u Francuskoj na jazz festivalu The Montreux Jazz kao jedan od jedanaest finalista od ukupno 400 pijanista iz čitavog svijeta.

Pridonio je popularizaciji klasične glazbe. Matija je već na CD-u Life of Flowers iskazao naklonost Dori Pejačević, a novim je albumom ostvario ono što je dugo planirao posvetivši album i učiteljici klavira Blaženki Zorić koja ga je uvela u kontesin svijet. Svojim individualiziranim pristupom modernizira njen glazbeni rukopis implementirajući autoričine zamisli u svoj osobni stil i jazz kontekst. Dedić već godinama izvodi skladbe posvećene Dori Pejačević i time njeguje hrvatsku glazbenu baštinu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.